Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: aanpassing Suzuki  (gelezen 33040 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #120 Gepost op: 07-12-2005, 00:45 »
Zou je eventueel bereid willen zijn dit te combineren met een bezoekje aan mijn garage om mijn nulknop om te bouwen. Het dodemansknopje wil ik gewoon opofferen, dus nieuwe draden hoeven we iig niet te trekken.

Noppy

Nop,

Da's geen probleem; alleen ga ik inderdaad voor de pass switch ;) Ik geef er de voorkeur aan het nuldraadje van de tripmaster te verlengen tot aan de pass switch en hem daar op de contactpunten vast te zetten. De originele draadjes van de pass switch even aftapen en in het huis van de switch laten zitten; plaats zat :) en zo weer om te bouwen.

Ik neem de nodige kabel, knijpstekkertjes, tie-wraps en tangetjes wel mee. Wordt wel pas na de WBR, mailen wel even.

De gReetZ,
Maarten
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #121 Gepost op: 07-12-2005, 08:34 »
Pass switch, niet dodemans knop.

Die blijft staan en moet je dus heen en terug doen. De pass switch is echt ideaal voor nullen.

Ik heb dus al een dodemansknop en de bekabeling daarvan wil ik opofferen om de dradenaan te sluiten op de flashknop. Zodoende kan ik hem altijd nog terugbouwen (voor een volgende eigenaar) en veroorzaak ik geen schade door de kabelboom bij de koplamp open te moeten snijden. Althans, ik dacht dat dat misschien wel kon...

Noppy

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #122 Gepost op: 07-12-2005, 10:06 »
Ik heb mijn knop voor de richtingaanwijzers hiervoor gebruikt. Rechts is reset en links is scroll. Nu heb ik een motor uit 86 en ben ik niet verplicht om richtingaanwijzers te hebben dus kan ik dit makkelijk doen maar het werkt goed

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #123 Gepost op: 07-12-2005, 15:41 »
Ik heb mijn knop voor de richtingaanwijzers hiervoor gebruikt. Rechts is reset en links is scroll. Nu heb ik een motor uit 86 en ben ik niet verplicht om richtingaanwijzers te hebben dus kan ik dit makkelijk doen maar het werkt goed

ja dat vroeg ik mij dus af vanaf wanneer zijn knipperlichten verplicht op motorfietsen?  ???

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #124 Gepost op: 07-12-2005, 15:48 »
Verlichting

Artikel 5.4.51
Motorfietsen moeten zijn voorzien van:
    a. een groot licht;
    b. een dimlicht;
    c. richtingaanwijzers, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1996;
    d. een achterlicht indien het voertuig in gebruik is genomen na 26 november 1975, dan wel een of twee achterlichten indien het voertuig in gebruik is genomen voor 27 november 1975;
    e. een remlicht indien het voertuig in gebruik is genomen na 26 november 1975;
    f. een installatie ter verlichting van de aan de achterzijde van het voertuig aangebrachte kentekenplaat;
    g. een niet-driehoekige rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig.

 

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #125 Gepost op: 07-12-2005, 15:53 »
ah das mooi die pinkers rijden we er wel eens af.
dan moet ik nog opzoek naar een reflector

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #126 Gepost op: 07-12-2005, 18:31 »
gewoon met een extra dodemansknop is toch het properst?? En kost ook niet veel!
 ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 187
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #127 Gepost op: 07-12-2005, 18:49 »
Citaat van: member
c. richtingaanwijzers
d. een achterlicht
e. een remlicht
f. verlichting van de kentekenplaat
g. reflector aan de achterzijde van

Ik was nog nieuwsgierig naar minimale eisen aan de afmetingen van reflectors en lampen?
En is er ook een bepaald minimum en/of maximum wattage voorgeschreven? Ben je verplicht
om op beide remhendels een remlichtschakelaar te hebben of is één voldoende?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #128 Gepost op: 07-12-2005, 18:59 »
Luke,

Er is betreffende de afmetingen niet te vinden in de verkeerswet. Wél moeten ze deugdelijk gemonteerd zijn, maar er staat bijv. niets over de afstand van de knipperbollen t.o.v. het achterlicht.

Weer wel dat er een installatie moet zijn voor kentekenplaatverlichting. Dat mag wat mij betreft dus ook een reflecterende sticker zijn, die het achterlicht gebruikt om je kentekenplaat mee te verlichten.

