Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: carburator voor lc4  (gelezen 4894 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
carburator voor lc4
« Gepost op: 04-06-2007, 18:20 »
Heeft iemand een vervanger (carburator) voor mijn lc4 adventure van 2004 te koop ?
De originele mikuni is geen fluit waard. Bij verschillende knippen na elkaar nemen houdt hij in of valt hij gewoon stil. Ook het overblijvend systeem na verwijderen van het epc - systeem (darmpje met filtertje daaraan die naar bovenkant carbu loopt) deugd niet wat langs daar kan in een zandduin zand naar binnen gezogen worden met schade aan carbu en cylinder tot gevolg.
Iemand een oplossing voor deze problemen ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: carburator voor lc4
« Reactie #1 Gepost op: 05-06-2007, 08:01 »
Ik heb precies dezelfde problemen gehad met mijn (toen) gloednieuwe adventure, ik kreeg her en der het advies om een Keihin te monteren (heel duur) maar ik heb eerst maar eens aan Brouwer gevraagd er iets aan te doen, hij was nieuw per slot van rekening. Ze hebben toen een sportluchtfilderdeksel en andere sproeiers gemonteerd maar daar was het nog niet mee verholpen, bij de tweede poging hebben ze er een zwaardere vlotter er in gezet (maar ze deden een beetje geheimzinnig) feit is wel dat hij sindsdien loopt als een speer en zich nooit meer verslikt heeft.

Het is dus op te lossen, in de Sommer catalogus staat ook veel over dit probleem en de oplossingen (ook voor de andere dingen die je noemt) het schijnt overigens wel zo te zijn dat zo'n Keihin carb hem veel agressiever maakt.

gr.
Martijn
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: carburator voor lc4
« Reactie #2 Gepost op: 05-06-2007, 15:07 »
De Mikuni is een CV en daarbij zit de gasschuif niet in directe verbinding met het gashendel. Vandaar de off-road beperking, want de schuif zakt gewoon naar onder bij een sprong of bult.
Voor puur offroad gebruik kun je ook uit de voeten met een Dellorto. Dit is een zeer goedkoop alternatief en geeft je een veel directere gasreactie uitermate geschikt voor terreinrijden.
De Keihin is een zeer mooi alternatief maar wel duur. Als je puur het probleem met de Mikuni op wilt lossen kun je vast voor een paar tientjes een Dellorto ergens op de kop tikken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: carburator voor lc4
« Reactie #3 Gepost op: 05-06-2007, 15:17 »
is een tm (38-40)van mikuni niet een mooie tussenoplossing, duidelijk minder duur dan een keihlin en toch een goede gasreactie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: carburator voor lc4
« Reactie #4 Gepost op: 05-06-2007, 15:32 »
is een tm (38-40)van mikuni niet een mooie tussenoplossing, duidelijk minder duur dan een keihlin en toch een goede gasreactie.

Kan ook. ABP in duitsland doet daar veel mee. Ik weet niet of er in nederland ervaring is met de sproeier bezetting etc. Is inderdaad een stuk goedkoper, want die heeft geen rollengelagerde schuif. Zit veel op Harley's gemonteerd. De Dellorto is ook goed, maar het probleem opstraat met een ronde schuif is dat die vastzuigt als de schuif beneden is. Door de kleefkracht gaat ie dan met een ruk open en daarom is de doseerbaarheid een sluk slechter. Dellorto op straat K&^%$T en in het terrein OK.

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: carburator voor lc4
« Reactie #5 Gepost op: 05-06-2007, 18:10 »
Ook het overblijvend systeem na verwijderen van het epc - systeem (darmpje met filtertje daaraan die naar bovenkant carbu loopt) deugd niet wat langs daar kan in een zandduin zand naar binnen gezogen worden met schade aan carbu en cylinder tot gevolg.


Ja ja KTM ready to race niet dus  ;D

Er zit daar trouwens ook nog een stekker aan,ik heb deze eens losgemaakt .
Waar dient het eigelijk voor? Ik merk er trouwens niks van qua vermogen oid nu het stekkertje los zit.

Dat slangetje met filtertje erop moet zo toch aardig werken niet?

