Het helpt je niet, maar overweeg eens via het D-systeem de rit te gaan rijden.
Ik heb een kleine uitleg geleend van
www.2fast4u.be voor iedereen die net als ik niet weet wat dit is:
Steeds rijdt dezelfde piloot (meestal de gids, of de persoon die de weg het beste kent) voorop, en dezelfde persoon (ook een organisator) achteraan. Als er een splitsing op het traject is, doet de voorste piloot een teken naar de tweede piloot om hem op die plaats te laten wachten tot wanneer iedereen gepasseerd is, behalve de laatste man. De eerste piloot rijdt dan iets trager tot wanneer er een nieuwe tweede man achter hem zit, die hij dan teken doet om te wachten bij de daaropvolgende splitsing, enzovoort.
Het voordeel van dit systeem is dat er steeds verder kan gereden worden en dat ieder op zijn eigen tempo kan rijden. Iedereen mag dus een andere piloot inhalen mits hij de nodige voorzichtigheid in acht neemt. Op zich een mooi systeem, maar de rit die wij gaan rijden bevat teveel afslagen hiervoor. Ik voel meer voor het princiepe dat elke rijder pas afslaat wanneer hij weet dat degene achter hem dat kan zien. Op die manier blijf je ook bij elkaar als iedereen dat goed doet.
Wat ik ook kan doen is de laptop meenemen met mapsource, iedereen met een Garmin de route geven, en iedereeen zonder garmin buddy maken met iemand die er wel een heeft. dan krijg je kleine groepjes van 2 a 3 man die op elkaar letten, en kun je nog steeds met meerdere van deze groepjes bij elkaar rijden als je dat leuk vind.
ik kan natuurlijk ook een roadbook gaan maken.... maar dat kost wel veel tijd.