Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tenere 2008  (gelezen 112608 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: Tenere 2008
« Reactie #765 Gepost op: 05-07-2009, 18:21 »
frame is nagekeken, en is krom.
in het schade bedrag zit een frame meeberekend
een frame kost 1700€
mvgr rene

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: Tenere 2008
« Reactie #766 Gepost op: 06-07-2009, 12:10 »
Heb je al biedingen op je wrak. Onderdelen op ebay verkopen is misschien wel gunstiger dan wrak verkopen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: Tenere 2008
« Reactie #767 Gepost op: 06-07-2009, 12:14 »
Ik heb wel interesse in wat onderdelen  8) 
Achterwiel en evt (als ie nog in orde is) het voorwiel of de voornaaf.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008
« Reactie #768 Gepost op: 06-07-2009, 20:22 »
Het gerucht gaat dat de nieuwe Super Tenere(waarschijnlijk een 1200 blok, als concurent van de GS) op de beurs in Milaan gepresenteerd wordt? Zal dan ook misschien minder offroad minded zijn? Tijd zal het leren!
Greetz, Hans.
 
P.s.: een Engelese dame, Jenny Morrisson(JMo) is bezig haar Tenere te prepareren voor de Heroes Legend in oktober. Dit is te volgen op www.xt660.com ( wel eerst registreren).
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: Tenere 2008
« Reactie #769 Gepost op: 11-07-2009, 14:03 »
Vandaag tijd voor de 20.000km beurt. Olie+filter, luchtfilter, bougie en kleppen stellen. Uitlaat kleppen stonden een beetje krap (dus die dealer die zegt dat het niet nodig is niet geloven op z'n blauwe ogen). Als je de radiator los maakt heb je redelijk de ruimte behalve voor de rechter uitlaatklep da's behoorlijk pielen. Al met al toch  4.5 uur bezig geweest. Gelukkig hoeft het maar eens in de 20.000km.

Plastic eraf (bijna een uur werk):


Nokkenas timing mark:


Krukas timing mark:


Inlaat kleppen:


Uitlaat kleppen:


Luchtfilter:


Originele onderdelen:
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: Tenere 2008
« Reactie #770 Gepost op: 11-07-2009, 18:21 »
Ik heb wel interesse in wat onderdelen  8) 
Achterwiel en evt (als ie nog in orde is) het voorwiel of de voornaaf.
 
 
 

   Ik heb wel interesse in wat onderdelen  8) 
Achterwiel en evt (als ie nog in orde is) het voorwiel of de voornaaf.   
-----------------------------------------------------------------------------------------------
ff onderstreept want weet niet hoe meerdere quotes in 1 antw te zetten
------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 is allemaal niet nodig. ik heb een nieuwe gekocht en '"het wrak"ingeruild goede deal gedaan ;D  slechts 700€ bijbetaald op een nieuwe, en dat met  meer als 10.000k op de teller. ook worden alle accesoires gratis overgezet. niet slecht toch?,zo wil ik ieder jaar wel een nieuwe :P    mvgr rene

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: Tenere 2008
« Reactie #771 Gepost op: 11-07-2009, 18:31 »
Zolang je er zelf ook goed vanaf blijft komen gewoon doen  ;D .
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008
« Reactie #772 Gepost op: 14-07-2009, 16:16 »
Mijn Tenere:

 
 

 

 
Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Tenere 2008
« Reactie #773 Gepost op: 19-07-2009, 11:32 »
De XT660Z Tenere is een prachtige allroad motor met veel mogelijkheden.
Hij rijdt echt heerlijk en heeft een mooi design.
 
Heb er nog steeds geen spijt van.
Sterker nog, ik ben blij dat ik hem heb gekocht en geen BMW R1150GS!!.
 
 
Mooie foto's Hans  8)
Beat the Elements (Yamaha XT660Z Tenere 2008 black)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Tenere 2008
« Reactie #774 Gepost op: 19-07-2009, 14:56 »
Hoi allen

Ook ik ben terug een bijna Tenere rijder (kan hem pas volgende week gaan afhalen). Na een kleine dwaling op een GS1100 heb ik vandaag terug een Tenere gekocht. Bj juni 2008 en 3200 Km gelopen.



