Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: aanpassing Suzuki  (gelezen 33008 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #180 Gepost op: 08-01-2006, 09:00 »
Citaat van: member

De DRZ is net als de GS een perfect uitgangspunt, net zoiets als Barbapappa ;D

Ook naar Theo Maassen zitten kijken, Noppy? ;D
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11359
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #181 Gepost op: 08-01-2006, 17:41 »
Yep,

Ik wist niet dat die gast zo goed was, my kind of humor!! Hij is nogal grof gebekt maar daar tussendoor kan hij errug leuk zijn...

Nop
P.S. Voor de rallyrijders onder ons een tank gevonden met 43L opslagcapaciteit, waarvan 9 als water te gebruiken zijn, plus een gereedschapopslag van 4.5 liter boven de luchtfilterkast. Aangepast zadel voor comfortabeler zitten plus in hoogte verstelbaar: http://www.enduro-manufaktur.ch/tangebot.html


Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #182 Gepost op: 09-01-2006, 08:19 »
Heftige tank! Maareh, lijkt mij juist vanwege de omvang voor rallyerijders juist zeer onpraktisch... Meer iets voor reizigers.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11359
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #183 Gepost op: 09-01-2006, 10:57 »
Ik weet niet wat er precies onhandig aan is, behalve als je een keer op een kei stuit die net te groot is om je voorwiel eroverheen te krijgen, dat kost je je ballen bij deze tank.

Maar vooral het nietßdefinitieve karakter van deze set vind ik aantrekkelijk! Zodra je thuiskomt bouw je het spul in een paar seconden terug. Je hebt geen gereedschapskisten en andere zooi onderaan je motor hangen. Geen extra ophangpunten hoeven lassen.

Schijn ons eens bij, als (nog) niet rallyrijders ???

Noppy

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #184 Gepost op: 09-01-2006, 13:36 »
Ik weet niet wat er precies onhandig aan is, behalve als je een keer op een kei stuit die net te groot is om je voorwiel eroverheen te krijgen, dat kost je je ballen bij deze tank.


Kheb er nog niet mee gereden, maar ik schat in dat die tank vreselijk in de weg zit bij het staan op snelle stukken: je leunt dan met je gewicht zover voorover dat je bovenlichaam bijna boven het stuur zit met bijna gestrekte benen...Lijkt mij moeilijk met deze tank, maar he, ik wil het best eens proberen hoor   ;)  Daarnaast is er geen rallye meer waar je 43 l benzine nodig hebt...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11359
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #185 Gepost op: 09-01-2006, 16:26 »
Van de 43L kan optioneel 9L als water meegenomen worden. Maar ja, dan is 't altijd nog 34L die je bij je kan hebben.

Bij een verbruik van 1:10 in 't zand is dat 340km actieradius en volgens mij is dat 40km meer dan strikt noodzakelijk?

De boog die de tank maakt is dezelfde als destijds bij mijn Yamaha Supertenere. Ik moet zeggen dat ik daar heerlijk op stond, ook in het zand. Ik denk dat ik 't gewoon maar eens moet proberen en laten weten hoe 't voelt, niet :D

Noppy

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #186 Gepost op: 09-01-2006, 16:45 »
Goed plan: regel jij de fiets met de tank, maak ik 'm wel vies  ;)  't water kun je beter laag hebben zitten: al die extra hoge kilo's maak't rijden en vooral het oprapen niet zo fijn.

Ik dacht dat je minimaal 250 km bereik moest hebben. In de El Chott is zelfs 150 km genoeg.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3432
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #187 Gepost op: 09-01-2006, 17:34 »
..... behalve als je een keer op een kei stuit die net te groot is om je voorwiel eroverheen te krijgen, dat kost je je ballen bij deze tank.

  Ik denk dat ik 't gewoon maar eens moet proberen en laten weten hoe 't voelt, niet :D

Veel plezier Nop....laat even weten waar en wanneer  ::)
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 187
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #188 Gepost op: 15-01-2006, 17:39 »
Het begint er al wat op te lijken.







Het geheel komt nog 15 mm verder naar achteren. Touratech denkt zoals wel
vaker anders over bepaalde details dan ikzelf (dat een motor kabels heeft en die
ook ergens moeten lopen en het niet acceptabel is dat je die de-monteert iedere
keer dat het frame er op of er af moet) dus staat het ding tijdelijk op busjes
gemonteerd totdat ik heb bedacht hoe ik het ga aanpassen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #189 Gepost op: 15-01-2006, 19:08 »
mooi ding luke.
Nog te mooi om te spelen in het zand ;) ziet er zo schoon en maagdelijk uit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #190 Gepost op: 15-01-2006, 19:59 »
 8) 8)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #191 Gepost op: 15-01-2006, 20:00 »
Hij is al flinkin het zand geweest Oos. Vorige week zijn we "en petit committee" op Almere wezen baggeren. Maar blijkbaar is zo'n Zoes makkelijk schoon te maken, want dat is nooit Luke's sterkste kant geweest :-X

Maar ziet erg goed uit Luke. Heb je de elektriek ook al aangesloten?

En sta je alleen voor de foto bij "het gat" of ben je d'r ook nogf in geweest?


GS GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11359
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #192 Gepost op: 15-01-2006, 23:02 »
Radiatorbraces is wellicht nog een idee,

Erg prettig als je hard op de zijkant valt. 330 Euro per stuk schade als je ze niet hebt. IMS tank is een ander alternatief.

Verder errug mooie motor!

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #193 Gepost op: 19-01-2006, 00:12 »
Roos, moest ik jouw steppies nog verbouwen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #194 Gepost op: 19-01-2006, 12:41 »
Ja graag  :-*
Ik zat al te zoeken naar materiaal, maar kan zo niks vinden, heb jij nog wat oud staal liggen?