Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Post-rally ravage  (gelezen 5150 keer)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Post-rally ravage
« Reactie #15 Gepost op: 08-06-2007, 19:10 »
Citaat
blok is er net onderuit

Gaat dat andere blok er in z'n geheel onder of haal je daar de carterhelft vanaf?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Post-rally ravage
« Reactie #16 Gepost op: 08-06-2007, 19:57 »
andere blok gaat eronder

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Post-rally ravage
« Reactie #17 Gepost op: 08-06-2007, 20:22 »
andere blok gaat eronder

Heeft het blok al gelopen,  Richard
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Post-rally ravage
« Reactie #18 Gepost op: 08-06-2007, 20:46 »
heel ff
nu nog de uitlaat erop,subframe monteren,achtervering
nieuwe gaskabels,koelwater,
moer+ring van het voortandwiel morgen ff halen ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Post-rally ravage
« Reactie #19 Gepost op: 08-06-2007, 22:47 »
blok loopt voor geen meter ???
alleen een beetje hard stationair
bij meer gas komt hij niet op toeren ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Post-rally ravage
« Reactie #20 Gepost op: 09-06-2007, 11:35 »
Aiii.. waar heb je dat blok vandaan dan? toch alles gaan nalopen...
Gelukkig heb je nog reserve motoren ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Post-rally ravage
« Reactie #21 Gepost op: 09-06-2007, 13:07 »
zo,blok loopt goed nu
ik kan alleen niet proefrijden
de bevestiging van het voortandwiel is anders
nu ff kleppen stellen en de fiets weer ff in elkaar ::)
en dat noemen ze nu vakantie :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Post-rally ravage
« Reactie #22 Gepost op: 09-06-2007, 19:51 »
Nou ja, ik rijd DRZ, mijn koplamp stekkertjes waren weer los, maar verder niets.

Het zijspan, hebt u even?

Eerst brak de koffer finaal af, deze was voor de eis extra verstevigd
Er kwamen vele boutjes en moertjes los die werden vernieuwd met veerringen en borgmoeren
Het zijspan brak een buis en werd gebraden in Roemenie met een buisje erin voor extra stevigheid, bij de lokale autospuiter (er stand auto huppeldepup op zijn bordje, echt lassen kon hij niet, maar ja het zit goed vast)
De uitlaat steurn brak op de lasnaad, de lokale mechaniker van Enduromania heeft 2 nieuwe beugels gemaakt, nog meer bouten ingedraaid waar er bouten misten, enz.
De achtervering is kaduuk
De zijspan vering is kduuk
Het zijspanwiel heeft erg veel speling zal het lager wel zijn
Het hondenhok blijkt niet waterdicht

Ik geloof dat dat het wel was, anders komt Harold er wel op terug.
Maar wel gaaf om dat span te zien rijden en driften. Gert heeft nog een stuk gefilmd, op 2 wielen door de bocht. Wel hard werken zeg op zo'n ding, ben blij dat Harold de hele reis heeft gereden, dat had ik niet vol gehouden.
Ook aardig dat mede rallymensen het slot van de slagboom even kraken zodat het span ook door kan rijden. tof!

Het span was al met al al ruim boven budget geraakt, geloof dat er nog wat kosten bijkomen :o

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Post-rally ravage
« Reactie #23 Gepost op: 09-06-2007, 21:26 »
De Defender Zoals gewoonlijk , Perfect niets stuk.
De trailor lijkt okay.

De Super enduro heeft geen verkeerde klap gegeven,
wel voorvork keering stuk, toch maar neopreem beschermers gaan gebruiken.
Achterframe plastic krom, kan ik mooi de lelijke achterkant verwijderen.
Schakelpedaal en remblokjes vervangen.
Handkappen hebben een tik gehad.
En weer de Bandjes op!


UUhum en dan de Sprinter,  >:(  :(
Jaap heeft 70KM gereden op benzine. niet zijn schuld. Hij is in een keer naar NL gereden.
en wou om mij te matsen de spullen ook nog afzetten in Zetten. Tja en dan kom je in een roes.
Gevolg verstuivers en Pomp naar de kloten.
Jammer maar helaas, Trouwens de spullen heb ik gister in Zetten afgeleverd.

