Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Pers introductie Honda XRF900  (gelezen 8364 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: Pers introductie Honda XRF900
« Reactie #30 Gepost op: 22-08-2008, 11:49 »
Potverdikkie, en ik dacht nog wel dat ik al een beetje stoer was met mijn miezerig 750 cc viercylinder crossertje. 8)

Ik vind dat je een fantastische machine gemaakt hebt, mijn complimenten!
Niet alleen techisch slim, maar ook super afgeweerkt. Wat mij betreft kan Honda dit zo in productie nemen.  ;D
Zelf vaak aan gedacht om ook zoiets van mijn motor te maken, maar ik mis helaas de tijd, ruimte, kennis, geld, etc...  :-X

Wat ik vooral erg goed gemaakt vind is de aangepaste vering, want dat is het nadeel van mijn 'crosser': bij elke hoge boomwortel hang ik vast met mijn uitlaat...
Ik zie dat jouw uitlaat er nog erg onbeschadigd erbij hangt, is dat vooral te danken aan die veel grotere grondspeling, of heb je hier & daar wat reserve bochten liggen? Ik heb trouwens gemerkt dat zo'n uitlaatbochten best stevig zijn. Ik heb vaker met twee wielen los met de uitlaat bocht over een dikke boomstronk gehangen, maar je ziet er bijna niks van op een paar hele kleine deukjes na.

Wat voor banden gebruik jij trouwens als je echt de modder in gaat? Ik zie dat je er nu meer all-road / wegbanden op hebt liggen. Gebruik je die ook in het zand? Ik heb er voor een 100/90 19 cross achterband met schoepenprofiel op, die er achterstevoren op ligt, zodat ik genoeg grip heb met remmen. Anders krijg ik dat zwaar ding niet stop..  ;)
Nadeel van die omgekeerde schoepenband is dat ik in bochten weing grip heb (motor wil wel eens op z'n zij gaan liggen als ik snel & plat door de bocht wil). Ik rij daarom bijna niet op de weg met deze banden, of hoogstens heel voorzichtig, want da's helemaal gevaarlijk.
Heb jij ervaring met banden in deze maat die beter geschikt zijn voor zware motors met goeie (dubbele schijf-) remmen? Ben erg benieuwd, want de meeste bandenboeren hier in de buurt kijken alleen heel raar als ik vraag welke cross voor band in de maat 100/90 19 het meest geschikt is voor op mijn motor.

Doe je binnenkort aan een off road rit o.i.d. mee waar ik je machine eens 'live' kan bewonderen? Want ik ben toch wel erg benieuwd hoe je machine zich gedraagt in het zand. Volgens mij rijdt dat super...  ;D
Doe je dit jaar in toevallig Handel mee? Dan doe ik ook weer mee!

Gr. Jerom

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
Re: Pers introductie Honda XRF900
« Reactie #31 Gepost op: 22-08-2008, 11:59 »
Doe je dit jaar in toevallig Handel mee? Dan doe ik ook weer mee!
Hiermee Handel rijden met al die knippen? Respect!
Marko, wat voor KTM vork is dit? Lijkt wel een korte veerweg te hebben. Ik ga zelf in mijn XT een vork van een 250 SX bouwen.
2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 90
Re: Pers introductie Honda XRF900
« Reactie #32 Gepost op: 22-08-2008, 12:13 »
Hey Erwin,

Het is een vork uit een duke II.. niet echt full-off-road geschikt, maar het gaat er goed mee, ik benut de poot volledig tot onderaan ;)

Met de banden had ik ook eigenlijk een probleem.. ik ben nu op anakee's terecht gekomen, die slijten niet zo hard...
Ik ben vorig jaar op stonemasters begonnen, maar dat was echt te gevaarlijk. geen grip wel veel mooie powerslides, maar soms ook erg onverwacht. Heb nog 2 setjes tkc versleten en nu dus anakee's ..

Een paadje en wielanden gaat allemaal fanastisch, maar een crossbaan en de sahara laat ik lekker voor een lichtere fiets met inderdaad meer veerwegen...

Ik heb geen extra uitlaat bochten ;) Met de laatste creatie heb ik de uitlaat naast het blok gevouwen voor meer grondspeling, het is nu zeker voldoende voor het gebruik..

Overigens als je de foto's op de vorige pagina opslaat: ze zijn 1280x900 ...

Marko
Kijk 'ns wat vaker op http://www.markoos.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Pers introductie Honda XRF900
« Reactie #33 Gepost op: 22-08-2008, 14:36 »
En nu de uitlaatjes langszij , of blijven die onderlangs ??

Gave bak man , ziet er bruut uit. :P

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 90
Re: Pers introductie Honda XRF900
« Reactie #34 Gepost op: 22-08-2008, 14:51 »
En nu de uitlaatjes langszij , of blijven die onderlangs ??

Gave bak man , ziet er bruut uit. :P

Ha,

Volgens mij is het niet zo duidelijk te zien begrijp ik... Maar hij loopt inmiddles reeds zijlangs ;) Het carter is namelijk nog wat lager...kijk maar wat ik inmiddels gewonnen heb (!)


Kijk 'ns wat vaker op http://www.markoos.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Pers introductie Honda XRF900
« Reactie #35 Gepost op: 16-12-2008, 22:08 »
Dude,

ik heb je ff op UKgser.com vereeuwigd  :D

linkie, je staat op page2


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 90
Re: Pers introductie Honda XRF900
« Reactie #36 Gepost op: 17-12-2008, 07:28 »
Bedankt,

In dat soort topics hoortie helemaal thuis, ik kom de foto's op meer fora tegen..erg leuk!
Kijk 'ns wat vaker op http://www.markoos.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 34
Re: Pers introductie Honda XRF900
« Reactie #37 Gepost op: 22-12-2008, 21:05 »
voorvorkbescherming heb ik gewoon gemaakt van sokken:P
geen gezicht maar wel prima bescherming!
was in marokko geboren uit nood, maar ik heb het er nog steeds op (wel wat netter afgewerkt inmiddels)