Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tenere 2008  (gelezen 112750 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Tenere 2008???
« Reactie #180 Gepost op: 15-07-2008, 12:57 »
Dus jongens: niet trekken!  ::)

Edit: 'daar is het oog niet voor'
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008???
« Reactie #181 Gepost op: 15-07-2008, 19:18 »
Huh?? ???
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 141
Re: Tenere 2008???
« Reactie #182 Gepost op: 17-07-2008, 21:26 »

[...]

Natuurlijk zal deze tenere nog wat kinderziekte's hebben maar die genezen wel met verloop van tijd.

[...]


Zal toch wel mee vallen die kinderziektes :) sowieso het motorblok heeft zich al ruimschoots bewezen of zijn er al kinderziektes bekend?

Ik zit te denken aan een GS800 of de Tenere, over de GS800 heb ik al wat gelezen m.b.t. kinderziektes maar over de Tenere niet.

Wel in de review van het Motor Magazine van juli dat de windruis / turbulentie nogal erg is op de snelweg, voor de rest kwam ie er goed uit.

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Tenere 2008
« Reactie #183 Gepost op: 17-07-2008, 21:39 »
Ik kan me niet voorstellen dat windgeruis een punt van overweging is op een motor.
Een motor notabene!

Ik denk dat de Tenere slanker aanvoelt,een betere aktieraduis heeft door die grote tank en meer smoelt als Adventurebike.

Ik heb net die BMW eens op de weegschaal gezet en kom toch op 220 kg!
Mijn 950 SE met volle tank komt op 205

Blok GS voelt wel heel krachtig aan en zal op de snelweg de betere zijn.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008
« Reactie #184 Gepost op: 17-07-2008, 21:48 »
Valt wel mee, heb diverse snelweg kilometers gemaakt, ook bij slecht weer met veel wind en had geen last van turbilentie/wervelingen(120-130kmh en ben 1.93). Zoals gemeld inmiddels ruim 3000km gereden met de nieuwe Tenere en ben eigenlijk nog geen kinderziektes tegen gekomen, misschien alleen de benzinemeter die erg pessimistisch is(dus rijden op tripmeter). Ook het zadel is ok, ook op lange stukken, laat toch tzt vlak en hoger maken . Voor mij is het een prima motor, maar dat is natuurlijk ieder voor zich. En eigenlijk kun je een eencilinder ook niet vergelijken met een tweecilinder, hoewel ze in hetzelfde segment zitten. Greetz,Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 141
Re: Tenere 2008
« Reactie #185 Gepost op: 17-07-2008, 22:12 »
Ik kan me niet voorstellen dat windgeruis een punt van overweging is op een motor.
Een motor notabene!

[...]


Nee is het voor mij ook niet hoor ;) was benieuwd of anderen dit herkende.

In de review wordt ook gezegd dat de Tenere eigenlijk niet te vergelijken is met de GS800, V-Strom en de Transalp, het is de enige 1 cilinder en ook de enige echte allroad.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Tenere 2008
« Reactie #186 Gepost op: 17-07-2008, 23:02 »
Ik vind de aanduiding van de hoeveelheid brandstof idd een beetje eng. Had afgelopen weekend nog 1 blokje staan en dacht maar ff tanken. ging er maar 13 liter bij in. Je kunt dus nog een best stuk doorrijden met 1 zo`n blokje in de display. Schijnt dat ie gaat knipperen als je op zgn reserve gaat rijden. Wie heeft de tank al zover leeggereden, en geeft de tripmeter dan de nog te rijden afstand aan ?? En hoeveel kun je dan nog ongeveer ??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Tenere 2008
« Reactie #187 Gepost op: 17-07-2008, 23:07 »
Kleine jerrycan mee en eens leeg rijden ;)

Toch grappig dat m'n 800cc 1 pitter uit '93 lichter is dan de GS800 :)
[maar dan wel met minder pk's natuurlijk]
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Tenere 2008
« Reactie #188 Gepost op: 18-07-2008, 07:55 »
220kilo de F800GS???????

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Tenere 2008
« Reactie #189 Gepost op: 18-07-2008, 08:12 »
Ik vind de aanduiding van de hoeveelheid brandstof idd een beetje eng. Had afgelopen weekend nog 1 blokje staan en dacht maar ff tanken. ging er maar 13 liter bij in. Je kunt dus nog een best stuk doorrijden met 1 zo`n blokje in de display. Schijnt dat ie gaat knipperen als je op zgn reserve gaat rijden. Wie heeft de tank al zover leeggereden, en geeft de tripmeter dan de nog te rijden afstand aan ?? En hoeveel kun je dan nog ongeveer ??

Die meters zijn zelden nauwkeurig en meestal behoorlijk pessimistisch. Soms kan dat via de electronica gecorrigeerd worden (mocht je nog gaan remappen).
De gouwe ouwe dagteller-methode werkt toch vaak nog het beste.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Tenere 2008
« Reactie #190 Gepost op: 18-07-2008, 08:39 »
Ik had idd het idee van Zappa ook al rondhangen. Heb nu zo`n topkoffertje van meneer Yamaha gekocht dus kannetje kan mee.

Ik vind trouwens de kwaliteit van de koffer niet overeen komen met de prijs hoor. Te duur voor zo weinig kuubs inhoud, en de sluiting van de deksel vraag ik me ook af hoe lang dat goed gaat. Mja , zoontje vind het een stuk prittiger zo om achterop te zitten dusss.

Gr Erik,

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Tenere 2008
« Reactie #191 Gepost op: 18-07-2008, 11:11 »
De gouwe ouwe dagteller-methode werkt toch vaak nog het beste.

Voor reizen sowieso wel handig als je niet van die electronica afhankelijk bent...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Tenere 2008
« Reactie #192 Gepost op: 18-07-2008, 11:13 »
Ik heb net die BMW eens op de weegschaal gezet en kom toch op 220 kg!
Mijn 950 SE met volle tank komt op 205

Huh?? Heb je 'm letterlijk op de weegschaal gezet?

Want volgens de specs heeft de 800GS een leeggewicht van 185 kg:
Leergewicht fahrfertig, vollgetankt 1) 207 kg
Trockengewicht 2) 185 kg
zulässiges Gesamtgewicht 443 kg
Zuladung (bei Serienausstattung) 236 kg

De Tenere heeft er volgens de specs leeg 183kg....
Dus qua gewicht zou het niet veel uit moeten maken....

Het lijken mij beide geweldige motoren, als ik nog eens teveel geld had en nog een motor voor hoofdzakelijk straat met een beetje offroad zou ik ernstig moeten dubben tussen de 800GS en de Tenere.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Tenere 2008
« Reactie #193 Gepost op: 18-07-2008, 11:22 »
Het lijken mij beide geweldige motoren, als ik nog eens teveel geld had en nog een motor voor hoofdzakelijk straat met een beetje offroad zou ik ernstig moeten dubben tussen de 800GS en de Tenere.

Helpt 3000 euro prijsverschil bij het kiezen? :D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Tenere 2008
« Reactie #194 Gepost op: 18-07-2008, 13:07 »
Huh?? Heb je 'm letterlijk op de weegschaal gezet?


Ja maar aan die gegevens af fabriek en in de folder heb ik nooit veel waarde gehecht.

Ik heb alleen pics van mijn fiets op de weegschalen(voor en achter)





Voor




Achter




Die BMW ging daar vet overheen