Voorvork-keeringen: Paar neopreen hoezen van een paar tientjes eromheen en je hebt er waarschijnlijk nooit meer omkijken naar. In de endurosport zie je ze heel veel, met name in stoffige/zanderige gebieden.
Ja de KTM heeft ook injectie! Over een paar jaar alle motoren denk ik.
Wat betreft plastic-achtige op de Yamaha, dat vind ik ook wel een beetje, toch daar is best mee te leven, maar je zou daardoor juist verwachten dat zo'n fiets een stuk lichter is dan zijn voorgangers of concurrenten. Niet dus.
Ben daarnaast ook benieuwd wat dat plastic bij Yamaha allemaal kost als je eens een schuivertje maakt. Ik denk dat je je rotschrikt.
Omdat KTM al jaren voornamelijk crossgericht is, kost plastic bij hen een habbekrats.
Ik heb ook de BMW GX 650 nog even gechecked. Is zo'n 35 kg lichter dan de XT.
De gehele achterkant van de nieuwe KTM is een soort dragende plastic doos waar alles aan vast zit en waar de benzine in zit. Even wennen aan het idee, ja! Maar toch durven ze het aan, en zelfs in de Dakar en Baja Rallies heeft het gefunctioneerd. Dus dan zal het toch wel goed werken. Ik ben er niet bang voor als een merk met zo'n offroadervaring het aandurft. In ieder geval is het goed voor de massa centralisatie (net als bij de nieuwe xt trouwens).
F