Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: aanpassing Suzuki  (gelezen 33011 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #165 Gepost op: 27-12-2005, 21:52 »
Net even bij www.thumpertalk.com geshoped en de volgende goodies besteld:

MSR folding shift lever; deze is van staal dus weer redelijk terug te buigen na een schuivertje; bovendien is ie 1" langer dan het OEM schakelpedaal en da's wel lekker voor laarsmaat 45 :)



Verder nog deze spiegels (die originele vierkante DRZ spiegels vind ik zwaar en onhandig); in de US zijn deze spiegels beter bekend als het Ken Sean model; klapt makkelijk weg in meerdere richtingen door het kogelgewicht op het stuur; bovendien kun je het kogelgewicht ook nastellen; draad is 10 mm dus past op een DRZ :)





Eh, spiegel voor gebruik nog wel even omklappen 8) :P
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #166 Gepost op: 27-12-2005, 23:22 »
Ja daar heb ik ook even bij staan kwijlen.
Heb Selling ook nog gevraagd of hij na de Dakar nog iets overhoud of nu misschien iets dubbel heeft, maar helaas......
En die fransen zijn ook erg zuinig op de bouwtekeningen, zelfs Selling kreeg ze niet te zien.
Hij was trouwens weinig betrokken bij het ontwerp, want hij wist de helft van de vragen niet/nauwelijks te bantwoorden.

Zegt ie....., neem van mij aan, (ik ken een paar selling-jes, en ja die zijn familie van) die kit kun jij straks voor een hoop poen bij hem kopen, me neus dat hij niet betrokken is bij het ontwerp....., hij moet 10.000km rijden met een fiets die een ander "verzint"? ???

NO WAY!!!!

Echt niet Roos!!!!!!!!!!
Let op mijn woorden, die kit komt op de markt....( voor bossen €uro's dus) >:(

Dat word dus eentje kopen en na maken....... :-X
Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11359
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #167 Gepost op: 29-12-2005, 13:17 »
Ik verwacht van niet; deze DRZ wordt gewoon afgeschreven en in zijn geheel verkocht door Maurice. Roos, is dát niet wat for you?

Volgend seizoen gaat de marketingmotor van Nimag weer knarsend aan het draaien en dan moet toch echt die RMZ450 opgepoetst en rallyklaar gemaakt gaan worden!!

Noppy
PS ik geloof dat déze set gebruikt is: http://www.mecasystem.fr/prepa_rallies_extreme.cfm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11359
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #168 Gepost op: 30-12-2005, 10:55 »
Waarschijnlijk iets minder duur is dit setje:

http://www.hueys-gr.com/jpg/drz400_2a.jpg

Over lelijkheid valt te discussiëren uiteraard :D

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11359
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #169 Gepost op: 30-12-2005, 11:07 »
Ha ha,

Hij staat te koop; hij heeft de Dakar 2004 er al mee uitgereden:

"I emailed the guy who posted these photos on his website, in Japan.
Unfortunately, he didn't get to where he sourced the fuel tanks, although I suspect custom, or a very low, niche-production source."

Here's his response:

Thanks your e-mail.

This DRZ400S had run only Paris-Dakar 2004.
My job is mechanician for all-makes motorocycles in my own shop.
Sometimese I join the race with my friend.
I did not entry beijin-uranbator rally yet.
But my 5friends went there last year.
that rally organization is in Japan.I think
that organaize is not good but not bad.
Expensive!!

This DRZ owner is Mr.Fujita he stay 800km far from my shop.
this DRZ is in my shop now.
He want to sell this bike because we spent much money in Dakar rally.
This bike was make from 2 DRZ to make 1 recebike and
many parts for repair in the rally.
They were one new and one used same model.
All cost of make one bike was 30000 USD.
Sending and returning cost,stay in Europe,entry fees,
and transporting cost all included we spent more 40000 USD!!!
So me and my rider Mr.Fujita rent big money.
We pay that loan, continue by now and the future...!!!!

So I have to check this bike sometimes for sale.
I will take many photos at that time and
I will put them on the my website.
Please a little bit wait!!