Ik heb hetzelfde probleem gehad,natuurlijk hebben ze dit allemaal haha.

Mijn fiets is naar de Dynojetbank geweest en voor 100€ is eea afgestelt .

Hij slaat nu niet meer af in het terrein of over bulten en kuilen ed.

Heb je trouwens al eens serieus naar de voorvork gekeken, standaard ook echt niks waard.

Achterveer was ook geen drol waard, gelijk een 90 kg veer inzetten!

Met bagage erop zakte mijn wiel zowat tot aan het achterspatbord in,heb gelukkig eerst proefgereden voordat ik op vakantie wilde met bagage: de meest hachelijke off roadrit van mijn leven. Snel een ander achterveer erop!

Ik had ook het idee dat ktm wel wat zou moeten zijn , helaas gaat er af fabriek gewoon low budget spul op.

Had ik ook iets meer van verwacht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: carburator voor lc4
« Reactie #6 Gepost op: 05-06-2007, 20:02 »
ik heb zo'n tm 40 op de drz(440) gas reactie is goed :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: carburator voor lc4
« Reactie #7 Gepost op: 05-06-2007, 20:26 »
oh, man ik ben net terug van Marokko en een stukje Algerije. Wat ik daar met de ktm allemaal meegemaakt heb is gewoon onbeschrijfelijk.Voorlopig hou ik het nog voor mezelf, maar ik geef het je op een plaatje dit kon/kan niet voor "een woestijnmotor". Ik ben bij thuiskomst naar de invoerder gevlogen en het daar allemaal op hun bord gegeven. Op dit moment doen ze op hun kosten mijn motor helemaal open en ben ik in onderhandeling over verschillende technische kwesties. Als dit allemaal achter de rug is en ik geen gelijk haal komt dit allemaal in het lang en het breed op het internet en in de boekskens. Maar voorlopig geef ik ze het voordeel van de twijfel.
Wordt vervolgd in ieder geval
ktm READY TO RACE, dit is gewoon belachelijk.

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: carburator voor lc4
« Reactie #8 Gepost op: 05-06-2007, 21:13 »
Ja nee zeg eerst ons lekker maken en dan niks zeggen  ;D

Maar ik moet zeggen dat je door ellende van je motor,en dat is met een KTM een eitje, van het ene avontuur naar het andere wordt gegooit.

Dat maakt reizen spannend moet je maar denken., het blijft altijd bij je in gedachten wat er mis ging................en dat is leuk :-\

Savie


Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: carburator voor lc4
« Reactie #9 Gepost op: 05-06-2007, 21:17 »
En hoe rijdt een KTM het lekkerst,


 ;D


Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: carburator voor lc4
« Reactie #10 Gepost op: 05-06-2007, 21:20 »
Zo dan?


Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: carburator voor lc4
« Reactie #11 Gepost op: 05-06-2007, 21:21 »
Nee deze dan  ;D


Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: carburator voor lc4
« Reactie #12 Gepost op: 05-06-2007, 21:23 »
En daar istie dan : de KTM werkstatte

part of the Adventure zullen we maar zeggen






Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: carburator voor lc4
« Reactie #13 Gepost op: 05-06-2007, 22:14 »
je foto's zijn niet doorgekomen Ray. And by the way, op je website zie ik dat je ooit verbleef in Marokko bij "Chez Francoise" in Merzouga. ik ben daar enkele weken terug ook geweest. En vorige winter is dit gebied volledig overspoeld door een breuk in een dam . camping chez francoise was volledig vernield. De campings in de buurt uitgebaat door Marokanen kregen een vergoeding en zij niet omdat zij een Franse is. Ze kon nog enkele maanden overleven met gespaard geld en dan ging ze terugkeren naar Frankrijk om nooit meer terug te keren naar Marokko. Zo ontgoocheld was ze door de bureaucratie en de beloftes.
grtn

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: carburator voor lc4
« Reactie #14 Gepost op: 05-06-2007, 22:27 »
Ontzettend jammer voor haar, wat kunnen dingen toch snel veranderen in die landen.

Maar altijd mooi om te bezoeken nietwaar?

Hoe was Algerije dan?