Ken ik Hans, toch bedankt !
Ben zelf naar het desbetreffende topic aan't zoeken geweest, heb het gevonden en naar mijn dealer verzonden.
Morgen zou mijn fietsje klaar zijn maar kan geen vrede nemen als ik de blokken en de wiellagers moet betalen...
Post Merge: 09-04-2009, 11:47
20.000km onderhoud = 323,37 euro
Kijk ik bij thuiskomst mijn faktuur na, staat er niks op van kleppen stellen.
Telefoontje naar dealer : We hebben veel xtjes rijden en weten uit ervaring dat dit niet nodig is op 20K. Doen we om de onderhoudskosten wat te drukken. Ik vind echter dat de 3 uur werk die me is aangerekend VEEL te veel is. Ben weer een ervaring rijker en de dealer een klant armer.
Zal mijn onderhoud in't vervolg wel zelf doen.
Ter info : 1 cilinder goedkoop ?
damper (rubber blokken achter tandwiel) 36,40.
bearing (lager tandwielkroon) 21,49.
oil seal 7,01.
elf-4 takt tech bulk (synth.) 13,84 x 2,60 35,98.
oliefilter 6,50.
bougie 9,20.
remvloeistof 1,96.
diaphragm reservoir 8,23.
diaphragm reservoir 11,94.
remblokken achter (kosten elders 22euro) --------- 49,66.
WERK 3 UUR 135.
------------
323,37.
Ben er even niet goed ... 3uur werk ?
op de prijs vd remblokken na zijn het dealer prijzen tot daar alles ok.
als ik het voorgaande zelf doe denk ik op de helft vd tijd klaar te zijn.
Graag jullie idee
Denk er zelf aan om mijn faktuur eens door te sturen naar Yamaha Belgie.