Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De eerste krassen in de 990  (gelezen 3683 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
De eerste krassen in de 990
« Gepost op: 30-04-2007, 17:15 »
Omdat ik over een paar weken naar de gravelpaden in de Frans Italiaanse Alpen ga rijden was ik met de 990 aan het oefenen waar ik normaal met de EXC rijd.

Ging lekker en dat wordt je overmoedig. Wat springen en dat resulteerde in steeds meer snelheid. En toen moest ik toch echt remmen voor die terreinwagen. Voorwiel geblokkeerd op het harde gravel en boem  ::)

LC8 heeft vooral krassen op rechtertank helft en handkappen plus spiegel. Maar alles gewoon rijdbaar. Ikzelf zwaar gekneusde rechterschouder, flink wat blauwe plekken en schaafwonden. UFO protectie jack wordt weer bedankt voor bewezen diensten. Arts stelde me gerust dat de pijn en stijfheid de komende 48 uur alleen maar erger worden  :confused:  Ik kijk nu al uit naar het opstaan morgenochtend .....
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #1 Gepost op: 30-04-2007, 17:22 »
ai, sterkte

klinkt allemaal erg bekend
Naja de lc8 rijdt nog en je bent lekker wezen spelen. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #2 Gepost op: 30-04-2007, 19:33 »
Paracetamol + Ibuprofen doet wonderen, bij mij wel tenminste  ;)
En dat een LC8 goed tegen vallen kan was toch al bekend, had je echt niet hoeven doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #3 Gepost op: 01-05-2007, 09:43 »
Ik kijk nu al uit naar het opstaan morgenochtend .....

En??
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #4 Gepost op: 01-05-2007, 10:22 »
Ik zou nog niet opgestaan zijn als ik hem was  ;)

Sterkte, en je ben toch wel weer hersteld voor je naar spanje gaat?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #5 Gepost op: 01-05-2007, 10:51 »
Tis gewoon zonde van de 990. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #6 Gepost op: 01-05-2007, 11:20 »
Opstaan is gelukt, duurt alleen twee keer zo lang als normaal. :P  Ben zelfs naar m'n werk gegaan. Beweging met mate lijkt me beter dan een "zoutzak op de bank thuis therapie".

18e vertrek ik naar het Zuiden. Heb in elk geval een goede waarschuwing gekregen: niet gaan spelen, maar beetje serieus en geconcentreerd blijven. Volgende week brommert naar Zwartebroek voor een beurt. Hopenlijk ben ik dan wat soepeler. En die krassen bekijk ik later wel. Half juni ga ik nog naar de Dolo's. Het rechter cockpit paneel heeft het meest te verduren gehad. Carbon tankprotector ook, maar daar istie voor. Idem voor de kofferdragers. En een reis enduro mag er ook wel een beetje doorleeft uitzien.
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #7 Gepost op: 01-05-2007, 14:53 »
Toch maar zo'n ABS-brommert dan?  :P

Sterkte...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #8 Gepost op: 01-05-2007, 15:05 »
tis een ABS-versie Corné ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #9 Gepost op: 01-05-2007, 19:17 »
ABS stond zoals het off road hoort: "uit"

Baal gewoon van het feit dat ik me heb laten verleiden ongeconcentreerd te spelen. Moet je met zo'n kalf gewoon niet doen. Met de standaard Scorpion bandjes al helemaal niet. Dus ik moet gewoon mijn " straf uitzitten".
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #10 Gepost op: 07-05-2007, 10:21 »
tis een ABS-versie Corné ;)

 :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #11 Gepost op: 07-05-2007, 12:16 »
Waarom 'moet' de abs dan zonodig uitstaan offroad?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #12 Gepost op: 07-05-2007, 12:16 »
Te veel verlies aan remmend vermogen misschien??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #13 Gepost op: 07-05-2007, 12:30 »
Waarom 'moet' de abs dan zonodig uitstaan offroad?

Er is geen "vaste" ondergrond. Waardoor de ABS unit het wiel gewoon laat draaien en je dus geen vertraging hebt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: De eerste krassen in de 990
« Reactie #14 Gepost op: 07-05-2007, 13:23 »
Idd, onverhard "fopt" het ABS systeem. Je blokkeert makkelijk een wiel en dan blijft ie "lossen". Toch gaat dit niet altijd op. Tijdens de Transpana een paar jaar geleden reed iemand op een R 1150 GSA mee. (Een paar by passes moeten nemen, maar toch....). Pas op de laatste dag hoorde hij van ons dat wij het vreemd vonden dat hij het ABS steeds aan had staan.

Ik heb gehoord dat dit "nieuwe" ABS systeem dat ook op de 990 zit ook off road nog veel doet, maar hangt erg van de ondergrond af. In glibberige blubber zal de ABS centrale alleen maar het signaal "remmen lossen" uitzenden. In mul zand zal het wel goed gaan. Op gravel misschien ook. Zal ik t.z.t. eens proberen.

Maar omdat he off road de omstandigheden nooit vantevoren kan bekijken is ABS "uit" de regel.
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.