Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Xenon verlichtig voor weinig  (gelezen 8453 keer)

Offline member

  • R1150GS
  • *****
  • Berichten: 327
Big bad Bill is sweet William now

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #16 Gepost op: 05-11-2007, 20:19 »
Nou zie ik bij die Hella , een paar automerken staan waar ze bij zouden passen , houdt dat dan in dat ik dit niet op de motor kan monteren ?? :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #17 Gepost op: 05-11-2007, 21:23 »
Ik snap het niet helemaal, want die losse schijnwerpers in de link vn Bill.. Zijn dat wel Xenonlampjes? Lijken wel gewone HD lampen, en das nie de bedoeling..  ???

Offline member

  • R1150GS
  • *****
  • Berichten: 327
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #18 Gepost op: 05-11-2007, 22:36 »
Ik dacht van wel...maar begin nu te twijfelen  ???
Big bad Bill is sweet William now

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #19 Gepost op: 05-11-2007, 22:37 »
Zoek maar eens verder in de rechtse kolom op die site naar Xenon verlichting.....
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #20 Gepost op: 05-11-2007, 23:06 »
In de kolom op de site staat een kopje "Xenon". Maar 600 Euro vind ik toch écht te duur ;-)

Enfin, ik ben dr nog niet uit iig..

Edit:
Ff zitten Googlen en het lijkt inderdaad toch dat die Mirco DE toch Xenonverlichting is..  ???
Of.. Micro DE Xenon.. Das wéér een andere..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #21 Gepost op: 06-11-2007, 11:06 »
Micro DE is er als mistlamp met een halogeen lampje (H1 geloof ik), die gebruik ik als normaal "gedimd grootlicht" en als Xenon, die gebruik ik als "ongedimd grootlicht"

De Xenon versie is er volgens mij niet met een lens dat je tegenliggers niet verblindt. (en verblinden doet ie  :o )
De mistlamp heeft een keurig lichtbeeld, horizontaal van links naar rechts en dan rechts wat schuin omhoog. (not for UK, zeg maar)

Ik heb de set gekocht als LC8 set, bedoeld om onder de originele lampen te monteren.
Hella verkoopt ze ook per stuk, dus je hoeft er niet per se 2 van ieder te kopen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #22 Gepost op: 06-11-2007, 12:09 »
Nou , dan even recht toe recht an , wat zou ik het beste kunnen doen ( bij de Bombardier ) mijn koplampunit gebruiken en lampje inbouwen , of 1 of 2 " losse " lampen ( met armatuur natuurlijk ) :confused:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #23 Gepost op: 06-11-2007, 13:14 »
Ik vind vooral geen extra rompslomp aan je motor (of quad) 't mooiste. Dus ook geen extra lampen. (kunnen ze er ook niet afvallen)

Vandaar bestaande lampen ombouwen. Heb ik uiteindelijk ook met de KTM gedaan en had toen dus de set over die nu op de XR zit.

Alleen voor een H4 lamp is dat wat lastiger omdat groot- en dimlicht ineen zit. Ze bestaan wel, met een servomotortje om een spiegeltje al dan niet weg te klappen of ook wel met alleen maar dimlicht erin.

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #24 Gepost op: 06-11-2007, 15:05 »
Ik heb een setje gekocht bij www.gigagood.com €99,- (zelf afgehaald om het goed te bekijken). De H4 versie heeft bij hun een extra halogeen lampje naast de Xenon lamp, voordeel is het gemakkelijk kunnen aansluiten, nadeel is dat je met grootlicht geen xenon hebt.
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #25 Gepost op: 06-11-2007, 16:46 »
Goeiekope tip: eBay H4 set

Prijs incl. ballast, nog nooit goedkoper gezien!

Noppy

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #26 Gepost op: 06-11-2007, 17:36 »
Komt op € 44,28 voor één setje, scheelt niet veel met het setje wat Bas aanwijst, alleen daar koop je hem per twee.
Ik heb in ieder geval één setje via Ebay gekocht, eens kijken hoe snel ik hem binnen heb. Met het woon-werkverkeer van tegenwoordig is een goed lampje in de polder nooit weg ::) Misschien dat er nog een tweede set bij gebouwd gaat worden, eerst eens kijken of mijn ene gele lamp naast de Xenon nogwel opvalt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #27 Gepost op: 06-11-2007, 18:33 »
óók een setje besteld...

Achteraf toch iets duurder dan op het eerste oog lijkt, 12gbp voor het setje en 17gbp voor verzending...maar uit hong kong dus ook wel weer begrijpelijk. Toch heb ik vaker broodtrommel formaat pakketjes uit hk voor 12,50 euro (of was het usd?) besteld dus ik vermoed dat hier ook een deel van de winst in de verzendkosten zit.

Maarja...44 euro valt ook nog mee.

Deze lamp gebruikt een servo-tje om het lampje onder een afdekplaatje vandaan te trekken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #28 Gepost op: 06-11-2007, 18:43 »
Dag heren ten eerste micro de is inderdaad geen xenon.
de andere sets die in dit topic vorkomen zijn lampen alleen, moet je dus een refelector behuizing hebben.


Tijdens de rally rijden we met xenon en met micro de inderdaad maar dan met 100w!!!! lampje erin.(breedte straler is dat eigenlijk.

ik zelf had ook nog een extra oplossing (gejat van david Knight) nl de trailtech headlichts. net zoveel opbrengst als xenon en super licht. op losse accu zelfs 3 uur licht. kijk op http://trailtech.net/helmet_lights.html  je kan ze ook op motor moneteren natuurlijk. erg robuust . importeur van dit alles zit tegen over RBC. (ja puur toeval)

het voordeel van dit bij rally rijden is dat het licht schijnt waar je kijkt(op zij naa achter omhoog).

er bestaat een hella xenon kit. kost wel rond de 500 euro dat is met behuizing (klein rond) en
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #29 Gepost op: 06-11-2007, 18:47 »
óók een setje besteld...

Achteraf toch iets duurder dan op het eerste oog lijkt, 12gbp voor het setje en 17gbp voor verzending...maar uit hong kong dus ook wel weer begrijpelijk. Toch heb ik vaker broodtrommel formaat pakketjes uit hk voor 12,50 euro (of was het usd?) besteld dus ik vermoed dat hier ook een deel van de winst in de verzendkosten zit.

Maarja...44 euro valt ook nog mee.

Deze lamp gebruikt een servo-tje om het lampje onder een afdekplaatje vandaan te trekken.


Ze zeggen zelf dat de verzendkosten uit Hongkong bepaald worden door gewicht, itt volume. Een screenprotector voor je pda kost dus aanzienlijk minder om op te sturen dan een lampset met ballast ;)