Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Veluwe rit - 16 Juni  (gelezen 17629 keer)

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #45 Gepost op: 29-05-2007, 09:32 »
Nog 3 liefhebbers vanuit de Nunspeetsche bossen willen graag mee. (Als je wil bijhouden wie er komen, kan ik je de namen opgeven)

Weest welkom!  :D

Een naam of nickname vind ik wel handig ja om de lijst bij te houden.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • Drz E
  • Member
  • *
  • Berichten: 35
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #46 Gepost op: 30-05-2007, 21:58 »
Weest welkom!  :D

Een naam of nickname vind ik wel handig ja om de lijst bij te houden.

Inmiddels al weer 4 liefhebbers:  MarkieMark (heetiegeloofik) HumpieDumpie, ESS (twijfeltnog), Cavia en Woutje

Offline member

  • Drz E
  • Member
  • *
  • Berichten: 35
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #47 Gepost op: 30-05-2007, 22:05 »
Veel asfalt ?

Klaas ben je tegen die tijd al weer een beetje hersteld? Ga je mee...ook als er zand op de weg ligt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #48 Gepost op: 30-05-2007, 22:17 »
Klaas gaat alleen als ik ook ga en ik ga alleen voor de koffie ;D

als de credits thuis groot genoeg zijn rij ik ook mee. kunnen we wat speeltereintjes extra  maken :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #49 Gepost op: 31-05-2007, 06:15 »
Herman ik ben ongeveer een 1 maand zo ver dat ik kan rijden. As zaterdag is het zover eindelijk weer op het gas.

Wat betreft 16 juni.  50 porcent asfalt is niet mijn ding, maar die speelterreintjes maken veel goed.

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #50 Gepost op: 31-05-2007, 08:55 »
Gloeiende... we zitten nu op 22 man  :o  Dat vind ik wel genoeg eigenlijk. 'k krijg et er warm van, ben ik straks effe de weg kwijt, staat er 22 man je aan te gapen. :-\
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #51 Gepost op: 31-05-2007, 09:27 »
ben ik straks effe de weg kwijt, staat er 22 man je aan te gapen. :-\

Geeft niet Geert, als het lukt wil ik ook wel een groepie op sleeptouw nemen, echter is eea afhankelijk hoe ver ik thuis ben met de verbouwing.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #52 Gepost op: 31-05-2007, 16:50 »
Gloeiende... we zitten nu op 22 man  :o  Dat vind ik wel genoeg eigenlijk. 'k krijg et er warm van, ben ik straks effe de weg kwijt, staat er 22 man je aan te gapen. :-\

Het helpt je niet, maar overweeg eens via het D-systeem de rit te gaan rijden.

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #53 Gepost op: 31-05-2007, 17:50 »
Ja Geert, we verwachten er een hoop van en zijn veeleisend............................. ;) ;) ;) ;) ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #54 Gepost op: 31-05-2007, 18:37 »
misschien ga ik toch mee, beetje afwachten wat mijn hand zegt.

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #55 Gepost op: 01-06-2007, 08:45 »
Het helpt je niet, maar overweeg eens via het D-systeem de rit te gaan rijden.

Ik heb een kleine uitleg geleend van www.2fast4u.be voor iedereen die net als ik niet weet wat dit is:

Steeds rijdt dezelfde piloot (meestal de gids, of de persoon die de weg het beste kent) voorop, en dezelfde persoon (ook een organisator) achteraan. Als er een splitsing op het traject is, doet de voorste piloot een teken naar de tweede piloot om hem op die plaats te laten wachten tot wanneer iedereen gepasseerd is, behalve de laatste man. De eerste piloot rijdt dan iets trager tot wanneer er een nieuwe tweede man achter hem zit, die hij dan teken doet om te wachten bij de daaropvolgende splitsing, enzovoort.
Het voordeel van dit systeem is dat er steeds verder kan gereden worden en dat ieder op zijn eigen tempo kan rijden. Iedereen mag dus een andere piloot inhalen mits hij de nodige voorzichtigheid in acht neemt.


Op zich een mooi systeem, maar de rit die wij gaan rijden bevat teveel afslagen hiervoor. Ik voel meer voor het princiepe dat elke rijder pas afslaat wanneer hij weet dat degene achter hem dat kan zien. Op die manier blijf je ook bij elkaar als iedereen dat goed doet.

Wat ik ook kan doen is de laptop meenemen met mapsource, iedereen met een Garmin de route geven, en iedereeen zonder garmin buddy maken met iemand die er wel een heeft. dan krijg je kleine groepjes van 2 a 3 man die op elkaar letten, en kun je nog steeds met meerdere van deze groepjes bij elkaar rijden als je dat leuk vind.

ik kan natuurlijk ook een roadbook gaan maken.... maar dat kost wel veel tijd.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #56 Gepost op: 01-06-2007, 08:51 »
En dat is?

je hebt een voorrijder en achterrijder
de rijders ertussen wisselen telkens bij een afslag van positie.
dus de 1ste rijder blijft staan bij afslag totdat alle rijders zijn gepasseerd zodra hij de achterrijder ziet wordt hij de laatste rijder.
enz enz

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4386
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #57 Gepost op: 01-06-2007, 09:16 »
Of vraag iemand om van te voren ff mee te rijden en een track aan te maken zodat je in 2 groepen kan rijden. Wsl vallen er toch nog wat mensen af op het laatst dus kom je nog onder de 20 uit wat volgens mij nog wel als een sliert bij elkaar te houden is.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #58 Gepost op: 01-06-2007, 09:36 »
Op zich een mooi systeem, maar de rit die wij gaan rijden bevat teveel afslagen hiervoor. Ik voel meer voor het princiepe dat elke rijder pas afslaat wanneer hij weet dat degene achter hem dat kan zien. Op die manier blijf je ook bij elkaar als iedereen dat goed doet.


Ik heb nog nooit een systeem D rit meegemaakt waar teveel afslagen inzaten....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Veluwe rit - 16 Juni
« Reactie #59 Gepost op: 01-06-2007, 09:46 »
 :stupid:
idd systeem D kan altijd Geert, zeker met jouw ritje