Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Brommer OER-klaar maken...  (gelezen 6831 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Brommer OER-klaar maken...
« Reactie #30 Gepost op: 12-05-2007, 12:42 »
Top Nilzje dat je van Toontje ook op je brommert mee mag! :P
Ben benieuwd hoe de XT wordt!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Brommer OER-klaar maken...
« Reactie #31 Gepost op: 12-05-2007, 12:56 »
Jazeker ik heb er echt zin in :) vandaag langs sommer geweest in dusseldorf.
Ik ga denk ik andere olie doen ja ik kwam er al achter dat de luchtkamer alleen het laatste deel van je veerweg veel scheelt. (stond trouwens óók in de sommer gids). Ik wordt steeds beter in dat vering gedoe 8)
Heb nog wat spullen bij KEDO besteld (duitse site met voornamelijk XT spullen)
Grotere bochten voor wat koppel, dinojet, lagere voetsteunen (ik ben de kortste niet).

Wel rijd ik de rally met de standaard tank dus dat wordt gebruik maken van elk tankstation ;)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Brommer OER-klaar maken...
« Reactie #32 Gepost op: 12-05-2007, 13:15 »
Ik heb hier nog een Acerbistgank liggen die je wel mag lenen hoor! Is iets van 23 liter........

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Brommer OER-klaar maken...
« Reactie #33 Gepost op: 12-05-2007, 15:07 »
Hey, ik zie dat Nils heeft gepost met mijn PC............

Ferd, ik ga dit gelijk aan Nils doorgeven als ie terug is van z'n dynojet avontuur in kockengen alwaar ie op dit moment de XT op 25 kw laat uitdraaien.
Voor de verzekering ;)
Daarna weer verder sleutelen........... :o

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Brommer OER-klaar maken...
« Reactie #34 Gepost op: 12-05-2007, 15:22 »
Hey, ik zie dat Nils heeft gepost met mijn PC............

Ferd, ik ga dit gelijk aan Nils doorgeven als ie terug is van z'n dynojet avontuur in kockengen alwaar ie op dit moment de XT op 25 kw laat uitdraaien.
Voor de verzekering ;)
Daarna weer verder sleutelen........... :o
Wat een opvoeding krijgt hij......  ::)
Schande! :D
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Brommer OER-klaar maken...
« Reactie #35 Gepost op: 12-05-2007, 16:53 »
Huh, dikke bochen en 25 kw.. :)

Gaat dat spruitstukkie er strax stiekum weer af ofzo?  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Brommer OER-klaar maken...
« Reactie #36 Gepost op: 13-05-2007, 18:48 »
Huh, dikke bochen en 25 kw.. :)

Gaat dat spruitstukkie er strax stiekum weer af ofzo?  :D

sst!! :P
Gisteren op de vermogensbank gezet, wat een kanon! 18 kW ::) (amper te doen op de snelweg) tis wel duidelijk wat er moet gebeuren 8)

Vandaag hebben we de vorkpoten gemonteerd, nu SAE 7,5 olie erin zitten en progressieve veer (nee - is niet standaard op een XT ;))
Die tank zou ik wel graag willen gebruiken! zie PB.

Nu is de motor nog rijdend en op wegbanden, eerst maar naar RBC toe. Dan de nodige dingen (de-)monteren en hopelijk met hemelvaart nog een testrit maken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: Brommer OER-klaar maken...
« Reactie #37 Gepost op: 13-05-2007, 19:37 »
Vandaag Dirk geholpen:









Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Brommer OER-klaar maken...
« Reactie #38 Gepost op: 13-05-2007, 19:55 »
Span rijd weer super!
Zelfs met Margrieta op lekker 2 wielen gereden.
Ging best wel makkelijk, waarschijnlijk stiekem wat afgevallen. :-X
Morgen alleen nog naar de sloop voor een nieuw licht op het span. :(
Zijn een onderdeel kwijt wat in het dat licht zat.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Brommer OER-klaar maken...
« Reactie #39 Gepost op: 14-05-2007, 08:13 »
Ziet er gaaf uit! en de normale snelheidsmeter er nog op. volgens mij moet ik ook ongeveer zo'n bevestiging hebben (op de vorkklembouten van de kroonplaat). Maar gaat hij nou met een stalen stuur rijden?

