Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Iemand ervaring met deze zaak?  (gelezen 4095 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Iemand ervaring met deze zaak?
« Gepost op: 07-05-2007, 09:44 »
Wie is er weleens bij Koeman Motoren in Huizen geweest? Kreeg je een beetje een goed gevoel bij deze zaak of niet? Ik heb een motor zien staan die me wel aantrekkelijk lijkt maar hij lijkt me ook net iets te goedkoop voor het bj en de km-stand(vergeleken bij andere niet-particuliere aanbieders). Ik vraag me af of het een opgeknapte schademotor uit duitsland is waar ik mogelijk spijt van krijg.
Wat is wijsheid?

ps. Precies dezelfde staat bij HPmotoren in Eemnes wat daar niet al te ver vandaan is. Zou dat iets met het prijsverschil te maken hebben?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Iemand ervaring met deze zaak?
« Reactie #1 Gepost op: 07-05-2007, 10:20 »
Yep,

Heb er wel eens wat onderdeeltjes gehaald en ze hebben me een keer geholpen om een vastgerot lager van het balhoofd los te krijgen...ze zijn altijd erg behulpzaam geweest: ik kwam binnen lopen en ze maakten direct tijd voor me. Wat dit betreft: goeie lui, maar ik weet niet hoe ze zijn met verkoop en onderhoud van motoren. Als de motor voor je gevoel 'te goedkoop' is, zou ik sowieso oppassen, los van waar je hem koopt...Hoe zit het met garantie bij hun?

Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Iemand ervaring met deze zaak?
« Reactie #2 Gepost op: 07-05-2007, 11:36 »
Het gaat om een Africa Twin uit '98 die volgens de Anwb richtprijzen eigenlijk volgend jaar pas op deze prijs zou moeten zitten(4250,-). De garantie die ze bij deze fiets geven bedraagd 3 maanden maar volgens mij is dat enkel voor het 'garantie-gevoel'. Een twin gaat niet zo snel kaduuk dacht ik en 3 maanden stelt dan ook niet zoveel voor toch? Wat mede met de lage prijs te maken zou kunnen hebben is dat er op Marktplaats dezelfde staat voor 250 euro meer(zelfde jaar, 5000 meer gereden). Deze zaken liggen ongeveer een halfuur van mekaar af. Echter Koeman staat niet op Marktplaats(?) Zou dus ook een vergezochte gedachte kunnen zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Iemand ervaring met deze zaak?
« Reactie #3 Gepost op: 07-05-2007, 12:05 »
Volgens mij is deze prijs heel normaal hoor.
Ik zie geen probleem.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Iemand ervaring met deze zaak?
« Reactie #4 Gepost op: 07-05-2007, 14:58 »
Die prijs kan zowel te hoog als te laag zijn. Bij een AT is de technische en uiterlijke staat nl veel belangrijker dan het bouwjaar.
Maar 4250,- is niet echt een gekke prijs voor een AT van dat bouwjaar, misschien idd iets aan de lage kant.

Is het wel echt een '98er? Welke kleur?

Vaak zie je de gekste bouwjaren vermeld staan..  :P

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Iemand ervaring met deze zaak?
« Reactie #5 Gepost op: 07-05-2007, 16:00 »
Die prijs kan zowel te hoog als te laag zijn. Bij een AT is de technische en uiterlijke staat nl veel belangrijker dan het bouwjaar.

Dat dacht ik ook.

Is het wel echt een '98er? Welke kleur?.

Tis een blauwe.. Kleurstelling klopt dus wel met het jaar meen ik.

