Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Post-rally ravage  (gelezen 5152 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 357
Re: Post-rally ravage
« Reactie #30 Gepost op: 10-06-2007, 18:29 »
De rally heeft een extra 3e slachtoffer geeist.
Zijn verdiende loon! Konijn moest zorgen dat ik onschendbaar was maar heeft gefaald.
Booze may not be the answer, but it helps you to forget the question.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Post-rally ravage
« Reactie #31 Gepost op: 11-06-2007, 00:13 »
Tot nu heb ik het volgende kunnen ontdekken:

- spiegel gesneuveld
- beide knipper lampbulpjes achter kapot (getrild)

Verder dus een lekkende oliekering bij het voortandwiel, die in Hongarije bij een locale garage is vervangen. Het olieverbruik leek toen te zijn opgelost maar in Tjechie moest ik toch telkens weer een beetje bijvullen. Tja, de roestende bus die de oliekering beschadigt (bekend DRZ probleem) heb ik natuurlijk nog niet vervagen dus dan kun je verwachten dat het probleem terug komt. Onderdelen heb ik wel liggen.

Ik moet trouwens toch olie wisselen, tijdens de OER heeft er van alles in gezeten, van Helix volsynt 10W40 auto-motorolie tot een bonte verzameling volsynt motor-motorolien van 5W40 tot 10W60. Kan ik mooi ook de bus vervangen en een nieuwe kering plaatsen.
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Post-rally ravage
« Reactie #32 Gepost op: 12-06-2007, 20:24 »
Goh wat doen jullie toch allemaal met die motoren ::)
Mijn remblokjes zijn nog maar half versleten, mijn achterband+bib die de rally en de reis naar huis heeft meegemaakt heeft nog de helft van zijn profiel, de baja voorband is met wiel en al in de vrachtwagen terug....was nog niet erg versleten..... Na de eerste dag rally besloot het blokje ineens géén olie meer te gaan verbruiken, op de terugreis wel weer wat olie verbruikt, maar misschien wil ie gewoon nieuwe..... verder niets afgebroken, alleen wat zitten emmeren met de electronica spaghettie voor imo en roadbook....maar met het handje draaien en hoofdrekenen kan je ook prima een rally rijden......

Verder laat ik de heenreis natuurlijk even wijselijk buiten dit verhaaltje... :-\
Of toch maar wel, 3 lekke achterbanden, wat bleek te komen door een scheur in het karkas aan de binnenkant van de band (Ouwe Teraflex die ik dacht even op te rijden) laatste 400 km op een hele oude Michelin Enduro comp met nog 2 mm profiel gereden. Ik was die lekke banden zo zat dat ik met de nieuwe Tera maar een bib heb gemonteerd, die combi heeft het super gedaan. Dan ook nog 3 dagen last van niet altijd startende motor, dacht eerst killswitch, toen zekeringen, uiteindelijk waren het slecht klemmende stekkertjes van de bobines, voor de start van de rally goed vast gezet, nooit meer last van gehad.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Post-rally ravage
« Reactie #33 Gepost op: 18-06-2007, 10:41 »
Gisteren met/bij Noppy de oliekering bij het VTW vervangen en de geroeste bus vervangen voor een RVS model.
Hopelijk even geen olie lekkage meer :confused:
Daarna als tegenprestatie Noppy geholpen met de montage van een trampoline voor zijn kids

Nop, was gezellig, nog bedankt voor je hulp en de bammetjes-pindakaas
En zijn je kids nog heel ::) :D
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...