Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tenere 2008  (gelezen 112733 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Tenere 2008???
« Reactie #150 Gepost op: 23-06-2008, 13:35 »
Gisterenmiddag in mijn achtertuin nog even de transalpclub bezocht, en zij moesten nogal kijken om nadelen te vinden aan de tenere hahaha.
Hij ziet er echt wel stoer uit. En tja, enige opmerking vanuit een twin-club is natuurlijk het feit dat het maar een 1-cilinder is.

En een opvallend detail is natuurlijk dat trekoog....,

(Valt op de foto niet echt op, maar het zit er wel !!!)

Vraag me af wat men verwacht als er al direct een trekoog aan gemonteerd wordt  :D

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Tenere 2008???
« Reactie #151 Gepost op: 23-06-2008, 14:02 »
Ik vind dat jullie echt hele gave brommers hebben gekocht!

Allemaal gefeliciteerd

 en heel veel mooie reizen en avonturen met jullie Tenere`s toegewenst.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Tenere 2008???
« Reactie #152 Gepost op: 23-06-2008, 19:06 »
Citaat
En een opvallend detail is natuurlijk dat trekoog....,

Ik vinnum briljant!

Citaat
Ik ben Sabsie....
P.S. Leuk forum en hoop er ook heel wat te leren over techniek van de motor en off-road ervaringen.

Hey lady, welkom hier en veel plezier met je nieuwe fiets!

Jullie allemaal trouwens. Wanneer worden we uitgenodigd bij het eerste TNT (Treffen Nieuwe Tenere's)?  8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008???
« Reactie #153 Gepost op: 23-06-2008, 20:09 »
Bij de buren: DTA, Dutch Tenere Association! Mijn Tenere heeft afgelopen vrijdag z'n 1000km beurtje gehad, inmiddels alweer 1300km op de klok, gaat goed! Echt een topfiets, nodigt uit om veel te rijden! Rijdt dan ook makkelijk, handelbaar, bochtenvreter, goede remmen&vering, stabiel(ook bij weer en wind en op snelweg bij hogere snelheden), pakt goed op(v.a.2500tpm), loopt soepel en krachtig zonder noemenswaardige trillingen, mapping injectie o.k., zuinig(1:24/25, nog beter dan ik in het begin dacht; bijgehouden), mooi geluid en degelijk gebouwd. Kortom, ben een nog blijere XT-rijder dan ik al was!! Tot 1600km max 6000tpm, maar loopt bij 4500tpm al 120kmh in zijn vijf, dus zal de hogere toeren niet vaak gebruiken, werkgebied ligt tussen 3000-4500tpm. Maar wel fijn te weten dat je reserve hebt, b.v  voor lange snelweg ritten. Wel op korte termijn stuurverhogers(30mm), gezien mijn lengte(1.93) voor ontlasting nek/schouders en bij het staand rijden. Tzt ook bezoekje aan Ray voor aanpassen zadel, wel comfortabel, maar (weer) door mijn lengte, de gefixeerde zithouding. En aangezien ik nu met voeten plat op de grond kan, is er ruimte voor een evt. aanpassing van het zadel: hoger-vlak e.d.. Greetz, Hans en nu nog meer kilometers maken!
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Tenere 2008???
« Reactie #154 Gepost op: 24-06-2008, 11:30 »
Afgelopen weekend voor het eerst door het bos gereden met mijn motor. Rijdt erg soepel, kuilen en hobbels zijn geen probleem met de goede vering. Misschien dat ik in de toekomst nog stuurverhogers erop laat zetten, want als je lange ritten staand wilt rijden dan lijkt me dat wel beter voor je houding.
Allereerst hebben we de bandenspanning van de motor verlaagd naar 1,5 bar. Dat verschil merk je meteen!
En verder........ de zijkant van de motor heeft het zand gekust. Mijn vriend reed voorop en na een bocht kwam er opeens een stuk met heel mul zand. Hij remde, waardoor ik ook gas moest minderen. Ik dacht toen nog van shit, ik wil wat extra gas geven, zodat ik hem door het zand heen kan trekken. Maar helaas, dat ging dus niet meer. Ik hield de motor ook niet meer en daar lag ie dan. Met z;n tweeen de motor weer opgetild en weer verder.
Ik heb nu wel gemerkt dat ik die motor niet alleen kan optillen. Heb het wel even geprobeerd, want het was een mooie oefening, maar het ging niet. Heeft iemand nog tips hoe je het beste je motor kunt optillen (ook als hij wat dieper in het zand ligt)?
De motor was niet beschadigd en we konden weer vrolijk verder.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Tenere 2008???
« Reactie #155 Gepost op: 24-06-2008, 11:31 »
Hij ziet er echt wel stoer uit. En tja, enige opmerking vanuit een twin-club is natuurlijk het feit dat het maar een 1-cilinder is.

