Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: reisfiets met cardan, jaja iets anders dan bmw?  (gelezen 9318 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
reisfiets met cardan, jaja iets anders dan bmw?
« Gepost op: 10-06-2007, 18:24 »
Hoi Zoals de titel al zegt wil ik misschien een reisfiets met een cardan kopen.

Natuurlijk neem ik aan dat de gs in de eerste reactie genoemd gaat worden maar ik ben een student met een budget.
Ik ben opzoek naar een goede fiets met de mogelijkheid om hem in Nederland op de snelweg te gebruiken maar waarmee ik ook op reis kan naar verre landen, laten we zeggen oost europa bijvoorbeeld of afrika.

Ik ben niet iemand die de modder opzoekt maar als je naar die plekken gaat en wat wil zien zal je een keer een zand of gravel pad moeten nemen natuurlijk.

Mijn idee gaat nu naar een Honda CX650, ja misschien een raar idee maar naar mijn idee niet slecht! Kwaliteit, kardan en zeer betaalbaar. Helaas is de tank niet al te groot (kom je ongeveer 350 km mee)

Zijn er motoren waar ik overeen kijk of zeggen jullie "koop een super tenere/transalp/afrikatwin en schroef er een scot oiler op"

Het cardan trekt mij heel erg aan omdat het een mooi onderhoudsvrij systeem is. Aan de andere kant ben ik een voorstander van luchtgekoelde motoren (wat dit beide niet zijn)

Ik hoop op een boel goede reacties en alvast bedankt voor alle ideeën!

Jacala

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: reisfiets met cardan, jaja iets anders dan bmw?
« Reactie #1 Gepost op: 10-06-2007, 19:57 »
Guzzi, luchtgekoeld + cardan, zie Paul van Hooff.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615