Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: kenteken  (gelezen 2882 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
kenteken
« Gepost op: 16-05-2007, 22:08 »
waarom moest ik van de agent mijn kenteken rechtbuigen?(nu is de twee zijkant een beetje naar binnen gebogen)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: kenteken
« Reactie #1 Gepost op: 16-05-2007, 23:25 »
Omdat hij jou aardig vond en liever corrigerend optrad dan een prent uitschrijven?  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: kenteken
« Reactie #2 Gepost op: 17-05-2007, 01:29 »
Omdat dat minder werk is dan een bon uitschrijven...  :P

Én omdat het minder werk is dan een gejatte fiets die hier in de buurt is terug gevonden en waar al 3x voor gebeld is op te komen halen zodat de rechtmatige eigenaar haar fiets weer terug heeft.. :-X Gooi 'm maar bij het oud ijzer meneer  :o ......

Nee dit is niet in "de grote stad" maar een dorpje met 10000 inwoners. Voor mij heeft het politieaparaat al jaren afgedaan, en voor de dieners die wél hun best doen om er nog wat van te maken, jullie moeten helaas lijden onder de kwaden  >:(

(Vreselijk off-topic maar 'k most ff m'n gal kwijt, sorry..) 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: kenteken
« Reactie #3 Gepost op: 17-05-2007, 08:23 »
laten we hier aub geen politie afzeik draadje van maken! de reden was an sich wel terecht dat ik even staande werd gehouden, en dat kenteken was volgens mij gewoon iets om "iets"te kunnen zeggen, als die gewilt had had ie ook wat kunnen zeggen over het feit dat er geen knippers op zitten of kentken verlichting(is dat ook verplicht, zit alleen achterlicht en remlicht op). Alleen jammer dat zo'n gesprek dan einingt met je kenteken staat in het systeem dus je bent gewaarschuwdt!! op zo'n bestraffend toontje, alsof je daarmee indruk maakt op een volwassen man/vrouw.
Mijn kentekenplaat is aan de zijkanten minimaal gebogen zodat ie volgens mij minder snel trilt en eraf valt. je kunt dat ding er hardstikke goed lezen.
Toen ik heb "rechtboog heb ik wel zeker  2 graden terug gebogen. maar ik wist niet dat je zo'n ding helemaal recht moet hebben, steekt alleen maar uit.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: kenteken
« Reactie #4 Gepost op: 17-05-2007, 09:12 »
Alle kentekens staan toch in "het systeem"?  :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: kenteken
« Reactie #5 Gepost op: 17-05-2007, 09:17 »
Ik was op 70 meter na thuis, dan ga ik geen "slimme"opmerkingen maken

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
Re: kenteken
« Reactie #6 Gepost op: 17-05-2007, 09:37 »
Wat een onzin... Een rechte plaat scheurt harstikke snel in verhouding met een plaat met omgebogen randjes. Als je plaat doorscheurt verlies je de hele plaat en kun je al helemaal een bekeuring verwachten. Dat ding verlies je altijd als je het niet doorhebt.

En daarnaast vind ik een rechte plaat ook nog eens gevaarlijker als je offroad rijdt. Net een scheermesje.
2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: kenteken
« Reactie #7 Gepost op: 17-05-2007, 09:54 »
Ik zou het in ieder geval uit je hoofd laten hier in België rond te rijden met gebogen plaat, heb je zonder pardon een dikke vette prent......

Heeft gewoon met leesbaarheid te maken, je bent verplicht ten allen tijden (dus ook rijdend door andere rijdende mensen te lezen) een goed leesbaar kenteken te voeren en als jij de zijkanten ombuigt is dat niet altijd even goed leesbaar......
Geld overigens ook voor modder op je kenteken, zijn ze in België ook een stuk strenger in dan NL, maar je moet in NL ook maar net iemand met een slechte dag hebben.....

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: kenteken
« Reactie #8 Gepost op: 17-05-2007, 14:45 »
Mijn indruk is dat onze wegenverkeerswet een aantal voorschriften kent dat je net zo kan uitleggen als je wilt. Een goed leesbare nummerplaat is er daar een van, want is een omgeboven nummerplaat nou minder leesbaar dan een rechte? hoe meet je dat dan?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: kenteken
« Reactie #9 Gepost op: 17-05-2007, 19:45 »
@Roos, die platen in belgie zijn toch een stukje kleiner dan die nederlandse.

Na dit soort geneuzel ga ik toch maar knippers erop zetten, ik heb 2 plaknippers gekregen van iemand, als ik er daar nog twee van vindt dan ga ik die knippers eens aansluiten, zijn erg kleine en plak ik op het frontje zijkant en achterspatbord zijkant. Klapspiegel zit er ook op.

Die stekkers die bij de drz voor de knippers erop zitten hebben die een naam of zijn dat standaard stekkers? waar haal ik zoiets, lijkt me handig om de knipper ook met stekkers te monteren inplaats van kabeltje knippen en solderen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: kenteken
« Reactie #10 Gepost op: 17-05-2007, 19:49 »
Joh, wees blij dat ie je geen bon heeft gegeven.
Agenten zijn ongeleide projectielen en er is altijd wel een reden te vinden voor een bon.

Daarom, niet meer over nadenken.
Agenten zijn niet vatbaar voor argumenten, dat zit niet in hun aard.
Ze zijn slechts slaaf van een systeem.
Dat slaaf zijn wordt echter gecompenseerd door een indrukwekkende pet.
Iedereen wet dat......
behalve de agent zelf.

Mijn laate aanvaring met een agent eindigde in een excuus van de korps-sjef :-)

Ik ben er nog steeds trots op!!

Fr@venture
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: kenteken
« Reactie #11 Gepost op: 17-05-2007, 20:32 »

Mijn laate aanvaring met een agent eindigde in een excuus van de korps-sjef :-)

Ik ben er nog steeds trots op!!

Fr@venture
Fred en politie....... ;)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
Re: kenteken
« Reactie #12 Gepost op: 17-05-2007, 22:32 »
Scheelt je €75.
Een kentekenplaat moet duidelijk leesbaar zijn.
Laatst een aflevering van wegmisbruikers gezien dat een motorrijder een prent van €75 kreeg omdat er een kabelslot voor zijn kentekenplaat bungelde.
Een kentekenplaat moet duidelijk zichtbaar zijn, er mag niets voor hangen of en de plaat mag niet verbogen zijn.
Op mijn GS had ik eerst nog zo'n giga plaat en die had ik ook omgebogen. Bij een verkeerscontrolle moest ik de plaat ook weer terug buigen omdat de buitenste letters en cijfers vervormd waren en daardoor slecht leesbaar was volgens de politie.
Als ik de plaat terplekke terug boog kreeg ik geen prent.

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: kenteken
« Reactie #13 Gepost op: 19-05-2007, 20:35 »
Mijn kenteken plaat is recht maar door de vorm van mijn achterspatbord staat hij vrij schuin of plat 't is maar net hoe je het noemen wilt. Maar het valt nog te lezen (vind ik) als er niet te veel modder op zit....
Hoe zijn de regels daar voor? staat er in de wet hoeveel graden schuin een kenteken plaat mag zitten?
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: kenteken
« Reactie #14 Gepost op: 19-05-2007, 20:40 »
Hoe zijn de regels daar voor? staat er in de wet hoeveel graden schuin een kenteken plaat mag zitten?

Tja, en als je voor de neus van de pliessie een wheelie maakt om je plaat rechtop te krijgen is dat ook weer niet goed :confused: 8)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...