Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tenere 2008  (gelezen 112725 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: Tenere 2008???
« Reactie #135 Gepost op: 01-06-2008, 09:55 »
Ook dit is een tènèrè ...  :o

Lekkere warme voeten voor de duo  ;D
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Tenere 2008???
« Reactie #136 Gepost op: 01-06-2008, 10:42 »
Had je al gestemd toevallig?

http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=4953.0

Vertel eens wat je er van vond in bovenstaand draadje ajb! Ik heb 'm nog niet live mogen bekijken...

Wat ik wel heel mooi vond is die nieuwe WR 250 ..... echt een superfiets ... had mijn dochter maar een rijbewijs ;) ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008???
« Reactie #137 Gepost op: 06-06-2008, 17:46 »
Hij is binnen!! Kreeg net bericht dat mijn Tenere binnen is! Morgen gelijk even langs en dan zo snel mogelijk (in)rijden, genieten en kilometers maken. Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Tenere 2008???
« Reactie #138 Gepost op: 07-06-2008, 09:21 »
Ik haal " de mijne " vandaag op  ;) :D

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Tenere 2008???
« Reactie #139 Gepost op: 07-06-2008, 10:06 »
Heerlijk, een nieuwe motor ophalen. Tijd geleden dat ik dat gedaan heb!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008???
« Reactie #140 Gepost op: 07-06-2008, 12:55 »
Van Meel Motoren had drie Tenere's besteld(een witte, (de mijne), een zwarte en een khaki): alle drie verkocht voordat ze op de showroomvloer stonden! Hij heeft er vijf bij besteld. Gaat goed! Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Tenere 2008???
« Reactie #141 Gepost op: 12-06-2008, 17:15 »
hoeveel Forumbikkels hebben nu zo`n "grote onhandelbare mannenmotor " ?? ;D ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008???
« Reactie #142 Gepost op: 13-06-2008, 16:36 »
Ik dus, sinds vandaag! Vanochtend opgehaald en al weer 250 km gereden: super!! Eerst goed inrijden en dan lekker uitleven. Wat een verschil met mijn "oude" XT600E, veel soepeler en toch meer vermogen. Ook bij regen en wind(vandaag!) zeer stabiel en rustig. Gelijk voor volgende week een afspraak gemaakt voor de 1000km beurt, want ik kan lekker een aantal dagen snipperen(bedankt chef!). Van de bestelde accesoires, was alleen de alu carterplaat binnen, rest volgt: Yamaha heeft wat aanloop problemen met de levering van de accesoires(Italië?), maar komt allemaal goed. MDI heeft al een kofferrek systeem van Hepco&Becker, waar, met adapters, mijn H&B alu koffers aan passen: het Lock-it systeem. Heeft iemand hier ervaring mee? Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: Tenere 2008???
« Reactie #143 Gepost op: 13-06-2008, 17:04 »
Ben vandaag even bij de dealer gestopt en ja hoor.... nu weet ik het zeker, het zal deze worden.

Staat hier voor 6750€ in de showroom...

Eigenlijk zou ik moeten wachten tot mijn garage klaar is, maar dat gaat moeilijk worden.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Tenere 2008???
« Reactie #144 Gepost op: 14-06-2008, 11:06 »
MDI heeft al een kofferrek systeem van Hepco&Becker, waar, met adapters, mijn H&B alu koffers aan passen: het Lock-it systeem. Heeft iemand hier ervaring mee? Greetz, Hans.

Gefeliciteerd man!

geen ervaring met lock-it, wel met een H&B-rek op een XT en dat was kut met peren: veel te dunne buisdiameter. Offroad met bagage gaat dan echt niet. Iets van vijf of zes keer moeten laten lassen...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Tenere 2008???
« Reactie #145 Gepost op: 14-06-2008, 13:10 »
Gefeliciteerd man!

geen ervaring met lock-it, wel met een H&B-rek op een XT en dat was kut met peren: veel te dunne buisdiameter. Offroad met bagage gaat dan echt niet. Iets van vijf of zes keer moeten laten lassen...
Klopt op afrika twin in Zweden ook kapot gegaan door licht offroad rijden en touratroep koffers.
Daarna ook nog een aantal maal.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008???
« Reactie #146 Gepost op: 14-06-2008, 17:46 »
Op mijn XT600E had ik een conventioneel kofferrek van H&B, met de alu koffers en daar was ik best tevreden over. Maar ik reed dan ook niet intensief offroad. Het lock-it systeem kun je met enkele handelingen van je motor halen, dus ik denk eigenlijk dat het niet zo degelijk zal zijn. Ik ga van de week even langs bij MDI en zal terplekke eens kijken hoe het eruit ziet. In ieder geval bedankt voor jullie reakties(Corné, Harold en Nilzz). Greetz, Hans.

