Pfff, mijn werk heeft wel even een dikke streep door mijn planning getrokken.... Laatste tijd al mijn roosterdagen ingetrokken, 10 uur per dag, vandaag ook nog ff 6 uurtjes (hopelijk niet meer) werken.....Valt niet mee voor iemand die gewend is 4x9 te werken
Vorige week zaterdag al een hele dag bij een vriend in de garage besteed om draadbusjes te (laten) draaien en op het frame te lassen om het LC4 achterwerk op vast te kunnen zetten en de nok op het balhoofd weg te slijpen, zodat de beter passende kroonplaat er weer op kon..... Zondag vervolgens de hele dag familie over de vloer, dus kon die dag niet verder met de voorbereidingen..
Ik had in ieder geval geen week langer over het afbouwen van die motor moeten doen om nog wat bugjes te ontdekken en op te kunnen lossen... Zo hield de motor spontaan in als ik wat te enthousiast aan het gas trok, was op de ouwe motor ook al (moest ook al eens uitrollen op de vluchtstrook omdat ik het gas op de stuit open wilde trekken) en het probleem bleek mee verhuisd te zijn.... Hmmm, ik ben nog niet zo heel goed in diagnoses stellen, maar aangezien ik de carbs en benzinepomp mee verhuisd heb kan ik ook nog wel een optelsommetje maken... Gelukkig kon Ton nog wel een avondje voor me vrijmaken en hebben we naast nog wat kleinigheidjes (fitting achterlicht stuk enzo..) de carbs goed afgesteld (die waardes schoten werkelijk alle kanten op, leek nergens op
) en als test een nieuwe benzinepomp erop gezet (zo eentje met onderdruk ofzoiest ipv de electr. die erop zat) Vervolgens proefrondje gereden.... jihaaaa, ik wist niet dat er zoveel vermogen in dat beessie zat
Bij terugkomst helaas aan de plas benzine onder motor moeten concluderen dat de vlotter blijkbaar zo is geschrokken van al die benzinedruk, dat ie spontaan alles door naar de overstort leidt......Maar ja het was ondertussen al 11 uur geweest, dus opperde ik het maar met een flesje carb reiniger bij de benzine te proberen..... Wellicht waren de naalden vuil/gecorrodeerd omdat ze veelvuldig droog stonden en kon ik dat gewoon schoon rijden..... De volgende dag hadden we er nog een zwaar hoofd in, omdat ie nog steeds een liter benzine afvoerde op een uurtje of 8, maar de volgende rit naar huis bleek voldoende, sindsdien niet meer gelekt, beetje geduld deed wonderen dus.... Nu blijkt de benzinekraanzwelf ineens een beetje te lekken, maar daar ga ik zaterdag eens op het gemak naar kijken...
Dan moet nog gebeuren.....
Alu stuurtje monteren
Nieuwe ketting/tandwielen monteren (zijn besteld)
Koelvloestof vervangen
Plaatje met draad op het frame lassen, om het zijkapje op te kunnen bouten.
Zijstandaard verstevigen en plaatje onder lassen (zit nu niks meer)
Remblokken zijn besteld
12V kabeltje voor de GPS scoren of repareren
Temperatuur olievuldop ding scoren of toch nog maar weer de Imo sensor monteren (niet iedereen vind die waardes betrouwbaar).
Vering afstellen
Uitvissen hoe ik de "roadbookstand" op mijn IMO100R Sport instel (zo'n superdeluxe met alles erop en eraan, weet iemand een digitale gebruiksaanwijzing?)
Dan is het qua motor wel gedaan denk ik....
Dan twijfel ik nog over banden/wielen... Extra voorwiel staat al klaar met een verse Baja (nog bedankt Gerben) Op mijn 18" achterwiel zit een net niet ver genoeg afgekloven Teraflex om 'm weg te gooien, maar niet vers genoeg om er de OER mee te rijden.... Verse Tera staat klaar, dus... Op de afgekloven Tera naar Krakau rijden en daar de nieuwe omleggen? Of toch maar hier de verse Tera al opleggen, wiel meegeven en op mijn andere 17" wiel naar Krakau rijden.... Die Tera's zijn nogal een crime om om te leggen namelijk, of ging er een bandenapparaat mee in de servicetruck??
Dan nog kist vullen, toch wel wat twijfelgevalletjes aan mijn motor, aangezien die ook nog maar net in elkaar zit... Startmotor rammelt een beetje bij starten, kan geen kwaad volgens kenners, maar misschien toch maar oude startmotor van de andere afhalen en meenemen? Hmm dat akkefietje met overlopende carbs.... De andere carbs misschien ook maar gewoon meenemen??
Heb 4 liters olie bij.... heb nog nachtmerries van die ouwe motor, deze verbruikt ook wel wat olie, maar weet nog niet goed hoeveel...Kan ook verbranding van oude olie zijn, aangezien ie 10 jaar stil heeft gestaan, tot de nok gevuld met niet geheel nieuwe olie..... Verder misschien verstandig om de koppelingsplaten uit het andere blok te halen.... just to be sure.... Tja ik zou het hele oude blok wel in de kist willen proppen, omdat ik nog zo weinig van de staat van dit blok weet....
Nou ja, ik zie wel hoe snel ie vol zit....
Pfff en dan nog die GPS bestanden, ik wordt nu al duizelig van alle draadjes die erover lopen en dan moet ik nog beginnen met lezen en ik ben al zo'n held op dat gebied..... Had gehoopt dat het gewoon een kwestie was van kabel inpluggen en downloaden
Dan nog de brandende kwestie hoe ik mijn kist en wielen bij RBC krijg, iemand die toevallig nog in de buurt van Hamont komt?? voordat ie zelf zijn spullen bij RBC inlevert??