Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tenere 2008  (gelezen 112815 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 213
Re: Tenere 2008
« Reactie #270 Gepost op: 21-08-2008, 15:48 »
Hoi Allan,

Fijn te horen dat de fiets je bevalt.
Wat betreft rap aan de limiet zitten op de snelweg ...
Uitgezonderd Duitsland is zowat 130km/u de max. op de snelwegen in Europa.
Is voor mij een mooie snelheid om gans de dag aan te houden met de Tenere, in geval van.
Het blokje kan dit goed aan, zelfs 150km/u kan voor gans de dag.
Ben gisteren in Keulen een tanktas gaan kopen (via snelweg) en heb continu 150 op de teller gereden. Gps geeft dan + - 135 / 138 aan.
Topsnelheid was 183km/u met de zijkoffers, gps gaf toen 163 km/u aan.
Bij thuiskomst getankt, 1op 20 ... toch nog mooie waarden aan die snelheden.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: Tenere 2008
« Reactie #271 Gepost op: 21-08-2008, 17:43 »
Met de limiet bedoel ik eerder dat het allemaal niet meer zo vlot gaat in hoogste versnelling eens je de 120km/h bent gepasseerd.

Ik vond de Teneré zeker vlot genoeg in hernemingen op de secundaire wegen, maar eenmaal je aan 120km/h rijdt gaat het allemaal zo vlot niet meer.
Niet dat dit me stoort, integendeel...  ;)

Voor mij staat het vast, dit wordt mijn volgende moto.

Moet nu alleen nog beslissen hoe en wanneer....

Kon de testmoto aan een mooi prijsje kopen, maar zou de moto nog tot november/december bij de dealer moeten laten omdat mijn garage nog niet klaar is.
En dan kan ik natuurlijk ook een maandje langer wachten, kijken of er "saloncondities" zijn en een 2009 kopen natuurlijk...plus het feit dat ik heel waarschijnlijk van januari tot mei in Kandahar zit, dus zo'n haast is er nu ook weer niet bij.

We zien wel, een Teneré wordt het zeker.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: Tenere 2008
« Reactie #272 Gepost op: 24-08-2008, 19:04 »
Daarna ben je verkocht hoor , heb al iemand in mijn kennissenkring die van een Twin naar de T.rè gaat dusss Honda laat punten liggen op allroad gebied.

Erik,

nou, ik zit niet in je kennisenkring , maar ook ik ben van een(afrika)twin naar
een tenere gegaan.
ik mis de xtra 100cc en cylinder niet maar zal de tcn wel gaan missen.
rene

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Tenere 2008
« Reactie #273 Gepost op: 24-08-2008, 19:53 »
HaHa , maar ik ben nog lid hoor van deze gezellige club. Maar ik denk wel dat het buitenlandweekend en/of het afsluitweekend mijn laatste tcn-gebeuren is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: Tenere 2008
« Reactie #274 Gepost op: 26-08-2008, 21:48 »
hahha ,,
leuk man, ik ben er ook nog steeds lid.
voor het afsluitweekende zorg ik deels
voor de routes.
wel gaaf dat er dan 2 tenere,s zullen zijn.
rene

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Tenere 2008
« Reactie #275 Gepost op: 26-08-2008, 22:41 »
zelfs 3 stuks. Tonchi heeft er nu ook eentje. :-X :-X

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Tenere 2008
« Reactie #276 Gepost op: 27-08-2008, 07:48 »
Voor zichzelf??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Tenere 2008
« Reactie #277 Gepost op: 27-08-2008, 09:27 »
Neehee , als demo voor de TA-club ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Tenere 2008
« Reactie #278 Gepost op: 30-08-2008, 16:53 »
Tja, (als ook TCN-lid !!)
vandaag even proef gereden op een tenere.

Pakt snel op, en heeft genoeg vermogen bij het wegrijden.
Tussen de 3000 en 5000 toeren vindt ik m wat tam, maar na 5000 toeren pakt ie weer behoorlijk op. Echter, boven de 5000 toeren merkte ik toch ook wel een sterke aan/uit reactie.

De bochten gaan ook niet zo heel soepel. Ik heb de hele rit een beetje lopen zoeken hoe je nu een mooie rechts-links-rechts combinatie bij een rotonde goed kunt pakken, maar elke keer was er wel iets wat niet lekker voelde. Zo duikt ie voor mijn gevoel bij het insnijden van een bocht snel de vering in, en daarna raak ik het gevoel een beetje kwijt. Komt ie nu wel snel eruit of niet... ik had in dat half uur er het gevoel niet bij.

Verder is het wel een 1-cilinder..., het schud aardig, en het hoort zich erg ruw aan allemaal.

Maar ja, ik heb slechts een half uur gereden, dus dat zegt nog niet alles, en uiteraard was er geen offroad bij.

De looks is wel echt prima. Hij toont stoer, en avontuurlijk. Maar of het op een lange rit ook nog zo prettig is dat durf ik te betwijfelen. Wie weet ..... de nieuwe super tenere ??

Voorlopig maar op mijn twin de woestijn in ;)

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008
« Reactie #279 Gepost op: 30-08-2008, 17:10 »
Heb inmiddels zo'n 5000km gereden met de Tenere en hij bevalt mij super! @robta: ik heb totaal andere ervaringen, geen aan/uit gedrag, gooi-en smijtfiets&bochtenvreter, ook op lange snelle stukken stabiel, zuinig(1:24/25), ook het zadel is comfortabeler dan ik in eerste instantie dacht(vandaag zo'n 400km gereden zonder last van mijn butt!), laat 'm wel vermaken door Ray(hoger en vlak, zodat ik kan verzitten, nu gefixeerd). In vergelijking met mijn vorige motor(XT600E) is de Tenere soepel, nauwelijks trillingen en pakt veel vlotter op. @ biking: je hebt de knoop doorgehakt? Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Tenere 2008
« Reactie #280 Gepost op: 30-08-2008, 22:45 »
Ik heb er 2800 mee gereden en ik rij er makkelijker, scherper en sneller mee de bochten in dan op mijn vorige r1150rt.
Ik heb vorige week een allroadcursus voor beginners gevolgd en vandaag weer allroad gereden.
Het is een toppertje voor dit doel en zou hem niet meer willen wegdoen.
Snelweg rijden, nou ja laat ik het zo zeggen, het is een noodzakelijk kwaad dat snelweg gebeuren en nadat ik 2 motoren
met volle kuip en ruit heb gereden, moet ik toch zeggen dat  tot 130km echte km's het best te doen is. Zelfs mijn geplande verhoogde
ruit laat ik voor wat het is. Het geluid en de trillingen van het blok vind ik iets stoers geven.

Ik heb maar een 'groot' nadeel ontdekt en dat is, dat ik mijn motor nu vaker moet gaan wassen :D
Groetjes
Walter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: Tenere 2008
« Reactie #281 Gepost op: 31-08-2008, 13:54 »








De bochten gaan ook niet zo heel soepel. Ik heb de hele rit een beetje lopen zoeken hoe je nu een mooie rechts-links-rechts combinatie bij een rotonde goed kunt pakken, maar elke keer was er wel iets wat niet lekker voelde. Zo duikt ie voor mijn gevoel bij het insnijden van een bocht snel de vering in, en daarna raak ik het gevoel een beetje kwijt. Komt ie nu wel snel eruit of niet... ik had in dat half uur er het gevoel niet bij.

Verder is het wel een 1-cilinder..., het schud aardig, en het hoort zich erg ruw aan allemaal.

HEY ROB
veervoorspanning en uitgaande demping aangepast?
of standaard gelaten voor wat die was?

het is idd een 1 cylinder, maar ik denk dat
er hier een heleboel zijn met een enkele cylinder
(het is de tcn niet he ;D)

bovendien denk ik ook dat je met de standaard
tenere heel wat beter de woestijn in kan als
met een twin.

mvgr rene

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: Tenere 2008
« Reactie #282 Gepost op: 01-09-2008, 20:02 »
@ biking: je hebt de knoop doorgehakt? Greetz, Hans.

Yep, vrijdag wordt ie afgeleverd  :) Nu even wat extra spullen van de xtx verkopen zodat ik wat extra's kan kopen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Tenere 2008
« Reactie #283 Gepost op: 01-09-2008, 22:34 »
Zaterdag tenere van Tonchi hier gehad, hij heeft de beschermbeugel motorblok eronder, wordt de Tenere gelijk wat "dikker " van.
Ik vond het iig erg mooi staan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008
« Reactie #284 Gepost op: 04-09-2008, 18:20 »
Hallo ARM'ers! In de nieuwe 2x2 Noppennieuws een test van de nieuwe Tenere(sept-okt uitgave). Ook zij zijn reuze enthusiast! Top! Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com