Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: OER Waypoint en Tracks  (gelezen 3870 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: OER Waypoint en Tracks
« Reactie #15 Gepost op: 14-05-2007, 11:12 »
60 cx
Waypoints:  1000  
Routes:  50  
Track log:  10,000 points, 20 saved tracks  

Die 20 tracks kunnen dus wel best groot zijn: 1 track mag uit meerdere subtracks bestaan, dus als je > 20 traks hebt, maar niet >10000 punten loont het om tracks samen te voegen. (kan met mapsource of ander GPS software)
Ik vraag me af of het ding 10.000traklog punten EN 10.000 punten in 20 opgeslagen track's van ieder 500 punten aankan, of gewoon max 10.000 punten verdeeld over de 2

Wat ik jammer vind van de 60C(S)x is dat je de track's van de geheugen kaart, die hij dus ook opslaat vanaf de tracklog niet in het scherm kan tonen. Dan zou je namelijk ongelimiteerd track's kunnen meenemen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: OER Waypoint en Tracks
« Reactie #16 Gepost op: 14-05-2007, 11:18 »
Volgens mij gaat hij de active log verkleinen naar 500 punten wanneer je deze opslaat.
De active log kan 10.000 punten aan.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: OER Waypoint en Tracks
« Reactie #17 Gepost op: 14-05-2007, 11:20 »
Ja, het tracklog wordt gecomprimeerd naar 500 punten. Vaak nog voldoende om hem na te rijden. Ik neem waarschijnlijk mijn palmtopje mee, kan ik de active-logs één op één kopieren. Moet alleen even alle kabeltjes weer bijeen zoeken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: OER Waypoint en Tracks
« Reactie #18 Gepost op: 14-05-2007, 11:24 »
De 60 slaat de active log's wel ongecomprimeerd op op de geheugen kaart hoor :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: OER Waypoint en Tracks
« Reactie #19 Gepost op: 14-05-2007, 11:37 »
Met geheugen kaart weet ik niet? :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: OER Waypoint en Tracks
« Reactie #20 Gepost op: 14-05-2007, 12:40 »
De 60 slaat de active log's wel ongecomprimeerd op op de geheugen kaart hoor :)

Klopt, de gpx bestanden op de SD kaart, die per dag worden aangemaakt, zijn een complete dump van het tracklog geheugen, dus niet gecomprimeerd.

De 10.000 punten tracklog is niet hetzelfde geheugen als de 20 tracks van 500 punten. In Marokko had ik mijn trackgeheugen helemaal voorzitten met (20) woestijn tracks en ondanks dat had ik de volldige beschikbaarheid over mijn tracklog  geheugen en dus het aanmaken van dagelijkse gpx bestanden op de SD kaart

Extra tracks meenemen:

1.) Ik heb wel van een ander truckje gehoord om een voorgekouwde tracks/routes op je SD kaart te zetten. POI's worden namelijk in een map tussen de CN img-kaartdelen op de SD kaart opgeslagen. POI geheugen is daardoor bijna onbeperkt, 5-9 miljoen punten. Je kunt dus een route maken die alleen maar uit (heel veel) eigen POI's bestaat en met de POI uploader naar de SD kaart van je GPS sturen.

Als je die POI's een specifiek symbooltje geeft, zie je op je GPS scherm dus een hele rij/route van POI-symbooltjes. En bij genoeg POI's op een rij gaat het er als een track/route uitzien. Deze truck leent zich erg goed voor mensen die lang/ver weg gaan en veel tracks/routes willen meenemen. Immers ben je niet beperkt tot de 20 tracks of 50 routes in het interne geheugen, maar je kunt onderweg zonder Mapsource ook nog wat op POI-routes op je SD kaart zetten/wisselen als je de 60CX als kaartlezer aansluit.

2.) Verder kun je je tracklog geheugen ook volstoppen met tracks. Als je een track de naam ACTIVE LOG xxx geeft en naar je 60 Cx stuurt, zal ie in het tracklog geheugen gezet worden en niet in het trackgeheugen. Zo kunnen je dus nog eens 10.000 punten als track in het tracklog geheuge meenemen. Je moet dan wel je tracklog opname functie uitzetten anders worden de ACTIVE LOG tracks overschreven. Dit is bij Quest gebruikers veel gebruikte workaround...

3.) En tenslotte kun je je 50 route geheugen nog vol met tracks stoppen als je er routes-with-hidden-viapoints van maakt via WinGDB. Dit wordt ook veel gedaan door 2610 en Quest gebuikers

Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: OER Waypoint en Tracks
« Reactie #21 Gepost op: 16-05-2007, 21:27 »
Net een (SERV) track omgezet met WinGDB in een route-with-hidden-via-point. Alleen geladen in de 60Cx zie je alleen maar van die ellendige labeltjes aan de viapunten en moet je wel erg ver inzoomen om de route er tussen te zien liggen.
Is er een truukje   in Mapsource of de 60Cx om die labels weg te krijgen zodat je alleen de route en de punten zelf ziet?

Overigens:
- WinGDB voor GDB3 bestanden is hier te downloaden: http://www.sackman.info/
- is het maximum aantal punten in een route 250? Ik krijg er namelijk niet meer in en zal dus de tracks moeten comprimeren tot 250 voordat ik ze kan omzetten naar routes
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: OER Waypoint en Tracks
« Reactie #22 Gepost op: 16-05-2007, 22:54 »
ik heb alle tracks gecomprimeerd naar zo'n 40 punten per stuk en dan alles in ACTIVE LOG gezet.
ze zijn in beeld, da's meer dan genoeg.

alleen niet het log clearen dus voor het eind van de rally

ps. nog maar 1 nachtje slapen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: OER Waypoint en Tracks
« Reactie #23 Gepost op: 17-05-2007, 13:28 »
Voor iedereen die geen tijd meer heeft om het zelf te doen. (Roos bv.  ;))

www.xs4all.nl/~erwindob/Totaal278.gdb

- alle waypoints
- alle tracks zeer sterk gecomprimeerd (dus niet nauwkeurig) als ACTIVE LOG dus in je actieve tracklog (NIET je tracklog clearen dus)
- alle waypoints op volgorde als route per dag
- mapsets met worldmap en topo tsjechie slowakije voor als je die hebt. (minder belangrijk)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: OER Waypoint en Tracks
« Reactie #24 Gepost op: 17-05-2007, 13:40 »
Voor iedereen die geen tijd meer heeft om het zelf te doen. (Roos bv.  ;))

www.xs4all.nl/~erwindob/Totaal278.gdb

- alle waypoints
- alle tracks zeer sterk gecomprimeerd (dus niet nauwkeurig) als ACTIVE LOG dus in je actieve tracklog (NIET je tracklog clearen dus)
- alle waypoints op volgorde als route per dag
- mapsets met worldmap en topo tsjechie slowakije voor als je die hebt. (minder belangrijk)

Thanks, ga het allemaal even bekijken vanavond.

Ik denk dat ik de RB-  en SERV-tracks in het trackgeheugen stop, de QUIK's als route-with-hidden-via-punten in mijn routegeheugen (max aantal via-punten per route is 250; max aantal via-punten in routegeheugen is 2511)

Trouwens, bij het vullen van je tracklog met ACTIVE LOG's moet je niet alleen niet-clearen maar ook de OVER-WRITE functie uitzetten!
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: OER Waypoint en Tracks
« Reactie #25 Gepost op: 17-05-2007, 15:26 »
Top! Heb niet echt tijdnood maar 't is wel makkelijk.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: OER Waypoint en Tracks
« Reactie #26 Gepost op: 17-05-2007, 23:20 »
Voor iedereen die geen tijd meer heeft om het zelf te doen. (Roos bv.  ;))

www.xs4all.nl/~erwindob/Totaal278.gdb

- alle waypoints
- alle tracks zeer sterk gecomprimeerd (dus niet nauwkeurig) als ACTIVE LOG dus in je actieve tracklog (NIET je tracklog clearen dus)
- alle waypoints op volgorde als route per dag
- mapsets met worldmap en topo tsjechie slowakije voor als je die hebt. (minder belangrijk)

Erwin je bent geweldig,
vanharte bedankt
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: OER Waypoint en Tracks
« Reactie #27 Gepost op: 18-05-2007, 00:43 »
Gerjan/Marcel,

In het op het forum geposte GDB bestand van Erwin zie ik stukjes track (ACTIVE LOG 041/042/043) die ik niet ontvangen heb. Nu bekruipt me het gevoel dat ik niet dezelfde bestanden via de mail ontvangen als Erwin heb... :confused:

Heeft iedereen exact dezelfde emails gekregen met dezelfde bestanden?
Kun je mij anders alles nog een keer mailen?

Bedankt,
Maarten
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 357
Re: OER Waypoint en Tracks
« Reactie #28 Gepost op: 18-05-2007, 12:05 »
Gerjan/Marcel,

In het op het forum geposte GDB bestand van Erwin zie ik stukjes track (ACTIVE LOG 041/042/043) die ik niet ontvangen heb. Nu bekruipt me het gevoel dat ik niet dezelfde bestanden via de mail ontvangen als Erwin heb... :confused:

ACTIVE LOG 041/042/043 zitten, bij mij, in "wpday5.gdb" die in het mailtje "Fw: lijst waypoints + info OER 2007" van Marcel kwam.

Booze may not be the answer, but it helps you to forget the question.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: OER Waypoint en Tracks
« Reactie #29 Gepost op: 18-05-2007, 12:26 »
ACTIVE LOG 041/042/043 zitten, bij mij, in "wpday5.gdb" die in het mailtje "Fw: lijst waypoints + info OER 2007" van Marcel kwam.



He Niek,

Bedankt, had ze daarna ook al snel gevonden, precies waar jij zegt. En toen ik dat wilde melden lag het forum op zijn g*t.
Was waarschijnlijk gewoon tjid om Mapsource, het ARM forum en mijzelf uit te zetten en te gaan slapen ::)

Overigens heb ik bijna mijn setje OER tracks/routes klaar voor de 60Cx, d.w.z.:

- alle track informatie (opgestuurde ACTIVE LOG's) verwerkt in 20 tracks van elk net geen 500 punten, past precies in het 60Cx trackgeheugen
  7 roadbook tracks (donkerblauw, bovenop)
  10 SERV tracks (lichtgroen, midden)
  3 QUIK routes (roze, onder)
- dus geen tracks in het tracklog geheugen zodat de tracklog functie gewoon aan kan staan en meelopen
- verder de 7 routes die Erwin zelf heeft gemaakt a.d.h.v. waypoints uit het roadbook (erg handig ;))
- alle waypoints (die zijn het beste te verzamelen uit het bestand van Erwin)

Het geheel zet ik ook op de SD kaart van mijn PDA en kan dan eventueel ter plekke met de laptop/Mapsource van de Orga geupload worden ::)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...