Now DRZ have 44Litters gasoline and 2L water tank.
Front main tank is about 24L. this 22Lproduct model
increase more 2 litters.
fill the hot water inside and wait 1 night it is done!
Front side-tanks 4L both.Rear-left tank is 12L.
I think this style is no good.
Front weight is too heavy and fuel lebel adjustment is very difficult.
all hoses from tanks to the one fuel pomp.And the pomp to carb.
sometimes overflow we experienced.
After the rally we have a good idea.
all hoses from tanks except main tank to pomp and
pomp to the main tank. Main tank down to the carb.
this is good!but this system need thinking main tank value anytime.
main tank is decrease at the rest 2L,
the fuel and pomp valve is open by hand.

their web site in Japanse photo page but you can try !!
http://photos.yahoo.co.jp/bc/hiroki...os.yahoo.co.jp/

http://photos.yahoo.co.jp/bc/hiroki...0%a1%a1%a5%d1%a 5%ea%a5%c0%a5%ab%bb%c5%cd%cd&.src=ph&.order=&.view=t&.done=http%3a//photos.yahoo.co.jp/

 :D

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #170 Gepost op: 31-12-2005, 13:58 »
Joh, die grote tanks heb je in geen enkele rallye meer nodig: 250 km bereik is genoeg. Verder maakt het niet zoveel uit hoe het eruit ziet: het gaat toch kapo   ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 187
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #171 Gepost op: 07-01-2006, 17:51 »
enkele foto's van mijn nieuwe DRZ-E/K  :D :D :D:







Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #172 Gepost op: 07-01-2006, 18:00 »
enkele foto's van mijn nieuwe DRZ-E/K  :D :D :D:




De voorste of achterste??  :D

Best handig zo'n rol beugel...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #173 Gepost op: 07-01-2006, 18:05 »
lucas
morgen krijgt ie zijn doop dan ziet ie er gelijk anders uit ik weet nog wel een leuk plekkie daar
gr peet ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11359
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #174 Gepost op: 07-01-2006, 18:11 »
Van harte gefeliciteerd! Ziet er stoer uit met zo'n kickstarter!!

Waar heb je dat contactslot nou weer geritseld, dat zit er toch niet standaard op??

Ook leuk dat je smeernippels hebt op je achterbrug en balhoofd, scheelt weer een beetje onderhoud. Ik wil binnenkort ook smeernippels gaan monteren in mijn achterbrug, aangezien die ook aan de beurt is voor een complete doorsmeerbeurt.

Grx en veel plezier er mee!

Noppy :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 187
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #175 Gepost op: 07-01-2006, 19:28 »
Het schuim in de carterplaat is een idee van Ronald. Water gaat er doorheen maar
blubber niet, zou dus in theorie het schoonmaken moeten vergemakkelijken.
Heb ik gelijk een goeie reden om haar morgen lekker vies te maken!  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #176 Gepost op: 07-01-2006, 19:46 »
Domme vraag misschien maar waar staat die K voor (DRZ-E/K) ???

En wat voor aanpassingen heb je laten doen t.o.v de standaard fiets?

Ennuh, ik durf het bijna niet te vragen.....maar....uh.....

Ach, rij um eerst maar in ;)


CU tomorrow,


GS GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #177 Gepost op: 07-01-2006, 23:45 »
Zo te zien staat de K voor kickstart  ;)

Helemaal Gaaf, Lucas, moe`k oek en!
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11359
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #178 Gepost op: 08-01-2006, 08:25 »
Domme vraag misschien maar waar staat die K voor (DRZ-E/K) ???


GJ,

Voor meer info: http://www.dr-z400.nl

De DRZ is net als de GS een perfect uitgangspunt, net zoiets als Barbapappa ;D

Grx,

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #179 Gepost op: 08-01-2006, 08:57 »
Ik zou die "carterschuimspons" na gebruik maar goed drogen, anders zit er de hele tijd zo'n nat ding tegen je blok. Lijkt me niet goed.
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.