Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: aanpassing Suzuki  (gelezen 33445 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #90 Gepost op: 01-12-2005, 12:29 »
Bedankt voor de tips, zal eens aan mijn baas vragen of ik tijdelijk in aanmerking kan komen voor een lease bak ;)

Maar nu het volgende probleem. De tank zat in een doos met van die polypiep vulschuimpjes (heet vast niet zo ???) Door weinig doordacht inpakwerk in de US zat mijn tank vol met van die schuimpjes >:( >:( >:(

Helaas weet ik niet of ik alle schuimpjes eruit heb kunnen schudden. Door de complexe vorm van de tank(smal met kanaaltjes)  kunnen er best onderin wat klem zitten :-\

Komen de vragen:

1.) Heeft iemand een idee hoe ik die schuimpjes eruit kan krijgen. Vullen met water, schudden en komen ze misschien los en boven drijven? Endoscoop in de tank en dan checken of er nog wat in zit?

2.) Is het schadelijk als er een schuipje in de tank achterblijft, kan die oplossen in benzine en wat vindt de carb daarvan :( Polypiep en bisonkit gaat ook niet samen; zal vanavond even een testje in een schaaltje doen met polypiep en benzine  ::)


Kan je niet een compressor zetten op het gat waar een benzine kraan gaat en dan 5 bar perslucht erop?? Wordt t via de vulopening er weer uit geblazen (voor de achterhoekers; uut g'bloazen)

Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #91 Gepost op: 01-12-2005, 19:05 »
PS lost zeker op in benzine.

kan idd kauwgonachtige substantie achterlaten.. een enkel kruimeltje in de benzine lijkt me niet zo erg echter. Effe voorspoelen met een litertje wasbenzine, wat je later nog voor schoonmaakdoeneinden kan gebruiken.

Chloroform zou ik zeker NIET doen, veel kunstoffen kunnen daar helemaal niet tegen, verharden en scheuren.
(leuk experiment: houdt een een doekje chloroform bij een plexiglasplaat... je ziet het scheuren zowat!)

grts

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #92 Gepost op: 02-12-2005, 01:00 »
PS lost zeker op in benzine...

En hoe... :o :o Paar van die schuimpjes in een bakje benzine gegooid. Dat begint te bruizen als Alka Seltzer bij een zware kater. Daarna blijft er een soort kelvering kwakkie van over :-X. Nou zitten er op de bezinekraan binnen in de tank twee mooie filtertjes dus dat spul komt de tank niet uit. Pfff...

Toch bij gebrek aan perslucht voor de zekerheid de tank stevig met water doorgespoeld. Kwam niets meer uit. Daarna een paar uurtjes een fohn in de opening gehangen om de zaak van binnen droog te blazen. En als toetje nogmaals doorgespoeld met een litertje benzine.

Het monteren van de IMS tank is ook weer zo'n geweldig mooi avontuur. Dat ding past voor geen meter en de handleiding lijkt geschreven voor een heel ander model  :-\ Er staat ook letterlijk in dat door het fabricageprocedee met maatafwijking van 7% rekening dient te worden gehouden. Nou wil een plastic tank bij een temperatuur van 5 C in de garage ook niet echt meegeven. Maar na veel trekken en duwen heb ik alle 4 de bouten vast gekregen ::) Gek genoeg heb ik nog wat boutjes over en op de tank zitten allerlei draadbussen die ik niet gebruikt heb  ???

Het zadel past ook niet direct over de tank heen >:( Weer trekken, duwen, wrikken enz en het zit. Alles staat behoorlijk onder spanning maar het lijkt me dat als het zo een tijdje staat de tank en zadel een beetje aan hun nieuwe figuur gaan wennen. We zullen zien :D

En iedereen nog bedankt voor de tips :)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #93 Gepost op: 02-12-2005, 01:31 »
Gaatjes of beugeltjes misschien een beetje aanpassen zodat het spanningsvrijer gemonteerd zit. Spanning bij montage leidt meestal to scheuren oid in de ophangingen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #94 Gepost op: 02-12-2005, 13:23 »
Ik heb zelf in die 2 beugels nieuwe gaten geboord en de oude met JD Weld weer opgevuld. Was 10 minuten werk...

Was ik je vergeten te vertellen :D Dat de buddy niet goed meer zou passen is raar. Maar ik heb het Suzuki gelzadel wat wat dunner en vermoedelijk buigzamer is om de scherpe hoek te maken.

Nou iig blij dat het allemaal zit!

 ;)

Nop

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #95 Gepost op: 02-12-2005, 13:48 »
Spanning bij montage leidt meestal to scheuren oid in de ophangingen

Yep, dat weet ik. Van Harold en Margrieta heb ik echter begrepen dat als zo'n IMS (poly-ethyleen) tank eenmaal een paar maal door het motorblok eronder op temperatuur is gebracht de meeste spanning er uit is (gegloeid :o)

Dus als ik er een paar keer mee gereden heb zal ik de zaak eens los schroeven en kijken of de spanning veranderd is ???
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #96 Gepost op: 02-12-2005, 16:26 »
Na een paar keer monteren/demonteren gaar het allemaal wat makkelijker.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #97 Gepost op: 02-12-2005, 18:15 »
Hmmm. de Acerbis tank die ik op die DR van me heb liggen zat er binnen een vloek en zucht op. Past perfect, net dat ik twee aluminium doppen heb moeten draaien waarop de voorkant rust. En das notabene Italiaans plastic... Zou je van verwachte (ik toch) dat dat wel eens wat minder zou passen.

nouja... Mooi dat ie erop zit, maar pas op dat het allemaal niet te geforceerd zit. Meestal gaat dat op den duur toch kapot...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 187
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #98 Gepost op: 03-12-2005, 14:12 »
Ik heb een TT RB en R50 IMO op de BMW die ik over wil zetten naar de DRZ
met een Touratech cockpitframe. Wie heeft er een paar duidelijke foto's van
een dergelijke setup? Ik ben benieuwd naar de montagehoogte en -hoek van
het roadbook en of het nog wat lijkt met een gemonteerd koplampschermpje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #99 Gepost op: 03-12-2005, 14:37 »
Nou zo lang duurt het niet voor het kapot is hoor Maarten  :-[ :'(

Dinsdag ochtend nog niks aan de hand, fijn naar het werk gereden, niks vreemds gebeurd........
Woensdagochtend loop ik naar beneden, staat de motor in een mega plas benzine, snel tank eraf gehaald, zit er een scheurtje in  :o

Tank zit er nog geen 3 weken op, wel al wat offroad mee gedaan, maar nog geen rare valpartijen gehad..........
Wel wat Maarten ook zegt, ik moest de tank flink aanduwen om 'm goed te bevestigen. (zadel past bij  mij trouwens wel, wel even hand ter hoogte van het lipje wat onder het frame moet op het zadel drukken, terwijl je 'm naar voren schuift)

Afijn, heb al contact met Baja en IMS zelf om tot een oplossing te komen, maar weet iemand hier hoe ik dit evt kan maken/lijmen?



Het lekt alleen langs de aanduiding, maar het ziet eruit alsof ie zo nog een eind verder open kan scheuren........



Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #100 Gepost op: 03-12-2005, 14:41 »
Lijk wel echt een fabrikagefout te zijn, gezien die scheurlijn idd geheel doorloopt. 

Dit soort plastic kanje niet lijmen, alleen "lassen": Hen een speciaal plasticlasapparaat wat de zaak, onder toevoeging van wat materiaal aan elkaar versmelt.
Ik zou eerst maar eens garantie claimen voordat je er wat aan gaat doen.

grts

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #101 Gepost op: 03-12-2005, 16:47 »
Nou, lekker dan  :(
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #102 Gepost op: 03-12-2005, 19:18 »
Zeker garantiegeval!!!!!!

@roos: hoe lang doe je trouwens met een tankje? (en hoeveel liters kunnen er in??)

Greetzzzz

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #103 Gepost op: 04-12-2005, 09:59 »


@roos: hoe lang doe je trouwens met een tankje? (en hoeveel liters kunnen er in??)

Greetzzzz
Dat heeft ze toch net verteld, 3 weken.  :)

Sjit Roos, ik hoop dat d'r niet moeilijk gedaan wordt over een nieuwe.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #104 Gepost op: 04-12-2005, 11:05 »
Dat heeft ze toch net verteld, 3 weken.  :)

Sjit Roos, ik hoop dat d'r niet moeilijk gedaan wordt over een nieuwe.

tsja,..... ik zal mijn vraag anders formuleren: hoeveel km's doe je met een volle tank en hoeveel liters kunnen er in??  ::)