P.s.: ondertussen al weer zo'n 500km gereden, komende vrijdag krijgt mijn Tenere z'n 1000km beurtje. Rijdt echt super! En van het veel besproken gewicht merk je niks tijdens het rijden, zo soepel en vlot rijdt het. Offroad kan ik nog niet beoordelen, maar dat komt nog wel.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Tenere 2008???
« Reactie #147 Gepost op: 15-06-2008, 19:49 »
Ben net nieuw op dit forum en zal me eerst wel even voorstellen:
Ik ben Sabsie een 23-jarige meid met motorrijbewijs (en motor). Mijn vriend rijdt op een V-Strom 650 waar we twee jaar terug ook mee op vakantie zijn geweest. Helaas had ik toen mijn rijbewijs nog niet (had alleen bijzondere verrichtingen al gedaan) dus het bleef toen bij achterop zitten. Vlak na die vakantie heb ik mijn rijbewijs gehaald, maar had toen nog geen motor. Toen gingen we samenwonen dus tijd en geld ging daar in zitten.
Dit voorjaar begon het toch te kriebelen, want ik wilde nou toch wel eens mijn eigen motor. Toen ik hoorde dat de Tenere 2008 uitkwam was de keus snel gemaakt! Op de motorbeurs heb ik er nog even op gezeten en qua lengte paste ik erop. In april heb ik de motor bij de dealer besteld en gister kon ik hem dan eindelijk ophalen!

Ik zal even mijn plus- en minpunten van de motor op een rijtje zetten:

+ punten:
- soepel motorblok
- goed overzicht omdat je zo hoog zit
- grote tank inhoud voor een grote actieradius (22 liter)
- 1-cillinder dus lekker zuinig
- design van de motor is ook erg appart
- er zit een sleepoog op, zodat je uit de modder kan worden getrokken (of dat een plus- of minpunt is weet ik nog niet, haha)
- Als je er mee rijdt voelt de motor heel licht aan.
- geen last turbilentie rond mijn helm (ook niet op de snelweg)

- punten:
- Voor mensen die meer gewend zijn qua vermogen kan ik me voorstellen dat ze meer willen. Voor mij is het in ieder geval voldoende.
- Om echt mee off the road mee te rijden is hij denk ik wel te zwaar (maar het is ook niet voor niets een allroad). Zodra ik van de weg af ben geweest laat ik het weten.
- assesoires van Yamaha zijn duur met name de kofferset
- Met mijn lengte 1.70, kan ik niet met twee voeten plat op de grond. Lopen met de motor lukt dus niet. Als ik achteruit wil dan moet ik er dus naast gaan lopen. Maar daar valt wel mee te leven.



P.S. Leuk forum en hoop er ook heel wat te leren over techniek van de motor en off-road ervaringen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Tenere 2008???
« Reactie #148 Gepost op: 15-06-2008, 19:55 »
Heeeerlijk gereden op vaderdag... Zoontje lekker mee achterop, het stuurt heerlijk licht, en ik heb het gevoel dat het off-road ook best gaat lukken. Rubbers zijn van de voetsteunen, stuurverhogers nagenoeg in bestelling, ne de tourance afrijden en TKC80 eronder en dannnn......................... :D

Gisterenmiddag in mijn achtertuin nog even de transalpclub bezocht, en zij moesten nogal kijken om nadelen te vinden aan de tenere hahaha.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008???
« Reactie #149 Gepost op: 16-06-2008, 18:25 »
Inmiddels ruim 600km gereden sinds afgelopen vrijdag en ik moet zeggen: super!! Vrijdag a.s. 1000km beurt en dan laat ik ook, net als Erik, stuurverhogers monteren. Rijdt soepel, goede remmen en vering, zuinig(1:23 bij 80-90kmh, aardige actieradius!), mooi geluid, meer dan genoeg power(voor nu, straks als 'ie ingereden is en ik 'm vol kan belasten, kijk ik wat 'ie echt kan). Voor de liefhebber: www.xt660.com (engels forum voor XTR-X-Z, per model aparte pagina met veel techniek e.d.) . Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com