Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: motorbevestiging voor op de trekhaak  (gelezen 7008 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: motorbevestiging voor op de trekhaak
« Reactie #15 Gepost op: 04-05-2007, 11:29 »
Is een klein aanhangertje dan niet handiger?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: motorbevestiging voor op de trekhaak
« Reactie #16 Gepost op: 04-05-2007, 11:39 »
Een motordrager op de trekhaak kan wel. heb ik laatst gezien op een landrover. Dus moet op een camper ook wel kunnen denk ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: motorbevestiging voor op de trekhaak
« Reactie #17 Gepost op: 04-05-2007, 11:52 »
Op je trekhaak een contructie ala twinnyload gaat echt lukken. Dit gaat ver over de toegestane verticale druklast. trouwens het gewicht komt zover naar achteren dat je auto diep de veren ingaat.

Andere contructies zoals op campers ed zijn aan het frame van de auto/camper verbonden. Dit zijn zwaar uitgevoerde bouwsels met een goot waar je zo je motor op rijdt.
vergeet dan niet dat de vering van camper erniet op berekent ishet is ongeveer 150- 200kg. op een meter extra van de achterkant van je vervoermiddel! dus heb je extra blaasbalgen nodig. Ook geen ramp want je camper rijdt er een stuk beter mee.
Idd grizzly bij de buren rijdt zo zijn hp2 achter op de camper.
Heb dit ook jaar terug bij een landrover gezien.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: motorbevestiging voor op de trekhaak
« Reactie #18 Gepost op: 04-05-2007, 12:20 »
Op je trekhaak een contructie ala twinnyload gaat echt lukken. Dit gaat ver over de toegestane verticale druklast. trouwens het gewicht komt zover naar achteren dat je auto diep de veren ingaat.

Andere contructies zoals op campers ed zijn aan het frame van de auto/camper verbonden. Dit zijn zwaar uitgevoerde bouwsels met een goot waar je zo je motor op rijdt.
vergeet dan niet dat de vering van camper erniet op berekent ishet is ongeveer 150- 200kg. op een meter extra van de achterkant van je vervoermiddel! dus heb je extra blaasbalgen nodig. Ook geen ramp want je camper rijdt er een stuk beter mee.
Idd grizzly bij de buren rijdt zo zijn hp2 achter op de camper.
Heb dit ook jaar terug bij een landrover gezien.


Het was inderdaad een stevige landrover trekhaak met een endurootje achterop......

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: motorbevestiging voor op de trekhaak
« Reactie #19 Gepost op: 04-05-2007, 12:56 »
Als jij een constructie verzint waarbij het achterwiel meeloop op de weg zou wettelijk moeten kunnen. Je blijft onder de 750 kg en dan mag je, je eigen aanhanger bouwen. Verlichting moet wel in orde zijn. Alleen om hiermee naar het buitenland te gaan lijkt mij spannend.

Ik heb ook nog een VW buggy staan en die neem ik met een trekstang wel eens mee achter mijn camper. blijft onder de 750kg en in nederland weet ik mij er wel uit te lullen als ik aangehouden wordt. In duitsland lukte mij dat niet en ik mocht meteen  800DM aftikken en de combinatie mocht niet verder. uiteindelijk in beroep de centen terug gehad maar op dat moment ben je echt niet blij.

Overigens staat er in NL in de wet dat een aanhanger onder de 750 kg maar 2 wielig mag zijn of de assen mogen niet meer dan 1 meter uit elkaar staan. daarom mag een dolly ook niet onder de 750 kg. Maar gelukkig weten maar weinig mensen deze regel...

Achter op de camper kan, maar je zal moeten letten op de asdruk achter en je laadvermogen. Zeker bij een camper onder de 3500kg. die mogen soms maar verassend weinig meenemen en hebben vaak al standaard een hoge asdruk achter. Een aanhangertje
is nog de beste oplossing. Maar dan mag je in veel landen niet harder als 80
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
Re: motorbevestiging voor op de trekhaak
« Reactie #20 Gepost op: 04-05-2007, 13:03 »
Inderdaad, en daar komt ook nog bij dat je meer aan peages gaat betalen in frankrijk als je met een aanhangwagentje rijdt, tis trouwens op de franse autostrade dat ik het eens gezien heb.
Het gewicht volledig achterop de kamper vind ik ook maar niets.
Was al aan het denken om zelf iets te maken maar dan bv met het voorwiel eruit en rechtstreeks op de vooras werken.
moet zowel lukken denk ik.
koen ???

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: motorbevestiging voor op de trekhaak
« Reactie #21 Gepost op: 04-05-2007, 14:06 »
In het boek over de heroes legend 2006 staan een aantal foto's van zo'n constructie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: motorbevestiging voor op de trekhaak
« Reactie #22 Gepost op: 04-05-2007, 18:15 »
Inderdaad, en daar komt ook nog bij dat je meer aan peages gaat betalen in frankrijk als je met een aanhangwagentje rijdt, tis trouwens op de franse autostrade dat ik het eens gezien heb.
Het gewicht volledig achterop de kamper vind ik ook maar niets.
Was al aan het denken om zelf iets te maken maar dan bv met het voorwiel eruit en rechtstreeks op de vooras werken.
moet zowel lukken denk ik.
koen ???
maakt niets uit op de peage(tarief is hetzelfde)
het maakt wel uit hoe hoog je bent

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: motorbevestiging voor op de trekhaak
« Reactie #23 Gepost op: 07-05-2007, 19:54 »
Het was inderdaad een stevige landrover trekhaak met een endurootje achterop......

Bij de enduro's is er vaak iemand met een Landrover en een motor achterop in een goot.
(hij komt ook uit het westen, ik ben hem al een paar keer tegen gekomen 's ochtends naar de start)

Maar die goot zit niet alleen aan z'n trekhaak vast heb ik gezien.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: motorbevestiging voor op de trekhaak
« Reactie #24 Gepost op: 08-05-2007, 08:02 »
Bij de enduro's is er vaak iemand met een Landrover en een motor achterop in een goot.
(hij komt ook uit het westen, ik ben hem al een paar keer tegen gekomen 's ochtends naar de start)

Maar die goot zit niet alleen aan z'n trekhaak vast heb ik gezien.

klopt die was er vorig jaar ook tijdens de BDM rallyeweekend, wie het was weet ik niet meer

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
Re: motorbevestiging voor op de trekhaak
« Reactie #25 Gepost op: 08-05-2007, 09:16 »
Ik ga er eens een studie en tekening van gaan maken zie, tijd genoeg voor het moment want ik zit thuis met een gebroken voet.  Inderdaad misschien wat meer steun gaan zoeken rond de trekhaak dan alleen maar op zijn bol.
groetjes

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: motorbevestiging voor op de trekhaak
« Reactie #26 Gepost op: 08-05-2007, 17:43 »
als je de naaf zou kunnen bevestigen op de bol
en die tegen het draaien kan tegenhouden met een twinnyload bevesteging
ben je al een end op weg gok ik