Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: aanpassing Suzuki  (gelezen 33493 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #105 Gepost op: 04-12-2005, 11:11 »
Oooh, bedoel je dat  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #106 Gepost op: 04-12-2005, 11:56 »
Er gaat 4,0 US Gallon in zo'n tank; da's ongeveer 16 liter. Geen idee hoe hard het bij sommigen er weer uitstroomd :-X ;)
Margrieta zegt dat ze wel eens 1:27 heeft gereden. De rest mag je zelf uitrekenen.

@ Roos,

Da's zwaar >:( >:( >:(.  Raar trouwens dat ie zo is uitgescheurd. Alsof de tankwangen/zijkanten uit elkaar gedrukt zijn en daardoor op de scherpste hoek gescheurd is. Bij de montage van mijn tank had ik juist het probleem dat de tank tekort en breed was. Moest de wangen naar binnen en voren drukken om ze op de radiatoren vast te kunnen zetten. Het zou toch ook niet door de kou kunnen komen?

Wat heb je precies met IMS afgesproken? Benieuwd. Heb je als gegoogeld op "leaking/cracked IMS tank" of zo om te kijken of dit vaker voor komt?
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #107 Gepost op: 04-12-2005, 15:14 »
Hoe lang ik op 1 tank kan rijden ben ik nog niet achter, weet dus nog steeds niet hoeveel liters er precies in gaan. Maar die 1:27 van Margrieta heb ik nog nooit gehaald in de 11.000 km die ik nu met deze motor gereden heb, maximaal 1:22 of zo. Zwaar offroad (bv offroad Hapert) zelfs maar iets van 1:13 herinner ik mij.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #108 Gepost op: 04-12-2005, 16:33 »
Hoe lang ik op 1 tank kan rijden ben ik nog niet achter, weet dus nog steeds niet hoeveel liters er precies in gaan. Maar die 1:27 van Margrieta heb ik nog nooit gehaald in de 11.000 km die ik nu met deze motor gereden heb, maximaal 1:22 of zo. Zwaar offroad (bv offroad Hapert) zelfs maar iets van 1:13 herinner ik mij.

Wacht maar tot het zand in marokko   ::)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #109 Gepost op: 04-12-2005, 16:49 »
daarom ook de grote tank  :D

in principe hoef je maar voor 150 km mee te nemen, bij normaal gebruik zou ik 200 km op een tank moeten halen, maar natuurlijk niet in het zand.................................

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #110 Gepost op: 04-12-2005, 17:56 »
Maar die echte zware etappe is totaal maar 80km hoor Roos.

Bij mij zal het lichtje wel eerder uit zijn als de tank leeg denk ik zo.... :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #111 Gepost op: 04-12-2005, 19:44 »
Er gaat 4,0 US Gallon in zo'n tank; da's ongeveer 16 liter. Geen idee hoe hard het bij sommigen er weer uitstroomd :-X ;)
Margrieta zegt dat ze wel eens 1:27 heeft gereden. De rest mag je zelf uitrekenen.

@ Roos,

Da's zwaar >:( >:( >:(.  Raar trouwens dat ie zo is uitgescheurd. Alsof de tankwangen/zijkanten uit elkaar gedrukt zijn en daardoor op de scherpste hoek gescheurd is. Bij de montage van mijn tank had ik juist het probleem dat de tank tekort en breed was. Moest de wangen naar binnen en voren drukken om ze op de radiatoren vast te kunnen zetten. Het zou toch ook niet door de kou kunnen komen?

Wat heb je precies met IMS afgesproken? Benieuwd. Heb je als gegoogeld op "leaking/cracked IMS tank" of zo om te kijken of dit vaker voor komt?

ja, lap tis juist.....hoe reken je dat nu weeral om naar L/100km???

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #112 Gepost op: 04-12-2005, 19:55 »
1 liter op 27 km       <>  100 km / 27 km = aantal liter per 100km
3,7 liter op 100 km   <>  100 km / 3,7 liter = aantal kilometer per liter
zoiets ???


Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #114 Gepost op: 04-12-2005, 20:07 »
Zat vandaag eerder op 1 op 15 of minder.  Maar hij gaat als de brandweer. Rijdt echt supergemakkelijk en heeft na de mod's voldoende vermogen en vooral Bite 8)
Ik kon gemeen hard door de baggerzooi van de WinterBikkeRit vandaag.
Als ik de motor van de week technisch nagekeken rapporteer ik op www.dr-z400.nl/forum.

Mijn tank is ook onderweg, ik zal hem goed nakijken en op z'n egeltjes monteren.

gr,  Rolf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #115 Gepost op: 05-12-2005, 14:08 »
Bedankt voor de links Noppy,
er zijn dus wel vaker probleempjes met de lekkages bij IMS (misschien als je op elk ander merk zoekt ook wel)
maar de service waar iedereen daar zo lovend over is, is in ieder geval erg hoopgevend.

Ik hoop dat ik vanavond een reactie op mijn mail krijg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #116 Gepost op: 06-12-2005, 13:26 »
@ Roos,

Heb je al wat gehoord van IMS? Gisteren toch maar een beugeltje gemaakt voor de bevestiging linksonder bij de radiator. De bevestigingsgaten zaten 15 mm uit het lood van elkaar en dat gaf wel heeeeeeeel veel spanning op de radiator en tank.

@ IMS Denk Tank ;)

Nu en vraagje over de benzinekraan: tussen de OEM tank en het kraanhuis zit een soort alu-verleng/opvulstuk. Hebben jullie dat  bij de IMS tank ook weer gemonteerd of wegelaten. Ik heb het wel weer gemonteerd onder mijn IMS tank maar de benzineslang wordt dan wat aan de korte kant. Waar dient dat opvulstuk uberhaupt voor onder de OEM tank ??? heeft het zin om dat ook onder de IMS tank te zetten


Dank, Maarten


PS: DRZ is bijijijijijijijijijijijijijijijna klaar. Gisterenavond ook nog de pass switch omgebouwd tot nul-schakelaar voor de tripmaster. Het huis van de pass switch open gemaakt en daar de draadjes voor de nul-schakelaar opgezet. Werkt nu perfect :D Moet nu alleen nog een mooi plekkie vinden (lees: het zoveelste beugeltje maken 8)) om mijn GPS vast te schroeven. En morgen nog de vering/demping laten tunen bij JD Shocks.
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #117 Gepost op: 06-12-2005, 13:41 »
Yep,

Ik heb hem gewoon gemonteerd.

Ik heb eventueel een hagelnieuwe verlengde (doorzichtige) benzineslang voor je die je kunt monteren. het voordeel van doorzichtig is enerzijds dat je in één oogopslag kunt controleren of er nog wel benzine bij de carburateur komt en anderzijds kan je ook luchtbellen makkelijk detecteren.

Zou je eventueel bereid willen zijn dit te combineren met een bezoekje aan mijn garage om mijn nulknop om te bouwen. Het dodemansknopje wil ik gewoon opofferen, dus nieuwe draden hoeven we iig niet te trekken.

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #118 Gepost op: 06-12-2005, 20:44 »
Pass switch, niet dodemans knop.

Die blijft staan en moet je dus heen en terug doen. De pass switch is echt ideaal voor nullen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #119 Gepost op: 06-12-2005, 20:54 »
Ik heb het flashknopje ook gebruikt, ik kan de boel zo weer terugprikken nar de koplampflash:

http://www.dr-z400.nl/forum/viewtopic.php?t=17&start=8


gr,  Rolf