ps Zou ook een keer naar de draden kijken Harold, ik reed achter je met koniginnedag en het werd een disco als je je knippers aanzette ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Brommer OER-klaar maken...
« Reactie #40 Gepost op: 14-05-2007, 08:41 »

ps Zou ook een keer naar de draden kijken Harold, ik reed achter je met koniginnedag en het werd een disco als je je knippers aanzette ;)
Klopt en dat mag wel zo blijven, Zien ze achter mij tenminste wat er gebeurt.......
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Brommer OER-klaar maken...
« Reactie #41 Gepost op: 14-05-2007, 10:19 »
Ik heb net:
- olie, filter en bougie vervangen
- luchtfilter gewassen en ingevet
- wiellagers en VTW-lager gecheckt
- reserve koppelingskabel langs de huidige gelegd
- boutjes vast gedraait

Je zou nog even de klepspeling kunnen meten en als je het kleppendeksel er toch afhebt, even de ACCT kettingspanner loshalen en zien op welke stand die staat (heeft 11 standen).

Voortandwiel is vastgezet met rode locktite in de spiebanen?

Je zou nog even met kleine tiewraps je voorspaken bij de kruizingen vast kunnen zetten. Mocht er dan eentje afbreken dan wordt je iig niet gelanceerd :D

Heel veul plezier daar mannen (en vrouwen)!

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Brommer OER-klaar maken...
« Reactie #42 Gepost op: 15-05-2007, 23:19 »
Vandaag 23L tank gehaald bij Ferd voor de OER!
Ook progressieve veer geplaatst achter, zie fotos :P http://picasaweb.google.nl/NilzXT/OERMotorvoorbereiding

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Brommer OER-klaar maken...
« Reactie #43 Gepost op: 17-05-2007, 11:53 »
Pfff, mijn werk heeft wel even een dikke streep door mijn planning getrokken.... Laatste tijd al mijn roosterdagen ingetrokken, 10 uur per dag, vandaag ook nog ff 6 uurtjes (hopelijk niet meer) werken.....Valt niet mee voor iemand die gewend is 4x9 te werken ::)

Vorige week zaterdag al een hele dag bij een vriend in de garage besteed om draadbusjes te (laten) draaien en op het frame te lassen om het LC4 achterwerk op vast te kunnen zetten en de nok op het balhoofd weg te slijpen, zodat de beter passende kroonplaat er weer op kon..... Zondag vervolgens de hele dag familie over de vloer, dus kon die dag niet verder met de voorbereidingen..

Ik had in ieder geval geen week langer over het afbouwen van die motor moeten doen om nog wat bugjes te ontdekken en op te kunnen lossen... Zo hield de motor spontaan in als ik wat te enthousiast aan het gas trok, was op de ouwe motor ook al (moest ook al eens uitrollen op de vluchtstrook omdat ik het gas op de stuit open wilde trekken) en het probleem bleek mee verhuisd te zijn.... Hmmm, ik ben nog niet zo heel goed in diagnoses stellen, maar aangezien ik de carbs en benzinepomp mee verhuisd heb kan ik ook nog wel een optelsommetje maken... Gelukkig kon Ton nog wel een avondje voor me vrijmaken en hebben we naast nog wat kleinigheidjes (fitting achterlicht stuk enzo..) de carbs goed afgesteld (die waardes schoten werkelijk alle kanten op, leek nergens op :o) en als test een nieuwe benzinepomp erop gezet (zo eentje met onderdruk ofzoiest ipv de electr. die erop zat)  Vervolgens proefrondje gereden.... jihaaaa, ik wist niet dat er zoveel vermogen in dat beessie zat  ;D
Bij terugkomst helaas aan de plas benzine onder motor moeten concluderen dat de vlotter blijkbaar zo is geschrokken van al die benzinedruk, dat ie spontaan alles door naar de overstort leidt......Maar ja het was ondertussen al 11 uur geweest, dus opperde ik het maar met een flesje carb reiniger bij de benzine te proberen..... Wellicht waren de naalden vuil/gecorrodeerd omdat ze veelvuldig droog stonden en kon ik dat gewoon schoon rijden..... De volgende dag hadden we er nog een zwaar hoofd in, omdat ie nog steeds een liter benzine afvoerde op een uurtje of 8, maar de volgende rit naar huis bleek voldoende, sindsdien niet meer gelekt, beetje geduld deed wonderen dus.... Nu blijkt de benzinekraanzwelf ineens een beetje te lekken, maar daar ga ik zaterdag eens op het gemak naar kijken...

