Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: aanpassing Suzuki  (gelezen 33030 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #135 Gepost op: 08-12-2005, 07:21 »
Zou jan droge zoiets gedaan hebben bij jouw DRZ?

http://www.4strokes.com/tech/racesag.asp

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #136 Gepost op: 08-12-2005, 13:36 »
Hoi Margrieta,

Volgens mij valt het wel mee met die communicado vaten; je tank zit tenslotte toch boven de carb, dus druk is er genoeg zelfs al sleept je benzineleiding over de grond. Alleen dat laatste plasje onderin de leiding krijg er niet uit.

Dat tussenstuk zorg er wel voor dat de benzinekraan en inlaatpijpje in de tank lager komt te liggen waardoor je dus iets langer kunt doorrijden voor je op reserve moet. Maar ik denk dat ik het er ook ga uitsleutelen. Staat toch iets beter dan die rare slinger in de benzineleiding. Plus weer een pakking minder, zo ook de kans op lekkage :).

Idd. heb op bijna al mijn enduro's iltertjes geplaatst en ook steeds met een krul naar beneden toe, gewoon omdat de filter er meestal zo niet tussen kan wegens te groot......Nooit problemen gehad!! Wel al vuile filtertjes gehad, ondanks het element in de tank zelf!!
Voor N-afrika zou ik het ZEKER doen!!!!!!!!!!!!!!! Ik zou niet durven vertrekken zonder!!!!!!!!!!  :-X ::)

Greetzzzz

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #137 Gepost op: 09-12-2005, 15:11 »
Al 10 pagina's over het aanpassen van Suzuki's   ::)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #138 Gepost op: 09-12-2005, 16:12 »
't zal wel nodig zijn  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #140 Gepost op: 10-12-2005, 16:41 »
dat deksel is te lassen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #141 Gepost op: 10-12-2005, 19:49 »
E-keur komt voor in de toelatingseisen...., geen agent die het in zijn hoofd haalt om verlichting te bekeuren waar geen e-keur in staat...., dan heb ik er nog wel een paar andere eisen voor hem! 8)

Hang er dus maar op wat je wilt, maar hou je aan het rijtje hier boven!!!!

Volgens mij vallen die RDW-jongens wel over het ontbreken van dit soort keurmerken. Maar de politie zal heus niet een hele homologatietest uitvoeren langs de kant van de weg! Zelfs een dB-meting langs de weg is al discutabel, ook al geschied dat met een geijkte dB-meter!

Ik heb met mijn pinkers voor een motoragent uit gereden (die zelf op een SM reed) en gevraagd of hij mij zou bekeuren. Zijn antwoord: nee, geen probleem. Zelfs met laaghangende zon kon hij ze nog goed zien!

Noppy

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #142 Gepost op: 10-12-2005, 20:36 »
daar doen ze met mistlampje van auto's gelukkig wel moeilijk over

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #143 Gepost op: 13-12-2005, 20:41 »
Op naar de 20 pagina's; hier is je kans om een goedkope 2e hands IMS tank in de kleur geel te scoren:

http://cgi.ebay.de/IMS-16-Liter-TANK-fuer-Suzuki-DRZ-400_W0QQitemZ8020638398QQcategoryZ49921QQrdZ1QQcmdZViewItem

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #144 Gepost op: 15-12-2005, 13:17 »
Jippie ik krijg gewoon een nieuwe tank  :D

Er was iets misgegaan met mijn mail, ik had geen foutboodschap, maar IMS had 'm niet ontvangen.
Dus gisteren opnieuw gemaild, direct antwoord, met het voorstel
1. Ik zaag de tank doormidden en mail daar een foto van
2. Ik stuur de tank terug
Beiden met gevolg: ze zenden een nieuwe tank :D

Eind goed al goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #145 Gepost op: 15-12-2005, 15:17 »

1. Ik zaag de tank doormidden en mail daar een foto van


Laat je tank ff doormidden zagen door Hans Kazan, kunnen we daarna proberen hem te lassen ;D

Gefeliciteerd trouwens!

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #146 Gepost op: 15-12-2005, 15:53 »

1. Ik zaag de tank doormidden en mail daar een foto van


Tip: haal hem wel eerst van je brommer af ::) :P 8)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #147 Gepost op: 15-12-2005, 18:52 »
Laat je tank ff doormidden zagen door Hans Kazan, kunnen we daarna proberen hem te lassen ;D

Gefeliciteerd trouwens!

Noppy

Daar lach je wel om Noppy, maar misschien wel goed mogelijk...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #148 Gepost op: 20-12-2005, 13:38 »
Heb tijdens de WBR mijn schakel pedaal verbogen en ook een beetje getordeerd :-\  En aangezien dat een alu-gietwerkje is, wordt terug buigen weer een heel avontuur :D

Het gaat om een zijdelingse correctie van ongeveer 10 mm. dus weer naar buiten buigen. En een verdraaing van 30 graden. Lengte van het pedaal is ongeveer 25 cm. ??? Heeft iemand tips hoe ik dat buigen het best kan doen?

Voorzichting terugbuigen in een bankschroef of juist in een keer 1 harde klap op geven (methode Noppy ;)) met een hamer of een subtiele combinatie van beiden.

Zijn er ook stalen exemplaren op de markt te krijgen zowel voor het schakel- als rempedaal?

Dankjewelweer :D
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #149 Gepost op: 20-12-2005, 15:25 »
Heeft iemand tips hoe ik dat buigen het best kan doen?


Gewoon anders leren schakelen...zit nix anders op  :P
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)