Toeter is ook verplicht, maar kan je wellicht op de flashknop aansluiten? Of op je remlicht; is lekker veilig en snel :D

Ik heb zo'n retroreflector van een ATB achter mijn accubak geplakt. Zit daar goed uit de modder!

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #129 Gepost op: 07-12-2005, 19:08 »
Naast het voertuigregelement, waar genoemde eisen uitkomen,  zijn er ook nog ministeriele besluiten of zo, en natuurlijk het gedoe met E-keur onderdelen. Dat laatste ontneemt je erg veel vrijheid. De speldeknop RAW's van Noppy hebben geen E-keur en zijn derhalve fout.


gr,  Rolf

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #130 Gepost op: 07-12-2005, 19:11 »
in de lens moet E4 staan met een cirkel er omheen (4 staat voor nederland)
denk dat als je remt het remlicht moet werken...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #131 Gepost op: 07-12-2005, 20:03 »
in de lens moet E4 staan met een cirkel er omheen (4 staat voor nederland)
denk dat als je remt het remlicht moet werken...

Gelukkig, als ik rem, dan brandt mijn remlicht, zowel bij de voor- als achterrem.

E-teken op mijn knippers? Daar zijn ze te klein voor om de tekst kwijt te kunnen :D

E-teken op Acerbis achterlicht, zal vast wel!

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #132 Gepost op: 07-12-2005, 20:09 »
@ Roos en Maarten

Ik heb het tussenstuk van de tank niet gemonteerd. Ik vond dat daarmee de leiding te laag kwam te hangen, lager dan de carburateur, dat kan niet goed zijn volgens de wet van de compenserende vaten in mijn optiek.

Mijn 16 liter tank gaat na 12 litertjes op reserve. In Finland had ik dan meestal zo´n 330 km gereden. 1 Dag schrok ik echter, was hij bij de helft al op.

Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #133 Gepost op: 07-12-2005, 20:59 »
Naast het voertuigregelement, waar genoemde eisen uitkomen,  zijn er ook nog ministeriele besluiten of zo, en natuurlijk het gedoe met E-keur onderdelen. Dat laatste ontneemt je erg veel vrijheid. De speldeknop RAW's van Noppy hebben geen E-keur en zijn derhalve fout.
gr,  Rolf

E-keur komt voor in de toelatingseisen...., geen agent die het in zijn hoofd haalt om verlichting te bekeuren waar geen e-keur in staat...., dan heb ik er nog wel een paar andere eisen voor hem! 8)

Hang er dus maar op wat je wilt, maar hou je aan het rijtje hier boven!!!!
Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #134 Gepost op: 08-12-2005, 01:14 »
Ik heb het tussenstuk van de tank niet gemonteerd. Ik vond dat daarmee de leiding te laag kwam te hangen, lager dan de carburateur, dat kan niet goed zijn volgens de wet van de compenserende vaten in mijn optiek.

Mijn 16 liter tank gaat na 12 litertjes op reserve. In Finland had ik dan meestal zo´n 330 km gereden. 1 Dag schrok ik echter, was hij bij de helft al op.

Hoi Margrieta,

Volgens mij valt het wel mee met die communicado vaten; je tank zit tenslotte toch boven de carb, dus druk is er genoeg zelfs al sleept je benzineleiding over de grond. Alleen dat laatste plasje onderin de leiding krijg er niet uit.

Dat tussenstuk zorg er wel voor dat de benzinekraan en inlaatpijpje in de tank lager komt te liggen waardoor je dus iets langer kunt doorrijden voor je op reserve moet. Maar ik denk dat ik het er ook ga uitsleutelen. Staat toch iets beter dan die rare slinger in de benzineleiding. Plus weer een pakking minder, zo ook de kans op lekkage :).

Vanavond bij Jan Droog van JD Shocks langs geweest. Wel wat puzzelen in het donker om het te vinden. Maar even een GPS track van maken ;) Aardige en behulpzame vent, die Jan. Na wat duwen, trekken en remmen met mijn DRZ heeft ie op het gevoel mijn demping afgesteld. "Zo, zei ie, ga hier nu eerst maar eens mee rijden en laat me weten hoe het is. Pas daarna gaan we over aanpassingen praten". Kijk, daar heb je wat aan :). Hij hoefde er ook verder niets voor te hebben 8).
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...