Zo mooi de Rally sport.  ::)


Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Post-rally ravage
« Reactie #24 Gepost op: 09-06-2007, 22:11 »
Bij mij op de terugreis ook een lekke kering in de voorvork gevonden (even schoonmaken) De rest was eigenlijk al tijdens de rally stukgegaan.
dus: lekke achterband 2X (daardoor dag 1 de specials gemist) nu weer heel
      gebroken koppelingskabel
      dode accu (dus de halve rally aankicken en tijdens de laatste special daardoor 3X doodgegaan  :-[ )

voor de rest eigenlijk niets erstigs, dus pfff.
hier even wat sleutelpiccies
 
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Post-rally ravage
« Reactie #25 Gepost op: 10-06-2007, 08:49 »
Voor het eerst tijdens een ritje dat er dingen af beginnen te vallen bij mijn @. Begint hij nu al moe te worden? Uitlaatsteun afgebroken (gelast door de Enduromania melkboer), tijdens wat glij/val partijtjes twee keer het rempedaal zo verbogen dat hij teruggezet moest worden om door te kunnen (dat was op die 13 km proef waar wij twee uur over hebben gedaan ::)) Gevolg was dat de bout van de voetsteun het niet meer leuk vond en afbrak. De bergtop helaas moeten missen om een nieuwe bout te vinden. Na de bosproef in de modder waren eindelijk mijn remblokken op, nog nooit gebeurt dat in één dag remblokken gewoon wegvliegen :o). Tijdens de asfaltrit opzoek naar de voetsteunbout brak ook nog even de tripmaster af, die had het eigenlijk toch al lang uitgehouden. De automechanics heeft die ook weer mooi vastgelast.
Verder heeft de week op de terugweg het blokje beroerd gelopen, compleet verkeerd lucht/benzinemengsel en probeer daar maar eens de juiste verhouding van te vinden met je Leatherman :-* Komende week dus even naar de CO-meter.

Valt allemaal gelukkig weer lekker mee, hij rijd nog steeds, weer een paar mooie gebruikerssporen in de tank (o.a. door de motor maar even liggend draaien omdat we vast zaten op een verkeerd pad in een keien-V-geul) maar we wisten van te voren natuurlijk al dat de tank niet krasvrij terug zou komen. Deuken zitten er tenminste nog niet in ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Post-rally ravage
« Reactie #26 Gepost op: 10-06-2007, 10:23 »
Oja ook nog kortsluiting in de koplamp verlichting......
Verder deed het span het perfect!
slopend voor de kombinatie waren de beklimmingen met vele stenen en geulen.
En het asfalt in Roemenie..... ehh de gaten dus.

Hongarije offroad is een feest vele lange zandstukken, met vele uitwijk mogelijkheden als het span een beetje te hoog springt waardoor een andere route kiest. 8)......
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Post-rally ravage
« Reactie #27 Gepost op: 10-06-2007, 14:58 »
Tja, zoals velen hebben gezien,gehoord of meegemaakt was mijn grootste probleem het afslaan van de motor.
Even door een plas rijden en ...........uit! Soms gelijk startend, soms na een paar keer.
En de regen was nadrukkelijk aanwezig, om het zo maar te zeggen.
Maar ook; dan weer wel,dan weer niet afslaan. Om gek van te worden.
Thuis motor schoongespoten met hoge druk en emmers water over voorkant blok. Geen storing meer !!!!GGRRRRRRRRR. >:(
Twee dagen goed verpest voor mij met deze extra handycap.
Linker valbeugel krom bij een harde val op dag twee, stuur in me ribben en aardig wat last van gehad.
Pijnstillers hebben hun werk gedaan.
Voorts; remblokken achter zijn op, voor bijna, achterband op en ketting wat langer,koppelingcilinder op stuur zweet olie.
Mag dat eigenlijk voor een motor van vijf weken oud? (4950 km.) ;)
Heel veel geleerd in korte tijd.

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Post-rally ravage
« Reactie #28 Gepost op: 10-06-2007, 17:09 »
laatste nieuws!!!!
Vandaag de TT350 opgehaald. Na de uitstap door het hek hadden we de schade nog niet kunnen bekijken. De schade aan de TT350 lijkt beperkt tot een krom stuur en een afgebroken voorspatbord.
Maar wat bleek..... De rally heeft een extra 3e slachtoffer geeist. We hebben hem zo goed en kwaad als mogelijk eerste hulp verleend en met gillende sirenes afgevoerd naar het AMC te Amsterdam. Hier is gediagnotiseerd dat het hier betrof om een afgebroken tand, gebroken arm en een ingescheurd oor. We hebben maar een foto gemaakt........
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Post-rally ravage
« Reactie #29 Gepost op: 10-06-2007, 17:14 »
Ach gosj, 't arme beest. Eerst tegen z'n zin achterop zo'n woeste TT gebonden, dan dagenlang mishandeld in weer en wind met als dieptepunt de hekzweefvlucht. Bijkomend probleem is ook nog: genezen doet het niet bij zo'n diertje.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain