Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tenere 2008  (gelezen 112611 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Tenere 2008???
« Reactie #60 Gepost op: 11-10-2007, 10:34 »
Dat is zeker een mooie prijs, de nieuwe KTM's en BMW's zitten toch zo rond de 9500 euries.....(of meer)
Maar niet verassend, de voorgaande Yamaha en Honda allroads waren ook altijd wat prettiger geprijsd dan die van KTM en BMW.

Ik hoop dat we 'm binnenkort eens in het echt kunnen bekijken (berijden), ik durf er vanaf de foto's nog niet echt een mening over te geven...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Tenere 2008???
« Reactie #61 Gepost op: 11-10-2007, 17:04 »
Prijs van de XT660Z is bekend: 7999,- euro's voor de nieuwe Tenere, leverbaar februari 2008.

die verdomde BPM ook..... als je duits leert spreken is die auch noch ein bischen billiger ;-))))

www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Tenere 2008???
« Reactie #62 Gepost op: 12-10-2007, 13:16 »
Toch een nette prijs.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Tenere 2008???
« Reactie #63 Gepost op: 12-10-2007, 17:21 »
zeker weten, ik bedoel alleen te zeggen als de bpm er niet was was die nog goedkoper. Maar dat geld natuurlijk voor alle modellen ;-)
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008???
« Reactie #64 Gepost op: 13-10-2007, 12:30 »
Beste mensen! Was vanochtend bij mijn Yamaha-dealer en die wist te melden dat de nieuwe Tenere pas in april/mei '08 leverbaar is, i.t.t. febr./mrt. '08. Vr. XT-groet, Hans van Langen.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008???
« Reactie #65 Gepost op: 01-02-2008, 20:57 »
Hallo, beste mensen! Was vandaag op de Motorbeurs in Utrecht en hoorde op de Yamaha stand, dat de nieuwe Tenere nu pas in juni leverbaar is! Jammer! Blijf dus nog lekker op mijn trouwe XT600E rijden, die ik nou(bijna) helemaal heb aangepast naar mijn wensen. Ook nog een praktisch puntje gezien bij de nieuwe Tenere: de oliepeilstok zit op dezelfde plaats als bij de XT660R/X, maar wordt nu omkapselt door de grotere tank. Peilen zal nog wel gaan, evt. bijvullen wordt al lastiger! En nog heel wat anders: de nieuwe BMW F800GS is in het echt wel heel erg mooi(en bij Touratech hebben ze al een heleboel accesoires!)!! XT-groet, Hans van Langen.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tenere 2008???
« Reactie #66 Gepost op: 02-02-2008, 14:42 »
Die nieuwe Teneree heeft op Irene ook een flinke indruk achtergelaten, in de vorm van een dikke blauwe plek net onder d'r knie van de duostep die nog uitgeklapt stond bij het afstappen. auw.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Tenere 2008???
« Reactie #67 Gepost op: 02-02-2008, 17:27 »
Alleen een blauwe plek?
Geen risico van vertraging van de start van jullie reis, hoop ik  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: Tenere 2008???
« Reactie #68 Gepost op: 03-02-2008, 12:56 »
Ik heb hem ook heel aandacht bestudeerd en uitgeprobeerd op de beurs. In eerste instantie lijkt het me een waanzinnig comfortabele, redelijk terrreinwaardige en betrouwbare allroad.
Wat ik alleen jammer vindt is dat het ding zo ontzettend zwaar is. Ik snap echt niet waarom een moderne eenpitter 183 kg moet wegen. Hij weegt verdorie nog meer dan de BMW F800gs.
Jammer, ik geloof dat ik toch maar verder kijk naar de KTM 690 Enduro die 45 kg (!) lichter is of naar de toekomstige 690 Adventure. Die kosten uiteraard wel wat meer in aanschaf en onderhoud, maar de dure componenten, de afwerkingskwaliteit en de toekomstige inruilprijs maken dat in de toekomst misschien wel weer goed.

Frenz

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Tenere 2008???
« Reactie #69 Gepost op: 03-02-2008, 14:25 »
Eens,

Maar daarentegen wel een gewone voorvork, die dus makkelijk op reis te servicen is bij een lekke keerring. Geen ABS met electronicatroep die kapot kan gaan (uiteraard in vergelijking met de Beamer).

Heeft de KTM Enduro tegenwoordig al injectie? En de toekomstige Adventure?

Ik heb er uitgebreid bij stil gestaan en wat foto's geschoten, maar vind de Teneré wel erg plastiekachtig. Hoe houdt zich dat bij een valpartijtje?

Bij de KTM Enduro viel me op dat het hele achterkantje van plastic lijkt; geen subframe meer??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: Tenere 2008???
« Reactie #70 Gepost op: 03-02-2008, 17:35 »
Voorvork-keeringen: Paar neopreen hoezen van een paar tientjes eromheen en je hebt er waarschijnlijk nooit meer omkijken naar. In de endurosport zie je ze heel veel, met name in stoffige/zanderige gebieden.

Ja de KTM heeft ook injectie! Over een paar jaar alle motoren denk ik.

Wat betreft plastic-achtige op de Yamaha, dat vind ik ook wel een beetje, toch daar is best mee te leven, maar je zou daardoor juist verwachten dat zo'n fiets een stuk lichter is dan zijn voorgangers of concurrenten. Niet dus.
Ben daarnaast ook benieuwd wat dat plastic bij Yamaha allemaal kost als je eens een schuivertje maakt. Ik denk dat je je rotschrikt.
Omdat KTM al jaren voornamelijk crossgericht is, kost plastic bij hen een habbekrats.

Ik heb ook de BMW GX 650 nog even gechecked. Is zo'n 35 kg lichter dan de XT.

De gehele achterkant van de nieuwe KTM is een soort dragende plastic doos waar alles aan vast zit en waar de benzine in zit. Even wennen aan het idee, ja! Maar toch durven ze het aan, en zelfs in de Dakar en Baja Rallies heeft het gefunctioneerd. Dus dan zal het toch wel goed werken. Ik ben er niet bang voor als een merk met zo'n offroadervaring het aandurft. In ieder geval is het goed voor de massa centralisatie (net als bij de nieuwe xt trouwens).

F


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Tenere 2008???
« Reactie #71 Gepost op: 03-02-2008, 17:49 »
vond de oude die er naast stond mooier.. en 20kg lichter ::)
zou zeggen koop een oude, reviseer de motor en goed vering er onder.. en dan kan je nog op reis met de centjes die je overhoud ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Tenere 2008???
« Reactie #72 Gepost op: 03-02-2008, 20:52 »
vond de oude die er naast stond mooier.. en 20kg lichter

Van Roel Sniedt, een mede-Tenere-clublid!
Mooi ding he?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Tenere 2008???
« Reactie #73 Gepost op: 08-02-2008, 19:31 »
Dank je Jaap !

Groetjes
Roel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Tenere 2008???
« Reactie #74 Gepost op: 08-02-2008, 21:44 »
Nou Roel, dan willen wij ook wat zien.  PLaatje?