Dan moet nog gebeuren.....
Alu stuurtje monteren
Nieuwe ketting/tandwielen monteren (zijn besteld)
Koelvloestof vervangen
Plaatje met draad op het frame lassen, om het zijkapje op te kunnen bouten.
Zijstandaard verstevigen en plaatje onder lassen (zit nu niks meer)
Remblokken zijn besteld
12V kabeltje voor de GPS scoren of repareren
Temperatuur olievuldop ding scoren of toch nog maar weer de Imo sensor monteren (niet iedereen vind die waardes betrouwbaar).
Vering afstellen
Uitvissen hoe ik de "roadbookstand" op mijn IMO100R Sport instel (zo'n superdeluxe met alles erop en eraan, weet iemand een digitale gebruiksaanwijzing?)
Dan is het qua motor wel gedaan denk ik....

Dan twijfel ik nog over banden/wielen... Extra voorwiel staat al klaar met een verse Baja (nog bedankt Gerben) Op mijn 18" achterwiel zit een net niet ver genoeg afgekloven Teraflex om 'm weg te gooien, maar niet vers genoeg om er de OER mee te rijden.... Verse Tera staat klaar, dus... Op de afgekloven Tera naar Krakau rijden en daar de nieuwe omleggen? Of toch maar hier de verse Tera al opleggen, wiel meegeven en op mijn andere 17" wiel naar Krakau rijden.... Die Tera's zijn nogal een crime om om te leggen namelijk, of ging er een bandenapparaat mee in de servicetruck??

Dan nog kist vullen, toch wel wat twijfelgevalletjes aan mijn motor, aangezien die ook nog maar net in elkaar zit... Startmotor rammelt een beetje bij starten, kan geen kwaad volgens kenners, maar misschien toch maar oude startmotor van de andere afhalen en meenemen? Hmm dat akkefietje met overlopende carbs.... De andere carbs misschien ook maar gewoon meenemen??
Heb 4 liters olie bij.... heb nog nachtmerries van die ouwe motor, deze verbruikt ook wel wat olie, maar weet nog niet goed hoeveel...Kan ook verbranding van oude olie zijn, aangezien ie 10 jaar stil heeft gestaan, tot de nok gevuld met niet geheel nieuwe olie..... Verder misschien verstandig om de koppelingsplaten uit het andere blok te halen.... just to be sure.... Tja ik zou het hele oude blok wel in de kist willen proppen, omdat ik nog zo weinig van de staat van dit blok weet....
Nou ja, ik zie wel hoe snel ie vol zit....

Pfff en dan nog die GPS bestanden,  ik wordt nu al duizelig van alle draadjes die erover lopen en dan moet ik nog beginnen met lezen en ik ben al zo'n held op dat gebied..... Had gehoopt dat het gewoon een kwestie was van kabel inpluggen en downloaden :confused:

Dan nog de brandende kwestie hoe ik mijn kist en wielen bij RBC krijg, iemand die toevallig nog in de buurt van Hamont komt?? voordat ie zelf zijn spullen bij RBC inlevert??

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Brommer OER-klaar maken...
« Reactie #44 Gepost op: 17-05-2007, 12:03 »
Oef Roos, da's nog veel...Probeer anders alleen dat te doen wat nodig is om rijdend in Krakow te komen. Neem/geef de rest mee dan helpen we je daar wel met wat er dan nog moet. Is dat wat?

Wat betreft benzinelekkage: veel pakkingen/keerringen lekken als ze een tijdje droog staan, en dat stopt spontaan als ze weer in de benzine zitten. Heb ik vaak met benzinekranen. 't Lijkter op dat zoiets bij jou aan de hand is. Als het dicht blijft => niks meer aan doen.

Koppelingsplaten: je kunt met simpele ringetjes onder de drukveren met versleten exemplaren nog een tijd doorrijden.

Nieuwe Tera kunnen we daar ook wel doen. Ketting/tandwiel: idem.

Olie: niet wakker van liggen. We rijden maar 300 per dag en dan trekt-ie er echt geen 4 liter doorheen.
Van ouwe koelvloeistof gaat-ie niet stuk.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain