Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kikacrossdag 4 augustus 2007  (gelezen 8039 keer)

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Kikacrossdag 4 augustus 2007
« Reactie #60 Gepost op: 04-08-2007, 20:07 »
Was leuk om te zien. Ff met maarten zitten kijken. Reed in de wat grotere klasse ook een dame mee die goed mee kwam. Ze viel wel op met haar roze yamha.
Baan lijkt me leuk om eens te proberen met wat ARMers. KTM640 had al wat contact gemaakt hierover.

Woon er nog geen 4 km en nog nooit wezen kijken  :confused: Hier kan ik leuk trainen denk ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Kikacrossdag 4 augustus 2007
« Reactie #61 Gepost op: 04-08-2007, 20:13 »

Ik heb hier nog wat foto's op Picasa gezet. Er zitten ook wat privéfoto's van Mike en Maurice bij.

Maar goed, de kinderen stonden centraal vandaag, toch?

Groeten,

Nop

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Kikacrossdag 4 augustus 2007
« Reactie #62 Gepost op: 05-08-2007, 08:49 »
nou het is duidelijk :-[, zelfs in de langzaamste klasse ben ik de langzaamste :-X, dus oefenen oefenen oefenen, denk dat ik zaterdag maar weer ga trainen.
De baan is leuk hard weinig sporen maar als ie nat is(of net gespoten) spekglad.Maar omdat het een mikey mouse baantje is is het het belangrijkste om direct vol open gas uit de bocht te komne  en niet zoals ik meestal doe wat rustiger.
Het is echt gas open springbult direct in de ankers 180 graden biocht gas open springbult 180 graden bocht.
De tafelberg, das ff wennen daar heb ik een paar keer een NO Feeter gedaan, iemand tips om de voeten wel op de steumtjes te houden.

Al met al een leuke dag gehad en na 15 minuten(wat is 15 minuten nou) begint de vermoeidheid er in te slaan, terwijl je dan net de baan begimt te kennen).

Ook de ktm nekbrace werd gedragen door een aantal crossers.
DIe Nikky had bij haar upsd vork een drukknopje en bij de start werd de vork ingedrukt en de knopje ingedrukt waardoor de vork lag bleef? de motor stond dus erg op zijn neus, is dat zodat je met volgas niet en wheelie maakt? en gaat die vork er bij een sprong er meteen wer uit? zeg mar een soort van launchcontrol?

Conclusie, leuke dag, rijtechniek waardeloos, vaker doen, goed voor de conditie,
@ MAxkool nikky heeft een eigen website(trouwens gave ktm heeft ze)
@tikka/PAul die dame met die roze yamaha heeft menig man al het hoofd voor verdraaidt.
@ ECM  denk dat met een 2v de 180 graden bochten in de binnenkant aardig moeilijk worden, de buiten bochten zijn kombochten dat zou voor een zwaardere motor denk ik makkelijker zijn.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Kikacrossdag 4 augustus 2007
« Reactie #63 Gepost op: 05-08-2007, 09:22 »
DIe Nikky had bij haar upsd vork een drukknopje en bij de start werd de vork ingedrukt en de knopje ingedrukt waardoor de vork lag bleef? de motor stond dus erg op zijn neus, is dat zodat je met volgas niet en wheelie maakt? en gaat die vork er bij een sprong er meteen wer uit? zeg mar een soort van launchcontrol?


Zijn denk ik vorkontluchters. Niet ingewikkeld en retehandig. Kun je overtollige lucht die tijdens gebruik van de vork (in de uitgaande slag) mee naar binnen komt aflaten. En je kunt er voorafgaand aan een manche wat lucht mee uitlaten, zodat je de vork wanneer je eenmaal aan het blazen bent niet teveel "oppompt". (ooit ergens gelezen). Beetje finetunen.

Bij jouw motor zitten er mischien twee schroefjes waarmee je de opgebouwde druk kunt aflaten (zie je bij veel voorvorken).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Kikacrossdag 4 augustus 2007
« Reactie #64 Gepost op: 05-08-2007, 09:42 »
Helaas bij mijn brommer ziten geen onluchtings dingen.
Maar ik blaas ook niet zo, dus...........


