Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tenere 2008  (gelezen 112753 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Tenere 2008???
« Reactie #165 Gepost op: 25-06-2008, 20:45 »
Ha, en nog maals, het is geen trekoog.
het is een bevestigingsoog.

En wat moet je er dan aan bevestigen ???
Staat er iets op de accesoirelijst dat er aan bevestigd kan worden.

Speciale Yamaha sleepkabel  ;D
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Tenere 2008???
« Reactie #166 Gepost op: 25-06-2008, 23:19 »
En wat moet je er dan aan bevestigen ???
Staat er iets op de accesoirelijst dat er aan bevestigd kan worden.

Speciale Yamaha sleepkabel  ;D

gewoon een tie-down . dat is een bandje die elke wel voorbereide motorijder bij zich heeft.
om je motor vast te trekken in zijn vering op een ; boot, krat, aanhanger, pick-up truck, pallet
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008???
« Reactie #167 Gepost op: 30-06-2008, 04:28 »
Inmiddels alweer 1800km gereden(sinds 13-6) en ben zeer tevreden met mijn nieuwe Tenere. Soepel en vlot blok, zeer goede handelbaarheid, stabiel en rustig weggedrag(ook bij hogere snelheden en slecht nat weer), goede bak, remmen en vering, zuinig(varieƫrend 1:23/25 met een 23lt tank geeft leuke actieradius!), comfortabel,degelijk, ideaal werkgebied tussen 3000 en 4500tpm. Aandachtspuntjes: stuurverhogers(30mm), resonantie in console cockpit tussen 3500-4000tpm(wordt aan gewerkt), zadel tzt aanpassen door Ray(hoger en vlak, hoogte nu geen probleem voeten plat op de grond), accesoires schaars(net uit, duurt nog even). Verder: topmotor! En o ja, het veel besproken relatief hoge gewicht: merk je tijdens het rijden absoluut niks van, misschien als je onderuit gaat in het terrein. Gaarne ook reakties van andere Tenere rijders? Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Tenere 2008???
« Reactie #168 Gepost op: 30-06-2008, 06:01 »
Citaat
o ja, het veel besproken relatief hoge gewicht: merk je tijdens het rijden absoluut niks van

Op asfalt maakt dat ook weinig uit, er zijn motoren die het dubbele wegen en ook goed sturen.

Zwaartepunt maakt wel verschil, dat merk je bij korte snelle bochten afwisselend naar links en rechts (rotonde bijv.)
Hoe hoger het zwaartepunt, hoe meer je moet sleuren om 'm op de andere kant te leggen.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008???
« Reactie #169 Gepost op: 30-06-2008, 19:57 »
Ik snap wat je bedoelt: hoge motor met grote tank, hoog zwaartepunt. Maar zoals ik al eerder melde, stuurt de Tenere soepel, scherp en makkelijk, zeker ook in bochten en rotondes, offroad weet ik nog niet maar daar weet Bryan alles van. Ondanks dat de Tenere zwaarder is dan mijn vorige motor, XT600E, stuurt 'ie scherper en makkelijker. En die 600 had voor en achter Hyperpro vering en dat stuurde al messcherp, zoals ik afgelopen mei in de Haute Provence en de Gorges du Verdon heb kunnen ervaren! En deze Tenere is nog helemaal standaard. Ik ben er in ieder geval helemaal tevreden mee. Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Tenere 2008???
« Reactie #170 Gepost op: 30-06-2008, 20:39 »
Mooi man!  8) Wat voor banden worden ze mee afgeleverd?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Tenere 2008???
« Reactie #171 Gepost op: 30-06-2008, 21:43 »
Dat verschilt. ik meende pirelli of metzler zo uit mijn hoofd.

kan het morgen exavct vertellen.
het zwaarte punt van de motor is toch relatief laag weten te houden.

bryan
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008???
« Reactie #172 Gepost op: 01-07-2008, 04:33 »
Metzeler Tourance's, had ik ook op de XT600E en bevallen mij goed, ook qua levensduur. Ze worden ook wel afgeleverd met Michelin Sirac's, daar heb ik geen ervaring mee. Wat natuurlijk ook belangrijk is voor een goede wegligging en handelbaarheid, is zorgen voor een goede bandenspanning, regelmatig (koud) checken. Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Tenere 2008???
« Reactie #173 Gepost op: 01-07-2008, 20:28 »
de sirac is een prima bandje 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Tenere 2008???
« Reactie #174 Gepost op: 01-07-2008, 23:56 »
Vind de Sirac's zelfs top banden..
Ben nu de Tourance aan het uit proberen maar vallen me een beetje tegen minder grip bij droog en nat en blokkeren snel achter..
En de levensduur valt me ook tegen tot nu toe :confused:

