Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Veluwe rit - 16 Juni  (gelezen 17585 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4385
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #180 Gepost op: 21-07-2007, 12:49 »
Nog niks gehad en ik hoorde ook bij de vluchters. Misschien maar ff in de gaten houden en de boutes verdelen onder de deelnemers, wel zo eerlijk.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #181 Gepost op: 21-07-2007, 13:49 »
Vandaag nog even een verrassing in de bus gekregen van mijn vrienden van het Centraal Justitieel Incasso Bureau;  >:(
€ 75,= : Als bestuurder van een rijdend motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken
16 juni plaatsaanduiding: Statepad, Ede
Heeft een van jullie ook zo'n prent gekregen?
Ik snap het niet goed; dat is op die plek waar die politieauto aan kwam rijden en nog met een paar van ons heeft staan praten.
Ik ben toen wel 'gevlucht'.... misschien vonden ze dat niet fair.
Enfin .................... ik ga maar niet in beroep

Waarom niet?
Een bekeuring heeft de doelstelling je iets te leren zodat je het een volgende keer niet weer doet. Als je niet eens begrijpt waarom je hem gehad hebt...
das altijd een prima argument voor een rechter om er een streep door te zetten.

grts

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #182 Gepost op: 21-07-2007, 15:36 »
Mooi klote! Ik heb dezelfde omschrijving en bedrag. Volgende keer ga ik niet meer met een gewassen motor op pad...
Ik denk dat ze in de wagen een camera hadden meelopen, want toen ik voorbij reed stonden de agentjes allebei buiten zonder pen en papier, zo snel hebben ze nooit kunnen schrijven.... :-(

Simmetje
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #183 Gepost op: 21-07-2007, 15:44 »
je weet zelf wel of je fout zat of niet...

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #184 Gepost op: 21-07-2007, 17:31 »
Ik ben 1 van de rijders die ff met ze gepraat heeft en ze gaven toen al aan, dat ze het wegrijden niet waarderde en een aantal kentekens op hebben geschreven. Mede omdat de rijders de wegreden een fietspad opreden.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #185 Gepost op: 21-07-2007, 19:28 »
Dit zijn dan de eerste die op dit forum een bekeuring hebben gekregen voor een "misdragingen" tijdens een ritje  ;D
Eigenlijk is het simpel: We rijden allemaal op gekentekende fietsen, die ook nog een ooit door een typegoedkeur zijn gekomen. De ritten die gereden worden gaan (bijna) allemaal over openbare wegen, of door bermen waarvan niet duidelijk is wat nou eigenlijk de status is van dat "pad". Dus kun je beter de discussie aangaan met de heren dan het gas opentrekken en ook nog eens een pad nemen waarvan je zelf zowieso weet dat het eigenlijk niet mag........ :-*

Tuurlijk is dit makkelijk praten op het terras met een biertje in de ene hand en de laptop in de andere, maar de reactie van Tikka geeft wel aan dat er gewoon over te praten is geweest op lokatie :P

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #186 Gepost op: 21-07-2007, 19:37 »
Volgens mij heeft shifty (dacht dat hij het was) het meest met ze gepraat. Stond er vlak achter en hoorde ze dat zeggen. Waren op zich heel schappelijk maar zoals al gezegd, niet blij met dat er weg werd gereden en dat daarvoor een fietspad werd gebruikt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #187 Gepost op: 22-07-2007, 11:19 »
Het Statepad is een fietspad. Dat is dat bruggetje over de snelweg A12, vlakbij dat grote Media bedrijf Lukkien. Daar mag je natuurlijk niet rijden als motorfiets.
2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #188 Gepost op: 22-07-2007, 13:44 »
...en ook nog eens een pad nemen waarvan je zelf zowieso weet dat het eigenlijk niet mag... :-*

Het 'Hazenpad'  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #189 Gepost op: 22-07-2007, 16:25 »
Ze winkte inderdaad naar mij om te stoppen toen ik langsreed, logischerwijs ben ik gewoon gestopt voor de ambtenaren in uniform.

Wat ze mij wilde vertellen is dat het niet de bedoeling was dat wij daar rond reden en gingen niet eens de discussie aan waarom het niet mocht. We kwamen namelijk net van een groot grasveld gereden. Ze gaven wel aan dat ze het waardeerde dat ik stopte, maar dat lijkt mij dus niet meer dan logisch als ze daar een teken voor geven.

Zoals Tikka al zei zeiden de ambtenaren dat ze de doorgereden personen wel een print zouden uitdelen en dat ze hun kenteken dus hadden genoteerd, hierbij dacht ik zelf dat ze meer dreigde dan het daadwerkelijk ook doen. Guess i was wrong.

't gekke was wel dat ze ons op dat moment nog niet voor iets concreets konden bekeuren, maar alleen daarna toen we een stukje fietspad moesten gebruiken om door te kunnen. óók ik heb na gesprek met de ambtenaren gewoon over dat fietspad gereden, en dat hebben ze mij waarschijnlijk ook gewoon zien doen. Maar geen bon thuis gehad...vooralsnog  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #190 Gepost op: 22-07-2007, 17:06 »
Als je een stukje fietspad voor je neus hebt, en er staat een agent te kijken, dan rij je natuurlijk niet door.

Je stap af, loopt die paar meter fietspad met de motor aan de hand en stapt weer op waar je mag rijden (of als je uit zicht bent  :-X).

Daarmee laat je zien dat je de wet heel goed kent en waardeerd ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 233
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #191 Gepost op: 22-07-2007, 20:50 »
Leuke discussie zo maar waarom lieten ze ons niet gewoon lekker rijden we deden toch niemand kwaad?
Het is tegenwoordig zo vol in ons landje dat we overal regels voor hebben en wee o wee wie die niet volgt!!
Je zal maar met je motor op een fietspad rijden GA JULLIE SCHAMEN.
En dan ook nog langs een agent rijden en niet even  het fatsoen hebben om te stoppen, hup bekeuring!!
Jullie lijken wel gek. Of worden we gek gemaakt?
Regels,regels,regels. We zijn ondertussen zo sociaal dat het asociaal drijgt te worden.
Of heeft er hier niemand een bekeuring gehad voor 3km p/u te hard rijden.Of erger nog die asielzoeker die kinderen heeft die vloeiend nederlands spreken en naar 8 jaar uitgeproduceerd zijn en uitgezet gaan worden! Lekker sociaal/asociaal?
Ik stel voor: elke zondag van 20.00 tot 21.00 uur het bos uitsluitend voor motor rijders! REVOLUTIE !

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #192 Gepost op: 22-07-2007, 22:51 »
je weet zelf wel of je fout zat of niet...
LELIJKE WIJSNEUS !!  :P

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #193 Gepost op: 23-07-2007, 14:54 »
Dag allemaal,


Klinkt goed allemaal.

Heeft iemand de route die jullie gereden hebben.
Woon zelf in Amerongen en heb net een lc4 adventure gekocht die nu tegen me staat te roepen dat ie erop uit wil en dan liefst door zo zwaar mogelijk (legaal) terrein.

Zijn er meer die in omgeving Amerongen graag een rondje rijden (of raggen) naast de weg??
Wellicht iets afspreken??

Groeten,


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #194 Gepost op: 23-07-2007, 15:23 »
Ik stel voor: elke zondag van 20.00 tot 21.00 uur het bos uitsluitend voor motor rijders! REVOLUTIE !

Ik neem aan dat je van 08.00 tot 21.00 uur bedoeld ;D

(Zondag)'s avonds kan je nu al zonder (veel) problemen het bos in. Op de MTB althans kom ik dan slechts zelden iemand tegen.


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)