Nix van aantrekken, want zij vinden hem ook gewoon mooi!  8)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Tenere 2008???
« Reactie #156 Gepost op: 24-06-2008, 12:09 »
Citaat
Ik heb nu wel gemerkt dat ik die motor niet alleen kan optillen. Heb het wel even geprobeerd, want het was een mooie oefening, maar het ging niet. Heeft iemand nog tips hoe je het beste je motor kunt optillen

Beste manier is naast de motor gaan staan, aan de kant waar-ie naar toe gevallen is. Draai je rug naar de motor toe. Op je hurken gaan zitten, een hand aan het stuur, andere ergens aan de achterkant (bagagerek of zo). Dan optillen vanuit je benen (combinatie van omhoog en naar achteren bewegen). Op deze manier ontlast je ook je rug zoveel mogelijk.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 233
Re: Tenere 2008???
« Reactie #157 Gepost op: 24-06-2008, 13:12 »
Beste manier is naast de motor gaan staan, aan de kant waar-ie naar toe gevallen is. Draai je rug naar de motor toe. Op je hurken gaan zitten, een hand aan het stuur, andere ergens aan de achterkant (bagagerek of zo). Dan optillen vanuit je benen (combinatie van omhoog en naar achteren bewegen). Op deze manier ontlast je ook je rug zoveel mogelijk.

Wat weet jij dat goed  :D ;D

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Tenere 2008???
« Reactie #158 Gepost op: 24-06-2008, 14:03 »
Zelfs een bovenmatig getalenteerde godenzoon als ik  8) laat 'm wel 'ns uit z'n klauwen flikkeren.... ;D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Tenere 2008???
« Reactie #159 Gepost op: 24-06-2008, 14:16 »
Beste manier is heel zielig naar je vriend kijken, dan kan hij het mooi doen
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tenere 2008???
« Reactie #160 Gepost op: 24-06-2008, 23:21 »
Beste manier is naast de motor gaan staan, aan de kant waar-ie naar toe gevallen is. Draai je rug naar de motor toe. Op je hurken gaan zitten, een hand aan het stuur, andere ergens aan de achterkant (bagagerek of zo). Dan optillen vanuit je benen (combinatie van omhoog en naar achteren bewegen). Op deze manier ontlast je ook je rug zoveel mogelijk.

jep helemaal mee eens: Zo doe ik het ook om de LC8 op te tillen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: Tenere 2008???
« Reactie #161 Gepost op: 25-06-2008, 08:46 »
Gewoon een paar x oefenen op een grasveldje, dan merk je vanzelf wat de fijnste manier is (let erop dat je het wel vanuit je benen doet en hem niet weer de andere kant op laat vallen)
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Tenere 2008???
« Reactie #162 Gepost op: 25-06-2008, 10:41 »
(let erop dat je het wel vanuit je benen doet en hem niet weer de andere kant op laat vallen)
Zeer goede tip. Voor mij kwam ie alleen eventjes te laat....  :-X

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Tenere 2008???
« Reactie #163 Gepost op: 25-06-2008, 17:18 »


Dag Sabsie,

ik zal even een kleine corectie moeten maken.
zoals vele denken dat er een sleepoog onder aan het t-stuk zit is niet waar. de ware rede van dit oog is het vastzetten an je motorfiets op een aahanger of krat. spanbandjes om het stuur zorgt voor beschadigingen aan de tank. dus kwamen ze met deze geniale oplossing in italie.
Een aanvullend. alle accessoires van yamaha worden vanuit Nederland ontwikkeld en getest. Alle accessoires zouden nu aanwezig moeten zijn.

Vriendelijke groeten en Sab, top man at je deze tenere tot je bezit mag rekeken. veel succes ermee.

Bryan
Ben net nieuw op dit forum en zal me eerst wel even voorstellen:
Ik ben Sabsie een 23-jarige meid met motorrijbewijs (en motor). Mijn vriend rijdt op een V-Strom 650 waar we twee jaar terug ook mee op vakantie zijn geweest. Helaas had ik toen mijn rijbewijs nog niet (had alleen bijzondere verrichtingen al gedaan) dus het bleef toen bij achterop zitten. Vlak na die vakantie heb ik mijn rijbewijs gehaald, maar had toen nog geen motor. Toen gingen we samenwonen dus tijd en geld ging daar in zitten.
Dit voorjaar begon het toch te kriebelen, want ik wilde nou toch wel eens mijn eigen motor. Toen ik hoorde dat de Tenere 2008 uitkwam was de keus snel gemaakt! Op de motorbeurs heb ik er nog even op gezeten en qua lengte paste ik erop. In april heb ik de motor bij de dealer besteld en gister kon ik hem dan eindelijk ophalen!

Ik zal even mijn plus- en minpunten van de motor op een rijtje zetten:

+ punten:
- soepel motorblok
- goed overzicht omdat je zo hoog zit
- grote tank inhoud voor een grote actieradius (22 liter)
- 1-cillinder dus lekker zuinig
- design van de motor is ook erg appart
- er zit een sleepoog op, zodat je uit de modder kan worden getrokken (of dat een plus- of minpunt is weet ik nog niet, haha)
- Als je er mee rijdt voelt de motor heel licht aan.
- geen last turbilentie rond mijn helm (ook niet op de snelweg)

- punten:
- Voor mensen die meer gewend zijn qua vermogen kan ik me voorstellen dat ze meer willen. Voor mij is het in ieder geval voldoende.
- Om echt mee off the road mee te rijden is hij denk ik wel te zwaar (maar het is ook niet voor niets een allroad). Zodra ik van de weg af ben geweest laat ik het weten.
- assesoires van Yamaha zijn duur met name de kofferset
- Met mijn lengte 1.70, kan ik niet met twee voeten plat op de grond. Lopen met de motor lukt dus niet. Als ik achteruit wil dan moet ik er dus naast gaan lopen. Maar daar valt wel mee te leven.



P.S. Leuk forum en hoop er ook heel wat te leren over techniek van de motor en off-road ervaringen.

www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Tenere 2008???
« Reactie #164 Gepost op: 25-06-2008, 17:22 »
Ha, en nog maals, het is geen trekoog.

het is een bevestigingsoog. maar ja om uit de modder te trekken kan ook, maar daar is die niet voor ontwikkeld.

Deze informatie is rechtstreeks van het project engineering team.

Groetjes
Bryan

Hij ziet er echt wel stoer uit. En tja, enige opmerking vanuit een twin-club is natuurlijk het feit dat het maar een 1-cilinder is.

En een opvallend detail is natuurlijk dat trekoog....,

(Valt op de foto niet echt op, maar het zit er wel !!!)

Vraag me af wat men verwacht als er al direct een trekoog aan gemonteerd wordt  :D
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl