Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: aanpassing Suzuki  (gelezen 33438 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #75 Gepost op: 29-11-2005, 09:17 »
Aaaaaah,

Bij jou hoeft de Sint dus al niet meer langs te komen; je hebt jezelf al verwend zie ik :D

Tip, gebruik een extern GPS-muisje (antenne) waardoor je Quest mooi achter het scherm geplaatst kan worden. Ga niet zitten rommelen met dat kleine klapantennetje, want wordt in alle gevallen een slap compromis.

Voordeel is dan dat je antenne een 60% beter zicht heeft op de hemel (en jouw bips), waardoor je één groot aaneengesloten track kunt ontvangen, zelfs in de bossen!

Ik wil je ontwerp, zodra de testfase achter de rug is, wel eens overnemen, als dat mag!

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #76 Gepost op: 29-11-2005, 09:18 »
Ziet er goed uit, ga zelf ook nog wat rotzooien (heb nog 2 van die emmers staan, zit alleen wat verfresten in) mijn roadbook zit nl boven het kuipje en dat kijkt zo fijn :-\



Oh ja, waar laat jij nu je remleiding?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #77 Gepost op: 29-11-2005, 10:49 »
Tip, gebruik een extern GPS-muisje (antenne) waardoor je Quest mooi achter het scherm geplaatst kan worden. Ga niet zitten rommelen met dat kleine klapantennetje, want wordt in alle gevallen een slap compromis.

Ik wil je ontwerp, zodra de testfase achter de rug is, wel eens overnemen, als dat mag!

Nop,

Mijn Quest past momenteel met ingeklapte antenne niet in mijn Duratech houder; staat wel op mijn lijstje van froebelprojectjes. Past dan inderdaad mooier achter het schermpje met ext. antenne :)

Idee overnemen mag altijd. Alleen testfase is nooit achter de rug, blijf altijd door ontwikkelen ::)

Ziet er goed uit, ga zelf ook nog wat rotzooien (heb nog 2 van die emmers staan, zit alleen wat verfresten in) mijn roadbook zit nl boven het kuipje en dat kijkt zo fijn :-\

Oh ja, waar laat jij nu je remleiding?

Roos,

Ik heb een Duratech rally voorbouw frame tussen mijn kroonplaten en lampekap :-X zitten, daar door zit alles wat naar voren. Remleiding zit hierdoor niet in de weg. Ik wil mijn roadbook ook zo hoog mogelijk zetten. Op de foto zit ie nog wat laag, is allemaal testfase 8)

Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #78 Gepost op: 29-11-2005, 21:01 »
Goed bezig man!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #79 Gepost op: 30-11-2005, 18:05 »
Pfff... eindelijk na 5 weken is mijn IMS tank binnen  :D :D :D Snel der op zetten, kan de orginele op zolder stof gaan verzamelen.

Vraagje 1: hoe kun je zo'n originele metalen tank het best bewaren en beschermen tegen roesten van binnen? Ergens mee uitspoelen, ergens mee insmeren/spuiten van binnen? Tankdop erop/eraf laten :-\

Vraagje 2: moet die nieuwe plastic tank van binnen goed schoongemaakt worden (uitspoelen met benzine bv) of is dat niet echt nodig ::)

Bedankt, Maarten
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #80 Gepost op: 30-11-2005, 23:07 »
Pfff... eindelijk na 5 weken is mijn IMS tank binnen  :D :D :D Snel der op zetten, kan de orginele op zolder stof gaan verzamelen.

