Nou, speciaal voor Maarten zal ik ook even reageren...
Ik wilde zelf voor mijn roadbook en (toen nog toekomstige) GPS een bevestigingsbeugel maken. Daar was ik voor aan het kijken n;ét op het moment dat ik een polyester motorkap van een Unimog aan diggelen reed. Die Unimog was van een kennis, en die heeft dat ding voor de handel. geen ramp, de polyester motorkap moest dus worden gemaakt. Ik spul gehaald en die kap aan het repareren gegaan. Dat ging eigenlijk zo leuk en boven verwachtig dat ik ineens het idee kreeg om een verhoogde kuip te maken voor de DR. Dat idee spookte al langer door mijn kop en nu had ik ineens het middel gevonden om het te realiseren. Het idee om een bevestigingsbeugel te maken liet varen en de roadbookhouder enz, aan een eigenbouw polyester kuipje wilde gaan maken.
Na dat ik na vele uren een mal voor elkaar had gefabriekt heb ik de matjes en hars hierop gemaakt en ontstond de kap. Viel me eigenlijk niks tegen.
De moeilijkheid zat em in de bevestiging, dat viel wél tegen.
Na enig geprobeer blijkt nu dat de roadbookhouder te veel trilt omdat de kap gaat trillen. Moet ik dus toch een losse beugel voor gaan maken. Daar komt ook weer een oplossing op, ik ben aan het kijken voor aanpassingsstukken voor mijn lasapparaat zodat ik er aluminium mee kan lassen. Nu ik serieus bezig ben, probeer ik ook alles zo te maken dat het zo optimaal miogelijk is.
Misschien maak ik de kuip nog wel compleet anders. Ik zit te peinzen oom de kuip vast te maken, wat verder naar voren te brengen en de tellers eraf te gooien. Die tellers zijn toch helemaal kaas na een paar flinke buitelingen, dus nu niet zo erg meer. Eerst wilde ik em zo origineel mogelijk houden, maar dat gevoel slijt stilaan
Dan moet ik nog een vervangende km-teller hebben, maar dat komt via Noppy misschien wel goed, of anders via ebay. Toerenteller kijk ik bijna nooit naar.
Oja, last van moeilijker sturen met de meedraaiende kuip heb ik niet (echt), als je snel moet sturen rij je meestal niet zo erg hard meer en als je op de snelweg zit stuur ik meestal niet zo erg vlug meer...
Wat me erg opvalt met de kuip: minder windvang, aanzienlijk minder windvang!
Toen ik de eerste keer naar Leo reed had ik echt last van mijn armen na een poosje (toen zat overigens het stuur nog wel erg dichtbij), maar de laatste rit (Henno) heb ik op de heenweg continu 130 gereden zonder een centje pijn. Wat wel minder is dat ik wat windruis en klapperende geluiden terugkrijg, maar ik draag altijd oordoppen icm. crosshelm. Een te overkomen probleem dus. Ik heb het idee dat staand rijde minder zwaar is, maar echt zeker weten doe ik het niet, vergelijk tot nu toe niet echt gemaakt. Lijkt me dat het flink scheelt.
Ik ben het overigens volledig met Corné eens, je GPS en ander spul moet goed beschermd zitten. Ik heb al eens een rijder weg zien gaan met een kapotte koplamp omdat hier geen gaasje oid voor zat. Waarschijnlijk was ik de veroorzaker. Als je zo een steen op je GPSje krijgt, of tegen je RBH, geloof ik dat het er niet van opknapt. Zand en stof veroorzaken ook veel electrisch leed, zeker als dat stof nog eens een keertje vochtig wordt. Stof is bijvoorbeeld bij mijn vorige twee GSM's de boosdoener geweest dat die dingen vroegtijdig overleden.