Let wel, rij op 200kg zware 800cc 1 pitter met een slecht inpuls controle van de rechter pols ::)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Tenere 2008???
« Reactie #175 Gepost op: 02-07-2008, 09:23 »
banden is zo persoonlijk. de oude tourance, de exp tourance (nieuwe versie) weet ik niet.
zelf vindt ik het een superband, goede grip bij droog en nat en asl ie wilt glijden doet ie dat voorspelbaar je voelt het , is niet ineens weg, lange levensduur de voorband wil wels een beetje cuppen.
laatste setje was de achterband 15.000+

let wel een 1150cc 250kg zware motor, zal wel als een oud wijf rijden......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Tenere 2008???
« Reactie #176 Gepost op: 02-07-2008, 11:59 »
banden is zo persoonlijk. de oude tourance, de exp tourance (nieuwe versie) weet ik niet.
zelf vindt ik het een superband, goede grip bij droog en nat en asl ie wilt glijden doet ie dat voorspelbaar je voelt het , is niet ineens weg, lange levensduur de voorband wil wels een beetje cuppen.
laatste setje was de achterband 15.000+

let wel een 1150cc 250kg zware motor, zal wel als een oud wijf rijden......

achter met de dr +- 6000 km

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008???
« Reactie #177 Gepost op: 02-07-2008, 16:21 »
Met mijn XT600E deed ik met de Tourances voor 18000km en achter 15000km. Hoop zoiets ook te halen met de Tenere, dus vanwege de levensduur maar ook de goede grip(zowel droog als nat) ben ik blij dat er origineel de Tourances gemonteerd zijn. Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 59
Re: Tenere 2008???
« Reactie #178 Gepost op: 13-07-2008, 12:47 »
Hallo
Ik kan wel enig verslagje geven wat je zoal kan met die nieuwe tenere.
Je kan er alles mee als je ook maar een klein beetje offroad ervaring hebt.
We hebben een tenere van Yamaha Europe meegehad naar Mothern Frankrijk (25 jaar tenere) en het was 450 km enkel van bij mij thuis binnendoor door Duitsland.

Ik reed op mijn Honda xl 600 dakar en mijn vriend op de nieuwe tenere.
Nu die nieuwe tenere heeft duidelijk meer pk power dan mijn xl en nochtans op papier is het niet zo een groot verschil maar die nieuwe tenere die blijft gewoon doortrekken en ik heb dus regelmatig in zijn kontje moeten kijken.
We hebben veel offroad gehad en heel veel kiezelwegen met toch wat sporen er in,veel losse en grote stenen enzv....maar ook daar zag ik hem gewoon verdwijnen uit het zicht alsof het gewoon asfalts was en op de singeltracks bergop was hij ook niet te houden en telkens dat ik boven kwam was er alleen wat stof te zien en waar is die tenere nu weer.

Uiteraard heb ik er ook meegereden en inderdaad die tenere stuurt vlotjes en van het zware gewicht is bijna niks te merken.
In een kiezelgroeve gezeten,crossparcour,water en diepe plassen dat ding kan gewoon alles aan.

Voor mij is het een goede motor waar je alles mee kan doen....wel een groot nadeel !!hij is verdorie hoog en mensen met korte beentjes daar is het wel een minpunt dan en het zadel is even wennen.
Ik heb in Mothern naar een demo gekeken in het crossparcour van Mothern en de demo rijder was Franco Pico of iets dergelijks en die reed er mee alsof het een tweetaktje was en ook en paar hele mooie sprongen gemaakt en hij had de motor gebruikt die wij mee hadden dus niks ombouw maar de gewone verkoops versie.

Natuurlijk zal deze tenere nog wat kinderziekte's hebben maar die genezen wel met verloop van tijd.
Dus met andere woorden het is een zeer goede allround offroad motor zeker weten.

http://img411.imageshack.us/img411/5195/tenere2008004zj9.jpg

http://img296.imageshack.us/img296/835/tenere2008015mediumpw4.jpg
http://img296.imageshack.us/img296/9480/27april2008021mediumsq6.jpg


Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008???
« Reactie #179 Gepost op: 13-07-2008, 15:54 »
Alweer 3000km gereden sinds 13-6(toen heb ik 'm opgehaald) en ben een blije XT Tenere rijder! Echte allround allroad. Naast de carterplaat nu ook middenbok, stuurverhogers(30mm; scheelt ontzettend veel, minder druk op schouders, nek en polsen, minder voorover bij staan); handkappen pasten niet vanwege de grootte van de remcilinder op het stuur, komen nu de originele beugels met deflectors erop; kofferrek is besteld(aug/sept). Zuinig: zo'n 1:24 bij normaal rijden, iets hoger verbruik bij sneller rijden; geen on/off van EFI, top! Motor is stabiel en rustig, trekt goed op en heeft voldoende vermogen, vrijwel geen vibraties, stuurt scherp en vlot, ook snelle snelweg stukken geen probleem(ruit ook goed, goed uit de wind; zadel valt allezins mee, vandaag zo'n 400km gereden en geen centje pijn!). Heb ook olietemperatuurmeter ipv de peilstok gemonteerd: eenmaal warm gereden blijft de temp zo rond de 80graden C, zowel op snelweg als binnendoor weggetjes, dus dat zit wel goed. Kortom, ik ben zeer tevreden! Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com