Toch maar even gaan kijken, ruiken, voelen, proeven dan maar :)


Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Iemand ervaring met deze zaak?
« Reactie #6 Gepost op: 07-05-2007, 18:15 »
misschien frame nummer opschrijven een bij tcn vragen daar weet vast wel iemand van welk jaar het precies is..
anders kan je ook vragen of ze de kappen eraf halen zodat je het frame wat beter kunt bekijken op krassen roest of deuken

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Iemand ervaring met deze zaak?
« Reactie #7 Gepost op: 07-05-2007, 19:49 »
Toch maar even gaan kijken, ruiken, voelen, proeven dan maar :)

Ik woon zelf in huizen en rij oa. ook AT. Heb daar redelijk wat ervaring mee. Als je wilt, kun je met de proefrit ff langsrijden, dan kan ik er een blik op werpen. Voor de prijs zou ik het zeker niet laten: voor een 98-er een heeeeeele goeie prijs! 
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Iemand ervaring met deze zaak?
« Reactie #8 Gepost op: 07-05-2007, 20:28 »
Kenteken ff inkloppen bij het RDW,
kan je gelijk zien of het eventueel een invoeringsdatum in NL is,
en géén bouwjaar.

Datum eerste afgite, heb het ook wel eens gehad bij een motor  ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Iemand ervaring met deze zaak?
« Reactie #9 Gepost op: 07-05-2007, 23:06 »
Ik woon zelf in huizen en rij oa. ook AT. Heb daar redelijk wat ervaring mee. Als je wilt, kun je met de proefrit ff langsrijden, dan kan ik er een blik op werpen. Voor de prijs zou ik het zeker niet laten: voor een 98-er een heeeeeele goeie prijs! 

Je hep een gmailtje! :D

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Iemand ervaring met deze zaak?
« Reactie #10 Gepost op: 08-05-2007, 11:57 »
Kenteken ff inkloppen bij het RDW,
kan je gelijk zien of het eventueel een invoeringsdatum in NL is,
en géén bouwjaar.

Datum eerste afgite, heb het ook wel eens gehad bij een motor  ;)

Wat zou dat betekenen dan?  :-\

hooguit dat een motor ingevoerd is...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Iemand ervaring met deze zaak?
« Reactie #11 Gepost op: 08-05-2007, 13:03 »
Je weet idd of je fiets ingevoerd is of niet, da's geen punt.

Maar wel ;
als de verkoper de fiets aanbied als zijnde een 94'er, maar op het
kentekenbewijs staat dat de fiets op 94 NL was binnengekomen,
maar dat het bouwjaar 87 was.
Heb ik dus eens meegemaakt  ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Iemand ervaring met deze zaak?
« Reactie #12 Gepost op: 08-05-2007, 14:08 »
Datum eerste afgifte Nederland  29-03-1994
Datum eerste toelating  29-03-1994
Datum aanvang tenaamstelling  06-04-2007

Deze gegevens gaf de RDW-site toen ik het kenteken van mijn in de prak gereden fiets intikte. Hoe zou ik nu moeten weten of het beestje is ingevoerd vanuit Duitsland dan?? En hoe weet ik of hij niet toevallig ouder is(was) dan het door de verkoper opgegeven bouwjaar(1994)?

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Iemand ervaring met deze zaak?
« Reactie #13 Gepost op: 08-05-2007, 14:14 »
Die gegevens zeggen niet veel. Ik rij op een R6 2005 model maar hij is pas op kenteken gezet in janauri 2007. En dat komt er dan uit. En heb een 1989 FZR600 gehad die was geimporteerd vanuit amerika en op het kenteken stond 1991. In Amerika was er al wat mijlen op gezet. Via het framenummer heb je de meeste zekerheid denk ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Iemand ervaring met deze zaak?
« Reactie #14 Gepost op: 08-05-2007, 14:46 »
Dit zegt wel dat de motorfiets in 1994 nieuw is geleverd in Nederland en door de laatste eigenaar in april is ingekocht. Ik heb een auto uit 1973 die in 1997 is ingevoerd. Op het kenteken staat als jaar van eerste toelating 1973 ook al was dat in de VS. Als de datum eerste toelating voor eerste afgifte ligt mag je ervan uitgaan dat het voertuig is ingevoerd.

Marcel
Marcel