Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: notebook vervoeren op de motor  (gelezen 2772 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
notebook vervoeren op de motor
« Gepost op: 14-05-2007, 17:30 »
vervoeren van een notebook (in de alu koffer van de AT) tijdens off road rijden!!!!
heeft er iemand ervaring mee?? blijft het heel?? of maakt het niet uit hoe je het verpakt, het gaat toch stuk???

een notebook voor legergebruik is er tegen bestand, maar kost meer dan 3000 euro.
zijn er goedkopere alternatieven??

ik hoor het graag!!
ook op 4 wielen kan je genieten

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: notebook vervoeren op de motor
« Reactie #1 Gepost op: 14-05-2007, 19:18 »
harde schijf vervangen door een of twee 32gb solid state disk?
en je dvd-rom thuis laten?

is eierdozen schuim een optie?

zelf zou ik voor een 12" gaan vanwege de groote en de hd vervangen door een seagate...die gebruiken ze ook in vliegtuigen en kunnen dus aardig wat g-krachten aan (362G en draaiend 130 ofzo)

een andere optie is een pda maarja hoeveel opslag capaciteit heb je nodig?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: notebook vervoeren op de motor
« Reactie #2 Gepost op: 14-05-2007, 19:37 »
Op dit forum zwerft af en toe iemand die Zuid Amerika met een laptop heeft gedaan. Hij had er een speciale koffer voor gemaakt en de laptop heeft het tot het einde van de tocht goed vplgehouden geloof ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: notebook vervoeren op de motor
« Reactie #3 Gepost op: 14-05-2007, 19:54 »
Dell heeft een ATG 'All Terrain Grade' uitgebracht voor militaire doeleinden.

Zie http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/latit_atg?c=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd

Kost zo'n beetje vanaf 1600,00 euri.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: notebook vervoeren op de motor
« Reactie #4 Gepost op: 14-05-2007, 20:22 »
Zonde van de ruimte (maar daar had je vast al over nagedacht).

Wij hebben gemerkt dat alle electrische aparaten onderweg wel een keer kapot gaan, en da's niet omdat het slechte merken waren ofzo, maar wel omdat er veel stof is dat echt OVERAL inkruipt, ook al heb je het nog zo goed verpakt. Als je toch een laptop mee wilt nemen, koop dat een stof- en waterdichte die tegen een stootje kan...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: notebook vervoeren op de motor
« Reactie #5 Gepost op: 14-05-2007, 21:38 »
die ervaring kan ik redelijk delen met Corne.

en stof is nog wel het grootste probleem. daarnaast rammelen printplaten gewoon stuk.
Het rammelen zal voor de HD geen probleem zijn (kijkmaar naar de G-specs), maar wel voor de computer zelf.

Wij hadden een Palmtopje bij ons (lekkere oude HP) en die bleef heel. Kan je ook makkelijk in een klein ZACHT schuimdoosje doen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: notebook vervoeren op de motor
« Reactie #6 Gepost op: 14-05-2007, 21:53 »
ik wil de notebook onderweg gebruiken om de filmopnames van de reis alvast te bewerken. veel hoeft er dus niet op te zitten maar hij moet wel redelijk snel zijn om het programma te kunnen draaien. onderweg zijn genoeg plekken(hoop ik) om de bewerkte delen alvast op een dvd te zetten. de onbewerkte film laat ik op het bandje staan zodat ik minder geheugen nodig heb. de computers onderweg zijn meestal niet geschikt om de film te bewerken.

alvast bedankt voor de reacties, en tips zijn altijd welkom.

en plek in de koffer heb ik wel. in ben gewent om op reis 6 kg drop mee te nemen om uit te delen als ik nu maar 1 kg meeneem dan heb ik plek voor een notebook!!
ook op 4 wielen kan je genieten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: notebook vervoeren op de motor
« Reactie #7 Gepost op: 14-05-2007, 21:55 »
en ook die dvd moet je dan heeeeel goed inpakken: een beetje stof erop icm met rammelen en hij is stuk: DVD in originele doosje is iig gedoomed om stuk te gaan (rammelen/doorslijten). (zo ook voor CD's!)

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: notebook vervoeren op de motor
« Reactie #8 Gepost op: 14-05-2007, 22:11 »
die bandjes en dvd's stuur je gewoon naar huis

met ups/fedex/dhl


en bij mijn weten geven alleen wd en seagate g-specs op

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: notebook vervoeren op de motor
« Reactie #9 Gepost op: 14-05-2007, 22:19 »
't Klinkt allemaal wat ingwikkeld en kostbaar. Ik zou gewoon genoeg bandjes meenemen en thuis een mooi fiilmpje in elkaar knutselen.
Los van dat een laptop stuk kan, krijg je ook buikpijn als-ie gejat wordt.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: notebook vervoeren op de motor
« Reactie #10 Gepost op: 14-05-2007, 22:31 »
net of je bandjes niet kunnen worden gejat...
en wat voor effect zal stof hebben op die bandjes als ze met zand geschuurd over een kop gaan?
meestal als je weer thuis bent moet je weer werken en heb je weinig tijd om een filmpje te maken..
van 6 uur opnames hou je afhankelijk van je film capaciteiten 3 uur over waar je dan minimaal 60 uur in heb gestopt

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: notebook vervoeren op de motor
« Reactie #11 Gepost op: 15-05-2007, 08:20 »
net of je bandjes niet kunnen worden gejat...

De kans dat dieven een laptop interessanter vinden dan een paar bandjes schat ik in als 'groot'. De kans dat de douane moeilijk kan gaan doen als ze weten dat je een laptop bij je hebt schat ik ook in als 'groot'.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: notebook vervoeren op de motor
« Reactie #12 Gepost op: 15-05-2007, 18:59 »
hoe weten ze dat dan?
of moet jij omdat je wit bent overal strippen en je koffers uitpakken?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: notebook vervoeren op de motor
« Reactie #13 Gepost op: 16-05-2007, 08:44 »
of moet jij omdat je wit bent overal strippen en je koffers uitpakken?

Kzal niet zeggen dat het bij elke grens moest, maar meestal wilden ze toch wel even graag in de koffers kijken...Er zijn ook plekken geweest waar we alles uit moesten pakken (bv. namibie, egypte)

Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)