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Kikacrossdag 4 augustus 2007
« Reactie #65 Gepost op: 05-08-2007, 09:48 »

Zijn denk ik vorkontluchters.

Nope dat is een quickstart (starthulp) knop ding
Zitten op de vorkbeschermer. Doel motor in de neus, vork staat gewoon vast dus vol weg kunnen gaan.
Bij de eerste keer inremmen komt die los. (vork veert dieper in en ontgrendelt zich)



Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Kikacrossdag 4 augustus 2007
« Reactie #66 Gepost op: 05-08-2007, 09:50 »
ja zoiets dacht ik ook. omdat de vork echt dieper kwam en bleef.

Is dus echt een cross iets.
vindt het waanzinnig die start, 40 man/vrouw en dan wordt de baan steds smaller en er kan er maar 1 door de bocht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Kikacrossdag 4 augustus 2007
« Reactie #67 Gepost op: 05-08-2007, 09:58 »
wat Max bedoelt zijn de vorkontluchters.
Na het rijden is de lucht warm geworden en is de druk in de luchtkolom groter geworden.
Hierdoor bestaat de kans dat je keerringen eruit blaast. (vering is ook harder) Daarom kun je je vork ontluchten waardoor je weer gewoon  je normale vork karakteristiek hebt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Kikacrossdag 4 augustus 2007
« Reactie #68 Gepost op: 05-08-2007, 10:00 »
helaas passen die niet op mijn voorvork, ivm oude voorvork, zal eens bij jan droog langs gaan als die terug is van vacantie om dat te checken

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Kikacrossdag 4 augustus 2007
« Reactie #69 Gepost op: 05-08-2007, 11:15 »
Aha! Ikke snappe

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4385
Re: Kikacrossdag 4 augustus 2007
« Reactie #70 Gepost op: 05-08-2007, 11:36 »
De tafelberg, das ff wennen daar heb ik een paar keer een NO Feeter gedaan, iemand tips om de voeten wel op de steumtjes te houden.
Meer klemmen met enkels en knieen denk ik. Had er op Heerde geen last van iig. En anders doe je toch een flip, dan zorg de middelpuntzoekende kracht er wel voor  :D
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Kikacrossdag 4 augustus 2007
« Reactie #71 Gepost op: 05-08-2007, 14:32 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Kikacrossdag 4 augustus 2007
« Reactie #72 Gepost op: 05-08-2007, 18:29 »
Was een heerlijke dag op Bleiswijk. Lekker compact baantje, korte bochtjes en veel sprongen. Dag afhuren kan, heeft de Transalp club ook al 2x gedaan. Ik geloof dat KTM 640 er regelmatig traint met de MX2 jongens. Hij en Brommer vertelden dat ze al contacten hebben gelegd om een ARM dagje te organiseren. Mooi werk mannen, wil er zeker gaan rijden! Gisteren waren ze de enige deelnemende ARM-ers, herkenbaar aan die rare gele plaat achterop ;) Hier wat prentjes van ARM-ers tijdens de KIKA Cross:

Rob (KTM640), Kim (Brommer) en Blues Brothers Paul & Tikka 8)



KTM640 netjes achter de eerste startrij (om die een voorsprong te geven ;))



Lekkere kuipbochies op Bleiswijk



Maar ook korte haakse jongens...



... gevolgd door een jump :o



Hier Brommer aan de start, naast nr 31, jawel... Nicky. Kun je hebben, Brommer :P. O ja, Max, ze is pas 14 :-*

Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Kikacrossdag 4 augustus 2007
« Reactie #73 Gepost op: 05-08-2007, 19:54 »
Ik heb inderdaad twee keer "les" gegeven op Bleiswijk. Voor een Twin een zware baan door de vele korte bochten. Leuk in een onderling wedstrijdje waar je elkaar in de bochten lekker kan aftroeven. De tweede keer begon het te regenen in de loop van de dag, en dan is het zo glad dat ik nieteens over het startveld kon lopen (klei=glad :P)

Leo vind alles best zolang het maar veilig gebeurt, ze hebben in ieder geval een goede kantine 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Kikacrossdag 4 augustus 2007
« Reactie #74 Gepost op: 05-08-2007, 20:01 »
Dat ging me nog het beste af, dat wachten bij het starthek. ;D