Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tenere 2008  (gelezen 112786 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tenere 2008
« Reactie #210 Gepost op: 03-08-2008, 20:10 »
en 30mm stuurverhogers

Heb jij zo'n lange vriendin of heb je die Tenere zelf al ingepikt  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 213
Re: Tenere 2008
« Reactie #211 Gepost op: 03-08-2008, 20:22 »
Hoi,

Ik ben Fred, spring in september op tram 4 ... ben te vinden op't Gs-forum Nl , B, en rij een 30 a 35000 plezier en reis km's / jaar ... http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=23931

Naast mijn R1200GS van 2004 (+60 000km) ben ik een zeer tevreden Tenere gebruiker sinds 5 juni (4200km).
Kan tot nu toe geen - punten ontdekken.
Als optie's heb ik de handkappen, koffers, motorbeschermplaat en middenbok van Yamie zelf.
Stalen remleidingen voor en achter.
Tevens heb een R1150GS bagagerekvergroter van Touratech aangepast op mijn XT.

Foto is van voor de optie's :



Gps op het stuur geplaatst:


En wat pic's van mijn MOOI rekje  ;)












Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Tenere 2008
« Reactie #212 Gepost op: 03-08-2008, 20:41 »
Ruig zo'n zwarte  8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Tenere 2008
« Reactie #213 Gepost op: 04-08-2008, 07:51 »
Heb jij zo'n lange vriendin of heb je die Tenere zelf al ingepikt  ;D

Ze is 1.70 en nu kan ze wat lekkerder staan op de motor (minder vermoeiend)

het enige wat ik met haar motor mag doen is de accesoires instaleren en het ding naar de dealer brengen voor onderhoudsbeurtjes (krijg ik wel weer leuke motoren mee als leenmotor ;) )

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Tenere 2008
« Reactie #214 Gepost op: 04-08-2008, 17:50 »
Hallo, ik ben de vriend van Sabsie en ik heb gisteren acerbis handkappen en 30mm stuurverhogers van off-the-road.de op haar Tenere geplaatst:

Hallo Leipo  ???
Handkappen komen tzt als het wat kouder wordt, vind het nu aangenaam. bescherming van
de handen is belangrijk maar dat had ik er voor ook niet.
Op de foto zie ik de zwarte stang, die tussen de stuurhelften zit, niet meer.
Moet hij er af als de kappen worden gemonteerd? En als beginnende Allroad rijder, waarvoor dient die zwarte stang eigenlijk,
toch niet als een stabilisator?

Vandaag de eerste toer van 300km Groene Hart gedraaid en het rijdt geweldig ontspannen. Morgen een rondje IJselmeer en overmorgen de Grensroute, dan is ie rijp voor de 1000km beurt.
Dan richting Tjechie, werken zal stampertje ;D

Groet Walter
Groetjes
Walter

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Tenere 2008
« Reactie #215 Gepost op: 04-08-2008, 22:33 »
Hallo Leipo  ???
Handkappen komen tzt als het wat kouder wordt, vind het nu aangenaam. bescherming van
de handen is belangrijk maar dat had ik er voor ook niet.
Op de foto zie ik de zwarte stang, die tussen de stuurhelften zit, niet meer.
Moet hij er af als de kappen worden gemonteerd? En als beginnende Allroad rijder, waarvoor dient die zwarte stang eigenlijk,
toch niet als een stabilisator?

die zwarte stang moesten we inderdaad weghalen om de handkappen te bevestigen: de bevestigingspunten zitten precies op dezelfde plek  ::) wellicht dat we nog wat kunnen verzinnen om hem er toch weer op te krijgen.
Die stang is er om accesoires op te monteren (zoals een Touratech GPS steun), het heeft niet echt veel nut als versteviging

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tenere 2008
« Reactie #216 Gepost op: 04-08-2008, 22:51 »
Mag ik je van harte aanbevelen om bij een stuur dat standaard voorzien is van zo'n stang die niet te verwijderen....

Meestal zit ie er niet alleen voor de leuk en/of accessoires.

Andersom zijn er wel sturen zonder zo'n stang die je achteraf daarmee kunt uitrusten wel voor accessoires.

(meestal is een standaard japanse motorfiets stuur van staal en niet bedoeld om sterk genoeg te zijn zonder stangetje)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Tenere 2008
« Reactie #217 Gepost op: 05-08-2008, 11:09 »
Die stang is er om accesoires op te monteren (zoals een Touratech GPS steun), het heeft niet echt veel nut als versteviging

Nou, als het een stalen stuur is, zit die stang er om hele andere reden, namelijk voor de stevigheid van het stuur zelf...Zou dus ff oppassen met weghalen daarvan.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Tenere 2008
« Reactie #218 Gepost op: 05-08-2008, 11:52 »
ik heb al een mailtje gestuurd naar off-the-road.de om te vragen hoe zij dat dan gedaan hebben, want ik krijg het niet voor elkaar om zowel die crossbar als de handkappen te bevestigen  ???

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Tenere 2008
« Reactie #219 Gepost op: 05-08-2008, 20:41 »
Komt het misschien omdat het niet de originele kappen zijn? Anderzijds hebben ze wel
allemaal hetzelfde bevestigingsprincipe. Ben benieuwd naar hun antwoord ;)
Groetjes
Walter

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Tenere 2008
« Reactie #220 Gepost op: 05-08-2008, 21:20 »
Als jullie met al die Tenereetjes nou naar het travelmaniacs weekend komen kunnen wij er ook even over heen kwijlen, en natuurlijk even kijken f het echt geen sleepoog is ;D

En dan misschien meteen een paar mooie fotootjes voor Yamaha als dank voor het lenen van de testfiets die we mee krijgen.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Tenere 2008
« Reactie #221 Gepost op: 06-08-2008, 14:49 »
En dan misschien meteen een paar mooie fotootjes voor Yamaha als dank voor het lenen van de testfiets die we mee krijgen.

Die is intussen geregeld!  :D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Tenere 2008
« Reactie #222 Gepost op: 07-08-2008, 08:01 »
OK, het plaatsen van de crossbar/dwarsstang op het stuur is gelukt: ik moest de bevesitigingssteun van de handkappen omkeren (180 graden draaien). hierdoor kwam er genoeg ruimte vrij om de stang weer te plaatsen :)
tevens nog wat meer gesleuteld dus de totale accesoirelijst ziet er nu zo uit:

  • Acerbis Multiplo E handkappen
  • Touratech stroompunt op stuur
  • Garmin GPSmap 278 met rammount op stuur
  • Pro-oiler
  • IMC MIP-200 intercom
  • Yamaha carterplaat
  • Yamaha motorbeschermbeugel
  • Yamaha middenbok

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Tenere 2008
« Reactie #223 Gepost op: 07-08-2008, 08:37 »
Oja
je bent de foto's vergeten ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Tenere 2008
« Reactie #224 Gepost op: 07-08-2008, 10:33 »
ik heb foto's, maar die staan nog thuis op de camera en kan ik hier dus niet op mijn werk plaatsen ;)

ik vergat nog 3 accesoires: de 30mm stuurverhogers, de tanktas van off-the-road.de en een louis roltas voor achterop  :D

lijkt me al redelijk wat voor een motor van nog geen 2 maanden oud  ;)