Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tenere 2008  (gelezen 112729 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Tenere 2008???
« Reactie #120 Gepost op: 23-05-2008, 23:07 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008???
« Reactie #121 Gepost op: 24-05-2008, 16:49 »
Hallo ARM'ers! Net terug van een proefrit op de nieuwe Tenere. Corné van Meel had dit geregeld met Yamaha Nederland: een van hun medewerkers was een wit/rode Tenere aan het inrijden voor de pers en maakte een tussenstop in Made, bij Van Meel Motoren. Hij gaf mij de sleutels en zei dat ik me maar lekker moest uitleven! Er stond 1100 km op de klok, dus ik mocht hem vol belasten(hij had zelf net zo'n 250km gereden).

De rit: de opstap is makkelijk(ben 1.93), zit is goed, knieën vallen mooi tegen de tank, stuur valt goed in de handen(alleen bij het staan mag het stuur iets hoger:stuurverhogers?), voeten plat op de grond. Een maar:doordat het zadel achter de bestuurder omhoog gaat(wel steun rug), heeft dat(misschien) als nadeel, dat je op lange stukken niet kan gaan verzitten. Alles voelt vertrouwd, de bedieningselementen en het instrumentenpaneel zijn goed en duidelijk(Yamaha!), de toerenteller analoog, de kilometerteller,tripmeter, benzinemeter, klok e.d. zijn digitaal(in het donker rood verlicht!). Starten gaat makkelijk en loopt gelijk mooi rond, de injectie regelt dit netjes. Koppeling en schakelen gaat allebei licht. Ondanks de opmerkingen in de bladen, dat de nieuwe Tenere een beetje weinig vermogen heeft(zo'n 48,4pk), trekt 'ie goed door, v.a. 2500tpm.

Heb vanaf Made binnendoor wat dijkweggetjes, kleine dorpjes, grintpaden, rotondes&drempels(!) gereden, korte bochtjes gepakt en ik moet zeggen:top!! Het rijdt erg makkelijk en ook de vering is goed voor dit werk: geen deinen, heel direkt en goed controleerbaar. De dubbele voorrem heeft aardig wat remkracht, voor zo'n machine, zeker evt. in kombinatie met de achterrem. Motor loopt mooi rond, pakt goed op(geen aan/uit, goede mapping injectie). Ook in het drukke verkeer(files bij tuincentra!) gaat stapvoets erg makkelijk, maar je kunt er nog vlotter zo voorbij!

Als afsluiter een stuk snelweg gepakt: je zit zo op 140-150km, en dan is 'ie nog niet uitgepoept! Een minpuntje: dan wel(in mijn geval door mijn lengte en in kombinatie met de hoge ruit) wat turbilentie rond mijn helm.

Al met al een zeer positieve indruk: je hebt een goed stuk motor onder je kont, meer allround(en allroad!?) dan mijn XT600E. De Yamaha-man haalde met een tank(22lt) ruim 460km, dus da's zeker niet verkeerd!
Concluderend: een super machine(voor mij dan!), met als aandachtpuntjes: het zadel en het ruitje. Zodanig zelfs, dat ik nu in onderhandeling ben met Corné van Meel, om mijn twee XT's in te ruilen voor een wit/rode Tenere(met carterplaat, middenbok en handkappen; koffers e.d volgen later wel)!!

Detail: verschil met de pre-produktie modellen: aangepast schakelpedaal en nu een stekkertje voor aansluiten GPS. Yamaha Nederland heeft de voorraad Tenere's 2008 allemaal verkocht aan de dealers, dus op=op!
Corné en Hans(Yamaha-man): bedankt voor het regelen van de proefrit! Greetz, Hans(XT rules!).

P.s: heb ook wat foto's, maar door het mislukken van bijvoegen, stuur even een mailtje en dan stuur ik ze per E-mail.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 141
Re: Tenere 2008???
« Reactie #122 Gepost op: 24-05-2008, 19:46 »

Zag net een advertentie op MF van Termaat,



Vanaf juni weer leverbaar!

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Tenere 2008???
« Reactie #123 Gepost op: 24-05-2008, 21:01 »
Leuk verhaaltje!
Mail mij maar wat fotootjes svp.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Tenere 2008???
« Reactie #124 Gepost op: 29-05-2008, 18:53 »
Nou , "de mijne " is bij de dealer aangekomen. Nog int krat, maar zal snel vrijgelaten worden.

Er is trouwens zaterdag en zondag gelegenheid om een proefrit te maken op de Tènèrè.

Dit alles tijdens de grand opening van www.Top-moto.nl  te Apeldoorn.

Groetsels erik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Tenere 2008???
« Reactie #125 Gepost op: 30-05-2008, 09:08 »
Weer een nieuwe motorzaak. Gaat weer goed in die handel.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Tenere 2008???
« Reactie #126 Gepost op: 30-05-2008, 09:20 »
Moeten aardige gasten zijn, want ze hebben gecrosst en off road gereden... :) :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008???
« Reactie #127 Gepost op: 30-05-2008, 19:56 »
Beste ARM'ers! Ik ben ook verkocht! Heb mijn twee XT's ingeruild voor een nieuwe wit/rode XT660Z Tenere. Mijn dealer Van Meel Motoren krijgt er drie(van elke kleur een), ze zijn onderweg. Even afwachten wanneer ik kan rijden. Ben benieuwd wanneer zaken zoals Touratech en KEDO spulletjes gaan leveren voor de nieuwe Tenere. In ieder geval origineel alu carterplaat en middenbok(onmisbaar voor kettigfiets,vind ik) erbij besteld. Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Tenere 2008???
« Reactie #128 Gepost op: 30-05-2008, 20:20 »
Dallas van harte, ben benieuwd naar je alu carterbescherming. Heb alleen nog maar ergens zo`n beugel gezien. De middenbok vind ik idd ook een prè.

Gr Erik, 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008???
« Reactie #129 Gepost op: 30-05-2008, 22:27 »
Alu carterplaat is origineel Yamaha, als extra kun je inderdaad ook zo'n beugel monteren. Kijk voor afbeelding bij de accesoires XT660Z Tenere op www.yamaha-motor.nl . Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Tenere 2008???
« Reactie #130 Gepost op: 31-05-2008, 09:44 »
Ook dit is een tènèrè ...  :o



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Tenere 2008???
« Reactie #131 Gepost op: 31-05-2008, 11:12 »
Ook dit is een tènèrè ...  :o



Mooie fotoshop. 8)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Tenere 2008???
« Reactie #132 Gepost op: 31-05-2008, 13:48 »
Nou , "de mijne " is bij de dealer aangekomen. Nog int krat, maar zal snel vrijgelaten worden.

Er is trouwens zaterdag en zondag gelegenheid om een proefrit te maken op de Tènèrè.

Dit alles tijdens de grand opening van www.Top-moto.nl  te Apeldoorn.

Groetsels erik.

ben er vanmorgenvroeg even langsgeweest ... nette zaak en vriendelijke mensen, ik was eerlijk gezegd niet erg onder de indruk van de Tenere, is toch wel minder clean dan mijn adventure hoor ..... en bijna 50 kg zwaarder. Wat ik wel heel mooi vond is die nieuwe WR 250 ..... echt een superfiets ... had mijn dochter maar een rijbewijs ;) ;)
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Tenere 2008???
« Reactie #133 Gepost op: 31-05-2008, 17:42 »
ja, dan kon papa met haar speelgoed spelen :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Tenere 2008???
« Reactie #134 Gepost op: 31-05-2008, 18:26 »
 ;D
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl