Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tenere 2008  (gelezen 112777 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: Tenere 2008
« Reactie #345 Gepost op: 18-09-2008, 12:40 »
Het ruitje is in ieder geval 10 cm hoger. Ik ben 190cm en heb tijdens mijn reis naar Marokko uitgevonden dat wanneer ik mijn hand tegn het ruitje hield en deze zeg maar 10 cm boven het ruitje uit liet steken dat enorm veel wervelingen weg haalde. Vandaar dat ik op de terugreis een zelfgeconstrueerde verhoging heb gemaakt op het ruitje en dat werkte naar behoren.
Wat het ruitje exact gaat kosten kan ik je over 2/3 dagen laten weten (plusmin 57 Britse ponden) en ook of het breder is.


Hoi Ron ik ben benieuwd. Kun je er evt. een foto van maken?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008
« Reactie #346 Gepost op: 18-09-2008, 16:07 »
Hey, Biking! Als het goed is wel! Ik had de bestelnummers al doorgegeven, voordat zij de info hadden en gelijk het rek laten bestellen. Was van de week(dinsdag) op weg naar het zuiden, met roltas op de duozit(ging trouwens goed, extra steun en geen last met opstappen!), maar had pech: in Spa kwam ik er achter, dat ik mijn kentekenplaat kwijt was! Kompleet afgescheurd! Wat te doen? Ben omgekeerd en op goed geluk terug gereden naar Oosterhout(geen politie tegen gekomen tussen Spa en Oosterhout!), aldaar het verlies van de plaat aangegeven bij de politie en een vervangend kentekenbewijs aangevraagd bij het RDW(nodig voor een nieuwe plaat), kan online via hun website onder digitale diensten. Die kreeg ik vanmiddag binnen, dus morgen bij APS een nieuwe plaat halen(met een "1" erop). Iemand tips om de plaat beter te bevestigen, zodat 'ie niet weer gaat zwerven? In ieder geval, ben zeer benieuwd naar het rek en kan dan eindelijk weer de koffers monteren. O ja, heb sinds maandag ook de Leovince SBK uitlaten en ze passen mooi en zijn netjes afgewerkt. De sound is een nog donkerder roffel, dus de db-killers gaan er wel in! Buren ook blij! Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 213
Re: Tenere 2008
« Reactie #347 Gepost op: 18-09-2008, 16:20 »
Hoi Hans,

Vanaf de eerste dag heb ik mijn nr.plaathouder tegen het achterste gedeelte vast gemaakt dmv een bandje. Zodoende kan je kenteken-houder niet meer wapperen.
10 000 km verder hangt het er nog altijd aan.
Nr-plaat ff afschroeven en vastmaken door de 2 gaatjes in je houder :



Grt,
Fred.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: Tenere 2008
« Reactie #348 Gepost op: 19-09-2008, 08:23 »
Ik ben er aan het denken om handkappen van de vstrom 650 te monteren. Ze bieden danwel geen bescherming bij evt. omvallen van de motor maar in mijn ogen is het yamaha stuur zo "slap" dat dat toch wel de zwakste schakel is. De handkappen van de vstrom kosten maar € 39,- en bieden een erg goede windbescherming.

http://perljam.net/motorcycle/dl650/handguards/

Nu maar hopen dat ik ze passend krijg  ;) 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Tenere 2008
« Reactie #349 Gepost op: 20-09-2008, 00:23 »
Dan heb je het toch over het Lock-it systeem van H&B, Walter? Kun je wat foto's laten zien? Greetz, Hans.

Foto's van het lock-it systeem zelf neem ik aan? Ik zal ze morgen maken en naar je emailen
gr
Walter
Groetjes
Walter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008
« Reactie #350 Gepost op: 20-09-2008, 10:26 »
Bedankt, Walter! Ben benieuwd hoe de koffers uitkomen op dit rek op de Tenere. Mijn rek is ook binnen en wordt zaterdag a.s. gemonteerd. Heb inmiddels een nieuwe kentekenplaat(met een "1"!), beter gemonteerd, hopende dat 'ie nu niet gaat zwerven! Heb nu ook de db-killers in mijn Leovinces en moet zeggen, dat scheelt aanzienlijk, kwa geluid: nu nog steeds mooi vol, maar wat geciviliseerder! Maar genoeg gepraat, rijden, nog even genieten van het mooie weer!! Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: Tenere 2008
« Reactie #351 Gepost op: 20-09-2008, 11:14 »
Hoi Hans,

Ik zou je kofferrek wel even live wilen zien. Vandaag en morgen ben ik weer in de buurt van Tilburg en kan evt. wel even langs komen rijden. Morgen is ook de KTM dag in Veldhoven misschien ga e daar ook wel heen. Ik ben echt benieuwd hoe  sterk de quick lock van hepco en becker is.

By the way. Ik heb de handkappen van de vstrom 650 gemonteerd zitten erop en dat is niet lelijk geworden (al zeg ik hetzelf)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: Tenere 2008
« Reactie #352 Gepost op: 24-09-2008, 11:11 »
Hoe zijn de ervaringen met het metal mule ruitje? En Hans, zit het rek er al op?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Tenere 2008
« Reactie #353 Gepost op: 24-09-2008, 11:59 »
Ik ben echt benieuwd hoe  sterk de quick lock van hepco en becker is.

Heb de quick lock van h&b ook op mijn (nieuwe) alp.
Werkt perfect.
Binnen een minuut of 5 heb je het rek erop. Koffers eraan, en klaar.
Net zo robuust als een vast rek zoals ik het nu voel.

Alleen heb ik het rek er nu nog op zitten omdat ik de lui ben om het eraf te schroeven. (En dat met maar 5 minuten werk)  :stupid:

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: Tenere 2008
« Reactie #354 Gepost op: 24-09-2008, 12:08 »
Betekent dat ook dat evt. dieven het rek er ook binnen 5 minuten af hebben? Of is het afsluitbaar?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Tenere 2008
« Reactie #355 Gepost op: 24-09-2008, 12:17 »
Betekent dat ook dat evt. dieven het rek er ook binnen 5 minuten af hebben? Of is het afsluitbaar?

Hallo Biker
Ik heb zelf 2 afsluitbare Lock-it sloten , dus per kant 2 standaard lock-its en 1 afsluitbare

gr
Walter
Groetjes
Walter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Tenere 2008
« Reactie #356 Gepost op: 24-09-2008, 15:52 »
Exact, er zijn sloten beschikbaar. Maar het stelen van het rek heeft weinig zin, want dan heb je de bevestigingspunten niet.
Natuurlijk zal het dan wel om de koffers gaan.

Maar er zijn dus inderdaad sloten te krijgen.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Tenere 2008
« Reactie #357 Gepost op: 24-09-2008, 23:03 »
Exact, er zijn sloten beschikbaar. Maar het stelen van het rek heeft weinig zin, want dan heb je de bevestigingspunten niet.
Natuurlijk zal het dan wel om de koffers gaan.

Maar er zijn dus inderdaad sloten te krijgen.

Tja, ik heb ze dus vandaag gemonteerd en weer gedemonteerd. De enige plek waar je kwijt kunt is ter hoogte van de buddy.
Uitlaat en voetsteun is geen optie. Echter, de spanning is van dien aard dat de sloten stuk gedraaid zijn. Ze wilden niet inrasten, deze gaan dus retour en laat de standaard bouten erop zitten.

Voor degene die Hepco Becker zijkoffers heeft (besteld) en de Topcase van 30Liter, dat gaat net t.o.v. de zijkoffers.
De deksels van de zijkoffers schampen net langs de topcase. Bij het openen moet je ze dus licht
wegduwen. Heb je echter de 40liter, dan heb je een probleem, die is nl 7cm breder.
Ik zal in elk geval wat ringetjes plaatsen om wat meer ruimte te creeren.
Ziet er overigens wel gaaf uit het gehele setje
gr
Walter
Groetjes
Walter

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 138
Re: Tenere 2008
« Reactie #358 Gepost op: 25-09-2008, 12:43 »
Geweldige fiets die Terene, al vanaf de presenatie op de motorbeurs vind ik 'm schitterend. Nu met die irl verslagen kleurt het nog mooier in :D
Welkom to the jungle!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Tenere 2008
« Reactie #359 Gepost op: 25-09-2008, 13:02 »
Geweldige fiets die Terene, al vanaf de presenatie op de motorbeurs vind ik 'm schitterend. Nu met die irl verslagen kleurt het nog mooier in :D

irl verslagen ???
Groetjes
Walter