Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gezocht: 12v kabeltje en olie temp dop  (gelezen 1981 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Gezocht: 12v kabeltje en olie temp dop
« Gepost op: 13-05-2007, 22:25 »
De laatste spulletjes voor de motor die ik nog mis voor de OER....

Mijn 12v kabeltje stoort enorm, op beide motoren en de gps doet het op batterijen prima, dus moet wel aan het kabeltje liggen.... Nu heb ik al veel digitale gps shops afgestruind, maar kan er geen vinden... Weet iemand waar ik ze kan bestellen en op laten sturen?
(Ter aanvulling: hij moet op een 60CX passen)

Dan nog, wil ik graag zo'n olievuldop met temperatuurmetertje. Zowel voor de AT als de DRZ, maar voor de AT is nu ff belangrijker.... Heb al op ebay zitten struinen, maar alle verkeerde motormerken kwamen voorbij, geen Honda AT....
Iemand daarvoor nog tips??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Gezocht: 12v kabeltje en olie temp dop
« Reactie #1 Gepost op: 13-05-2007, 22:51 »
'k heb mij olietemperatuurolievuldopwijzerplaat destijds bij Motozoom in Utrecht gehaald.
Misschien is die voor je AT zefs via de webshop te krijgen.....
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Gezocht: 12v kabeltje en olie temp dop
« Reactie #2 Gepost op: 14-05-2007, 10:47 »
Olievuldop: kijk eens bij Louis.de

Ik heb een kabeltje besteld bij een online GPS winkel (was de volgende dag binnen). Je moet dan gewoon die met de autostekker nemen, de losse 'power data cable' is er niet.

Ik weet niet wat voor stekker je hebt? wij hebben zo'n kleine plug op de KTM. Deze stekker is te koop bij een Bosch of Hella leverancier.
Bosch art. nr: 003 0 986 532 000  (€3,50)

In de autostekker zit een spanningsregelaar, volgens mij is het niet nodig die over te zetten. Wij hebben het wel gedaan (wel soldeerwerk, maar je kunt altijd nog doorlussen).

Als je wilt kan ik het wel voor je maken (omdat ik ook op je gele brommert mocht rijden op veldhoven :-*)

Nilzz

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4276
Re: Gezocht: 12v kabeltje en olie temp dop
« Reactie #3 Gepost op: 14-05-2007, 11:08 »
Hoi Roos,
Die kabels heeft notter normaal gewoon op voorraad. Anders mag je mijn reserve kabel wel gebruiken ook mocht je er niet meer aan komen.
Die temperatuur meter zou je de draad even van kunnen meten welke je nodig heb, ik heb nog een XR meet stok over, misschien dat die wel passen gaat.
Ik heb dat ding gewoon in NL gekocht bij een offroad zaak, weet alleen niet meer waar dat was.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Gezocht: 12v kabeltje en olie temp dop
« Reactie #4 Gepost op: 14-05-2007, 12:55 »
Ja ja Steven, en jij rookt niet ;) ;D

Haha nee maar ik heb gebeld met Notter over die losse power/data kabel en die zeiden dat het al een paar maanden op backorder stond. Je zou het weer kunnen proberen. Dat bovenstaande bericht was trouwens van mij.

Nilzz

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Gezocht: 12v kabeltje en olie temp dop
« Reactie #5 Gepost op: 14-05-2007, 21:13 »
Ja ja Steven, en jij rookt niet ;) ;D


Tenzij het aangeboden wordt :-X ;)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4276
Re: Gezocht: 12v kabeltje en olie temp dop
« Reactie #6 Gepost op: 14-05-2007, 21:43 »
ik mag niet klagen.. in 3 maanden misschien 5x gerookt.  :confused:

Die losse power/data kabel maakt niet uit. knip van de gewone auto kabel de stekker af en je heb ook een kabel met open einde :) De serial draadjes gebruik je toch niet.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 94
Re: Gezocht: 12v kabeltje en olie temp dop
« Reactie #7 Gepost op: 15-05-2007, 14:35 »
Moet de 60CX niet worden opgeladen met 5V? De spanningsregelaar heb je dan wel nodig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Gezocht: 12v kabeltje en olie temp dop
« Reactie #8 Gepost op: 15-05-2007, 14:48 »
Moet de 60CX niet worden opgeladen met 5V? De spanningsregelaar heb je dan wel nodig.
5 tot 32 volt :)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Gezocht: 12v kabeltje en olie temp dop
« Reactie #9 Gepost op: 15-05-2007, 16:49 »
Rij al jaren met een gps uit de 60 serie direct op de 12 volt, is dus idd geen probleem

Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Gezocht: 12v kabeltje en olie temp dop
« Reactie #10 Gepost op: 15-05-2007, 17:48 »
via de 4 polige garmin plug is het gewoon 12V, via de USB is het wel 4.75V

Ik weet niet of de datalijnen van de 4 polige plug 12V tolerant zijn, maar ik zou het maar gewoon niet proberen.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Gezocht: 12v kabeltje en olie temp dop
« Reactie #11 Gepost op: 15-05-2007, 18:54 »
Citaat
Dan nog, wil ik graag zo'n olievuldop met temperatuurmetertje.

Wat kun je daar mee? (Ja ja de temp van de olie zien  :-*) Motor rustig warmrijden of zo?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Gezocht: 12v kabeltje en olie temp dop
« Reactie #12 Gepost op: 17-05-2007, 09:46 »
Zo, ik werd weer even opgeslokt door het werk  :-\ (vandaag maar een half dagje hopelijk)

Gert, Ik heb geen andere temp meting, dus leek me dit wel fijn.... Voel zelf wel een beetje aan of ie warm/heet/ te heet is, maar een beetje indicatie lijkt me toch best lekker....

Steven, heb vanmorgen even gekeken pijlstok is 5,3 cm, kon m'n schuifmaat alleen even niet vinden voor de breedte van de dop zelf... maar als ik de site van Motozoom goed begrijp zijn alle Honda doppen hetzelfde, alleen niet allemaal even lang..

Nilzz, ik heb op de motor ook zo'n kleine stekker variant. Heb ook zo'n powerkabeltje van Mr Garmin met de kleine stekker, heeft altijd prima gewerkt tot het kabeltje zelf tegen begon te sputteren... Zou het anders nog een idee zijn, die stekkereindes open te maken en er een nieuwe draad in te zetten, of luistert dat allemaal heel nauw? Even uit mijn hoofd denk ik dat dat ronde stekkertje  aan de gps kant niet open kan, maar even hopende dat daar nog genoeg draad zonder draadbreuk zit om een ander draadje op te solderen en die stekker kan in ieder geval wel open, want ik had al gekeken of daar iets losgeschoten was..... Of is dit een slecht plan :-\

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 94
Re: Gezocht: 12v kabeltje en olie temp dop
« Reactie #13 Gepost op: 17-05-2007, 23:12 »
5 tot 32 volt :)

Dat is handig. Bij de Quest is dat nl niet zo.
En bij http://www.pfranc.com/ kun je connectors krijgen als je wilt doe-het-zelven. (Ook voor andere Garmin-modellen trouwens)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Gezocht: 12v kabeltje en olie temp dop
« Reactie #14 Gepost op: 18-05-2007, 12:34 »
Dat is handig. Bij de Quest is dat nl niet zo.
En bij http://www.pfranc.com/ kun je connectors krijgen als je wilt doe-het-zelven. (Ook voor andere Garmin-modellen trouwens)

Voor de Quest kun je bij Notter een 12V>5V omvormer krijgen waar je ook een oordopje voor Truus op kunt aansluiten. Het geheel pas op een TT Quest houder.
Ik heb onderweg mijn oude Quest ook vaak  opgeladen met een steje 4X 1,2V AA NiMH (= 4,8V) direct aangesloten op de Quest (wel polen omdraaien)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...