Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: aanpassing Suzuki  (gelezen 33023 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #150 Gepost op: 20-12-2005, 15:53 »
Koop een verlengde aftermarket schakelpook  van Thumjpertalk en hou de kapotte voor reserve in de woestijn!

Noppy :D

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #151 Gepost op: 21-12-2005, 08:59 »
Pagina 11!!!  8)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #152 Gepost op: 21-12-2005, 09:53 »
Discussies over een suzuki passen tenminste in 1 draadje  8)  :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #153 Gepost op: 21-12-2005, 09:57 »
Zo die staat!! ;D
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #154 Gepost op: 21-12-2005, 10:23 »
Koop een verlengde aftermarket schakelpook  van Thumjpertalk en hou de kapotte voor reserve in de woestijn!


Je kunt ook beter je tandwielcover schuin afslijpen, waardoor je je pook aanmerkelijk hoger kunt zetten dan normaal. Dit heeft tevens als voordeel dat je sneller kunt zien dat er vuil, touw of gras achter je tandwiel zit, plus inspectie van de slijtage van je voortandwiel.

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #155 Gepost op: 21-12-2005, 10:44 »
Citaat
Je kunt ook beter je tandwielcover schuin afslijpen, waardoor je je pook aanmerkelijk hoger kunt zetten dan normaal. Dit heeft tevens als voordeel dat je sneller kunt zien dat er vuil, touw of gras achter je tandwiel zit, plus inspectie van de slijtage van je voortandwiel.

Foto. Lijkt wel handig.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #156 Gepost op: 21-12-2005, 11:30 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #157 Gepost op: 21-12-2005, 15:22 »
Hoi Nop,

Bedankt voor de tip. Dat OEM schakel-pedaal wat ik er nu op heb zitten, vind ik nogal aan de korte kant voor mijn maat 45 cross-schuiten. Echt Japans maatje ;) Heb bij Thumpertalk gekeken en ze bieden meerdere type/merken stalen schakel-pedalen aan. Wat is volgens jou de beste keuze qua lengte?

En eh... ik kwam wel stalen rem-pedalen voor lichtere brommers tegen maar heb jij die ook kunnen ontdekken voor een DRZ?

Bedankt, Maarten

Pagina 11!!! 8)

He Corne, bedankt voor je reply, zo schiet het helemaal lekker op met die pagina's :P
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #158 Gepost op: 21-12-2005, 16:10 »
He Corne, bedankt voor je reply, zo schiet het helemaal lekker op met die pagina's :P

Ik moet toch ook mijn bijdrage aan dit draadje leveren  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #159 Gepost op: 27-12-2005, 14:34 »
D'r kan nog veel meer met Suzuki, kijk maar:



40 liter tank, cockpitje, etc.

maar is volgens mij wel een RMZ ipv DRZ

http://www.mauricesellingopsuzukinaardakar.nl/

GS GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #160 Gepost op: 27-12-2005, 15:31 »
echt een lekker ding, dat motortje  8)
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #161 Gepost op: 27-12-2005, 15:31 »

maar is volgens mij wel een RMZ ipv DRZ


GertJan het is toch echt een DRZ 400
RMZ heeft een Alu frame om maar iets op te noemen en staandaard een USD
Bovenstaande heeft stalen frmae en normale oldshool vork

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #162 Gepost op: 27-12-2005, 15:52 »
Het betreft hier idd een DRZ400E die rallywaardig gemaakt is in Frankrijk.

Oorspronkelijk was het de bedoeling dat hij vanuit NIMAG met een RMZ450 zou gaan, maar er waren homologatieproblemen en daardoor kan de RMZ dit jaar nog niet mee naar Dakar.

Leuke foto!

Noppy

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #163 Gepost op: 27-12-2005, 15:56 »
Citaat
In eerste instantie zou ik op een RMZ450 de rally ingaan.  Echter dit is na beraad toch een DRZ400E geworden die door Suzuki Frankrijk dakar-klaar gemaakt wordt.  Ik hoef hier in Nederland dan alleen nog de vering up-to-date te maken

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #164 Gepost op: 27-12-2005, 16:26 »
Ja daar heb ik ook even bij staan kwijlen.
Heb Selling ook nog gevraagd of hij na de Dakar nog iets overhoud of nu misschien iets dubbel heeft, maar helaas......
En die fransen zijn ook erg zuinig op de bouwtekeningen, zelfs Selling kreeg ze niet te zien.
Hij was trouwens weinig betrokken bij het ontwerp, want hij wist de helft van de vragen niet/nauwelijks te bantwoorden.