Vraagje 1: hoe kun je zo'n originele metalen tank het best bewaren en beschermen tegen roesten van binnen? Ergens mee uitspoelen, ergens mee insmeren/spuiten van binnen? Tankdop erop/eraf laten :-\

Vraagje 2: moet die nieuwe plastic tank van binnen goed schoongemaakt worden (uitspoelen met benzine bv) of is dat niet echt nodig ::)

Bedankt, Maarten

1-vol met benzine wegzetten....je komt de zolder niet meer op door de stank en het brandgevaar, maar hij roest niet. Beetje tweetaktolie in de tank en dan af en toe rondschudden is misschien een beter idee

2- ik heb het bij mijn TTR tank niet gedaan, maar je kan er altijd een filtertje tussen zetten
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #81 Gepost op: 30-11-2005, 23:19 »
Je kunt een nieuwe tank altiijd even doorspoelen met leasebenzine. ;)

gr,  Rolf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #82 Gepost op: 30-11-2005, 23:23 »
Je kunt een nieuwe tank altiijd even doorspoelen met leasebenzine. ;)

gr,  Rolf

V-Power werkt in dat geval altijd het best. Tijdens het pinnen met je tankpas toets "Nee" en dan toch getal 0 invullen werkt het best om de administratie van de leasmaatschappij op hol te brengen.
Noppy


Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #83 Gepost op: 01-12-2005, 09:02 »
Als't echt een nieuwe is, en de kwaliteit is zoals het hoort, gaat-ie niet roesten...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #84 Gepost op: 01-12-2005, 10:00 »
Bedankt voor de tips, zal eens aan mijn baas vragen of ik tijdelijk in aanmerking kan komen voor een lease bak ;)

Maar nu het volgende probleem. De tank zat in een doos met van die polypiep vulschuimpjes (heet vast niet zo ???) Door weinig doordacht inpakwerk in de US zat mijn tank vol met van die schuimpjes >:( >:( >:(

Helaas weet ik niet of ik alle schuimpjes eruit heb kunnen schudden. Door de complexe vorm van de tank(smal met kanaaltjes)  kunnen er best onderin wat klem zitten :-\

Komen de vragen:

1.) Heeft iemand een idee hoe ik die schuimpjes eruit kan krijgen. Vullen met water, schudden en komen ze misschien los en boven drijven? Endoscoop in de tank en dan checken of er nog wat in zit?

2.) Is het schadelijk als er een schuipje in de tank achterblijft, kan die oplossen in benzine en wat vindt de carb daarvan :( Polypiep en bisonkit gaat ook niet samen; zal vanavond even een testje in een schaaltje doen met polypiep en benzine  ::)

Hier een pic van de tank (met dank aan Roos)

Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #85 Gepost op: 01-12-2005, 10:34 »
De hogedrukreiniger d'r op zetten via de vulopening?

Vervelend is dan wel dat je vocht in je tank hebt zitten.

Noppy


Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #86 Gepost op: 01-12-2005, 11:14 »
Wat een eikels in de US! Volgens mij lost je piepspul wel op in benzine, en maakt dat anderhalve ding dat er nog inzit nix uit voor je carbu: de DRZ loopt toch op alles?

Anders doe je er ff bezine in om het piepstuk los te klotsen of op de lossen, en kiep je dat er gewoon weer uit... Kunt ook proberen met een stuk slang door de vulopening (of perslucht) bij de hoekjes en gaatjes te komen waar je nu niet bij kunt. Kzou niet met water gaan klooien.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #87 Gepost op: 01-12-2005, 11:29 »
Pas op met oplossen van het polystyreen (ik neem aan dat het daarom gaat) De kans bestaat dat je een kauwgomachtige brij krijgt :-\. Wat denk ik goed werkt is chloroform. Als je met benziene aan de slag gaat zou ik eerst even een stukje proberen op te lossen buiten je tank.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #88 Gepost op: 01-12-2005, 11:34 »
Ik had dus in alle enthousiasme de hogedrukspuit in de tank gezet, maar had natuurlijk niet het geduld om de boel weer goed te laten drogen.
Half flesje carb/benzine reiniger erbij, klaar was klara..........

Nergens geen last van gehad.

Oh ja tip, voor als ie niet al gegeven was.
Er blijft een hoop benzine in de rechterwang zitten, sta je leeg (ik dus met mijn gloednieuwe tank, zondagavond op de A16 net voorbij Antwerpen :-\) kantel de motor even zo ver mogelijk naar links en je kan toch nog naar huis   :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #89 Gepost op: 01-12-2005, 12:11 »
Ruig 8)