Het is dus geen witte, mijn eerste wel maar deze kleur vind ik persoonlijk mooier dan een zwarte en als je tweede hands koopt heb je niet altijd een kleurkeuze. Ik heb zitten twijfelen tussen een Varadero, een Triumph Tiger maar ben dus gegaan voor de Tenere. Ik vind hem gewoon de mooiste. Met mijn vorige ben ik toen op vakantie geweest naar Oostenrijk en dat was heel goed mee gevallen. Waarom ik hem dan heb weggedaan? Omdat ik dacht dat zwaarder beter was? Is niet meer van belang, ik heb nu terug een Tenere en dat telt.
Tevens ook nog een vraagje, http://www.offtheroad.de/ in Duitsland is dat een gewone winkel waar je naar toe kan rijden en de zaken bekijken of kan enkel online terecht?

Tony

Offline member

  • *****
  • Berichten: 213
Re: Tenere 2008
« Reactie #775 Gepost op: 19-07-2009, 15:35 »
Verwacht geen megashop, maar een klein winkeltje.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Tenere 2008
« Reactie #776 Gepost op: 21-07-2009, 18:27 »
Hoi allen

Ook ik ben terug een bijna Tenere rijder (kan hem pas volgende week gaan afhalen). Na een kleine dwaling op een GS1100 heb ik vandaag terug een Tenere gekocht. Bj juni 2008 en 3200 Km gelopen.



Het is dus geen witte, mijn eerste wel maar deze kleur vind ik persoonlijk mooier dan een zwarte en als je tweede hands koopt heb je niet altijd een kleurkeuze. Ik heb zitten twijfelen tussen een Varadero, een Triumph Tiger maar ben dus gegaan voor de Tenere. Ik vind hem gewoon de mooiste. Met mijn vorige ben ik toen op vakantie geweest naar Oostenrijk en dat was heel goed mee gevallen. Waarom ik hem dan heb weggedaan? Omdat ik dacht dat zwaarder beter was? Is niet meer van belang, ik heb nu terug een Tenere en dat telt.
Tevens ook nog een vraagje, [url=http://www.offtheroad.de/]http://www.offtheroad.de/[/url] in Duitsland is dat een gewone winkel waar je naar toe kan rijden en de zaken bekijken of kan enkel online terecht?

Tony

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, zul je zeker geen spijt van krijgen  8)  !!!.
Beat the Elements (Yamaha XT660Z Tenere 2008 black)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 195
Re: Tenere 2008
« Reactie #777 Gepost op: 29-07-2009, 23:43 »
Ik ben opzoek naar een allroad motor. Na het bekijken van de andere allroad motoren (Afria twinn,ktm enduro's, alpen cruiser, gs  ec) uit op de yamaha xt660 tenere en deze bevalt me wel en tests die ik heb gelezen zijn erg lovend. Nou heb ik nog wat vragen over deze motor. In eerste instantie moet ik er zonder problemen een reis mee moeten kunnen maken a 14.000km. Maar daarnaast wil ik ook mee gaan doen aan (off/allrrad)ritten etc die ik door dit forum op het spoor ben gekomen. EN last but not least het moet ook mijn dagelijkse vervoer worden. Is de tenere dan een motor die past bij de dingen die ik er mee wil gaan doen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: Tenere 2008
« Reactie #778 Gepost op: 30-07-2009, 07:42 »
Om te beginnen heb je dan de juiste motor op het oog. Maar zoals zovelen op dit forum is één motor nooit zaligmakend. In het weekend in de blub en dan zorgen dat alles weer in orde is voor maandag om op je werk te verschijnen is niet ideaal, zeker niet als je een keer wat stuk rijdt/valt.

Verder kan je er alles mee doen wat jij wilt. Ik heb bv een kampeervakantie-tje met duo gemaakt, onder natte en droge omstandigheden het zand in gedoken en ondertussen al 22.000 probleemloze km gereden. Anderen hebben wat meer off-road ermee gereden (MS1000 of AK ritjes) maar dan kom je toch wel dicht bij de grenzen van dit apparaat.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Tenere 2008
« Reactie #779 Gepost op: 30-07-2009, 09:46 »
 :stupid:

Als je de smaak te pakken hebt, en je bent besmet met het virus......voor je het weet puilt je schuur/garage uit van de off-road motoren... :D

De Tenere kan veel, heel veel.....maar ga je verder, dan moet er wel wat aan gebeuren (vering ed.)



Gr. Johan
 
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!