Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De eerste krassen in de 990  (gelezen 3681 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #15 Gepost op: 07-05-2007, 18:05 »
nieuwere ABS systemen zoals de 990 heeft werken op meer dan alleen maar verschilsnelheid van de wielen. Hij meet voor zover ik weet ook de remvertraging en de hoek van de motor. Hiermee wordt een soort anticipatie en remopbouw karateristiek gemaakt.  't is maar helemaal de vraag wat zo'n systeem offroad gaat doen: Ik denk dat Erik behoorlijk goed zit... soms zal ie het goed doen en soms niet... maar gezien je niet van te voren kan voorspellen.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #16 Gepost op: 09-05-2007, 10:51 »
ABS is idd veranderd. Ik schijn op mijn V-Strom dezelfde ABS unit te hebben als KTM op de 990 (info van Bosch, zal dus wel kloppen ;) ). Laatst heb ik met de V-Strom een stuk gravel gepakt en remmen ging boven verwachting goed (wel rustig aan vanwege verkeerde banden, spanning en niet weten hoe het ABS uitpakt). Op mijn BMW Dakar met ABS ging dat toch minder. ABS is op de Soes trouwens niet uitschakelbaar (nou ja, 2 zekeringen er uit trekken doet wonderen :D )
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #17 Gepost op: 09-05-2007, 13:28 »
Heeft er iemand een lekker diepgravend technisch artikeltje over die moderne motor-ABS-systemen? Ik ken eigenlijk alleen het ABS van mijn R1100GS, en da's nou niet bijster complex.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #18 Gepost op: 09-05-2007, 14:00 »
Tis inderdaad een wereld van verschil. Mijn eerste ABS fiets was een 1150 GS. Dat remde off road absoluut niet. 1200 GS was met de rembekrachtiging niet mijn ding.

Op asfalt grijpt de 990 erg laat in. Dat Bosch/Brembo systeem is echt een enorme vooruitgang.
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #19 Gepost op: 11-05-2007, 09:15 »
Ik zou het nog wel eens willen proberen.
Op blubber snap ik inderdaad wel maar op gravel en stenen denk ik dat je er alleen maar profijt van heb.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #20 Gepost op: 12-05-2007, 18:42 »
Als m'n schouder weer wat beter is zal ik eens wat uitproberen. Maar voorlopig zit ik met een schouder die nog steeds vervelend pijnlijk is. Langzaam iets beter, maar daar is alles mee gezegd.
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.