Ik heb het tussenstuk van de tank niet gemonteerd. Ik vond dat daarmee de leiding te laag kwam te hangen, lager dan de carburateur, dat kan niet goed zijn volgens de wet van de compenserende vaten in mijn optiek.
Mijn 16 liter tank gaat na 12 litertjes op reserve. In Finland had ik dan meestal zo´n 330 km gereden. 1 Dag schrok ik echter, was hij bij de helft al op.
Hoi Margrieta,
Volgens mij valt het wel mee met die communicado vaten; je tank zit tenslotte toch boven de carb, dus druk is er genoeg zelfs al sleept je benzineleiding over de grond. Alleen dat laatste plasje onderin de leiding krijg er niet uit.
Dat tussenstuk zorg er wel voor dat de benzinekraan en inlaatpijpje in de tank lager komt te liggen waardoor je dus iets langer kunt doorrijden voor je op reserve moet. Maar ik denk dat ik het er ook ga uitsleutelen. Staat toch iets beter dan die rare slinger in de benzineleiding. Plus weer een pakking minder, zo ook de kans op lekkage
.
Vanavond bij Jan Droog van JD Shocks langs geweest. Wel wat puzzelen in het donker om het te vinden. Maar even een GPS track van maken
Aardige en behulpzame vent, die Jan. Na wat duwen, trekken en remmen met mijn DRZ heeft ie op het gevoel mijn demping afgesteld. "Zo, zei ie, ga hier nu eerst maar eens mee rijden en laat me weten hoe het is. Pas daarna gaan we over aanpassingen praten". Kijk, daar heb je wat aan
. Hij hoefde er ook verder niets voor te hebben
.