Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tenere 2008  (gelezen 112779 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Tenere 2008
« Reactie #195 Gepost op: 18-07-2008, 13:12 »
Ook heeft de weet ik dat er klachten zijn bij de 800 GS over windgeruis (als eerst aanpassing gezien)
Dit is dus puur persoonlijk.....
Dat beide fietsen wat zwaar zijn, tja........
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Tenere 2008
« Reactie #196 Gepost op: 18-07-2008, 16:39 »
Als je geen windruis wil, mot je niet op een motor gaan zitten, stelletje verwende sikken ... ;D ;D ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008
« Reactie #197 Gepost op: 18-07-2008, 16:51 »
En oordoppen in doen! Werkt goed en is ook minder vermoeiend op lange stukken, weet ik uit ervaring. Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Tenere 2008
« Reactie #198 Gepost op: 19-07-2008, 13:27 »
Helpt 3000 euro prijsverschil bij het kiezen? :D

Uhh.............. ja  :D

Nee zonder gekheid, zit ik er steeds vaker over te denken, als ik met de Xchallenge nou offroad overal goed mee uit de voeten kan, zou ik het liefst de DRZ verkopen en zo´n tenere kopen voor de kilometersvreten... Alstie nou even lekker rijdt als mijn vroegere 650Dakartje ben ik direct verkocht, dat vond ik echt een wereldfiets, totdat ik er teveel mee offroad wilde, dat was de ondergang van die motor, dat zou je met deze tenere dus m.i. ook niet moeten willen...
Maar goed die DRZ gaat nog lang niet genoeg opbrengen om er een Tenere van te kopen hoor ;)

Hoe staan die 660 blokken overigens bekend qua duurzaamheid?? Probleemloos 100.000 km? Of meer of minder?

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Tenere 2008
« Reactie #199 Gepost op: 19-07-2008, 13:49 »
Alstie nou even lekker rijdt als mijn vroegere 650Dakartje ben ik direct verkocht, dat vond ik echt een wereldfiets, totdat ik er teveel mee offroad wilde, dat was de ondergang van die motor, dat zou je met deze tenere dus m.i. ook niet moeten willen...

Ik heb het idee dat het offroad nog vrij lang goed gaat met dit ding, anders dan met die gewone XT's van de laatste jaren.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Tenere 2008
« Reactie #200 Gepost op: 19-07-2008, 15:12 »
Bryan heeft `m getest in Marokko, en was er goed over te spreken. En dat was dus al met de standaard Tenere.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Tenere 2008
« Reactie #201 Gepost op: 19-07-2008, 19:22 »

Hoe staan die 660 blokken overigens bekend qua duurzaamheid?? Probleemloos 100.000 km? Of meer of minder?
Kan dit zeker halen, zoals vele 1 cilinders van tegenwoordig, mits goed onderhoud.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Tenere 2008
« Reactie #202 Gepost op: 20-07-2008, 10:41 »
Gister hebben we een pro-oiler op de motor gezet.  Er is niet heel veel ruimte onder de buddy, maar het lukte uiteindelijk wel. We hebben hem nog niet aangesloten op de speedosensor, maar op de emergencycommode (op tijd).
Volgende week gaan we kijken voor een intercomset en gps. De intercom wordt een MIP-200. Welke GPS het gaat worden weet ik nog niet, twijfel tussen de Garmin Zumo en de Garmin 278C. Dus dat gaan we volgende week in de winkel vergelijken. Nog even en de motor is vakantieklaar!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Tenere 2008
« Reactie #203 Gepost op: 26-07-2008, 15:46 »
Het is de Garmin 278 geworden :D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Tenere 2008
« Reactie #204 Gepost op: 26-07-2008, 16:12 »
Hallo Sabsie

Ik heb jouw stukje over de Tenere (ergens anders op internet) gelezen, meerdere malen zelfs. Het was/is een goed rijdersverslag.

Ik rij sinds aug. vorig jaar een R1150RT, maar door de Oekraine rit afgelopen mei helemaal omgeslagen (had ik dus beter niet kunnen doen  :confused:)
Na mijn vakantie las ik toevallig in de Telegraaf een stukje over de nieuwe Tenere.
Tja, dan begin je je suf te googlelen om zo veel mogelijk info te vergaren.

Uiteindelijk heb ik dan vorige week een proefrit gemaakt en was meteen helemaal verkocht.
Goed om een lang verhaal kort te maken, vanmiddag eindelijk maar de knoop doorgehakt en naar mijn dealer gegaan.
Tegen alle verwachtingen in kan ik volgende week vrijdag mijn Desert Khaki kleurige Tenere ophalen.
Het is een 'grote' overstap maar voelt verekte goed aan.

Kan jij mij vertellen waar je de GPS gaat plaatsen? Ik heb zelf een sp2610 en het beugeltje
boven het dashbord lijkt mij geen goede optie gezien zijn formaat

Groet
Walter
Groetjes
Walter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008
« Reactie #205 Gepost op: 26-07-2008, 16:24 »
Gefeliciteerd, Walter! Wel een hele overgang van een RT naar een Tenere! Maar het is een fijne motor, waar je eigenlijk alles mee kan doen. Heb inmiddels al bijna 4000km op de klok(sinds 13-6) en ben zeer tevreden met de Tenere. Een tip: voor goede info en tips van andere Tenere rijders, kijk eens op de Engelse website www.xt660.com . Veel plezier met je nieuwe Tenere! Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: Tenere 2008
« Reactie #206 Gepost op: 02-08-2008, 11:09 »
hallo allemaal

ook ik heb mijn tenere nu net binnen.
heb mijn afrika twin erop ingeruild, wel
een cylinder minder maar kan tot nu toe
niet zeggen dat ik die echt mis.

zo nu eens goed gaan uitproberen ;D

mvgr rene

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Tenere 2008
« Reactie #207 Gepost op: 02-08-2008, 11:15 »
@ Walter,

Ik heb de zumo boven het dashboardje, mooi achter de ruit staan. Werkt prima hoor, je hoeft nl niet zo diep te kijken dus hou je je ogen beter op de weg .

Erik,

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Tenere 2008
« Reactie #208 Gepost op: 02-08-2008, 22:22 »
@ Walter,

Ik heb de zumo boven het dashboardje, mooi achter de ruit staan. Werkt prima hoor, je hoeft nl niet zo diep te kijken dus hou je je ogen beter op de weg .

Erik,

Hallo Eric

Ik heb een SP2610 met cradle, best groot en zwaar. Ik heb een rammount (Spiegelbol)
geplaatst onder 1 van de stuurbouten
Heb de stekkerdoos ingebouwd in het linker grijze gedeelte in de kuip, waar ook het
knipperlicht inzit, en gelijk mijn OSCO er op gezet.
Vandaag lekker een stukje gereden. Ik rij een lekkerder op kleineweggetjes als op mijn vorige motor.

Moet alleen nog wachten op mijn kofferset van Hepco Becker, het rek moet nog in produktie
worden genomen >:(
gr
Walter
Groetjes
Walter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Tenere 2008
« Reactie #209 Gepost op: 03-08-2008, 12:40 »
Hallo, ik ben de vriend van Sabsie en ik heb gisteren acerbis handkappen en 30mm stuurverhogers van off-the-road.de op haar Tenere geplaatst:




zie ook http://www.advrider.com/forums/showpost.php?p=7541755&postcount=1602