Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tenere 2008  (gelezen 112829 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Tenere 2008
« Reactie #285 Gepost op: 04-09-2008, 19:13 »
Tsja ..... Ik doe nog 2 kunstjes met de transalpclub ( Vogezen en afsluitweekend ) en dan ga ik na een hele fijne Transalpclub-tijd maar eens mijn lidmaatschap opzeggen. :(
Maar bij de tenere club aangemeld................................................

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Tenere 2008
« Reactie #286 Gepost op: 05-09-2008, 11:07 »
Op het Travelmaniacs weekend kunnen jullie hem allemaal zelf testen! Maar wat ze in de noppennieuws schrijven neem ik met een hele zak zeezout. Daar is toch alles perfect. Het gaat hun alleen maar om de foto's.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Tenere 2008
« Reactie #287 Gepost op: 05-09-2008, 11:29 »
Mwoah, noppennieuws heeft een artikel geplaatst dat is geschreven door Peter v.d. Sanden als ik me niet vergis. Of had hij alleen het stukje over de GasGas desert geschreven?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Tenere 2008
« Reactie #288 Gepost op: 05-09-2008, 11:32 »
Nou ja, dan kan het meevallen. Peter is wel een echte journalist.
Als het die bolle van Vliet zelf is dan kun je het net zo goed niet lezen.
En als er jongens die echt kunnen rijden motoren testen dan worden er hooguit wat populistische kreten geciteerd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Tenere 2008
« Reactie #289 Gepost op: 05-09-2008, 11:49 »
Nou ja, dan kan het meevallen. Peter is wel een echte journalist.
Als het die bolle van Vliet zelf is dan kun je het net zo goed niet lezen.
En als er jongens die echt kunnen rijden motoren testen dan worden er hooguit wat populistische kreten geciteerd.

Ben ik niet met eens , naar aanleiding van een stuk wat Dhr v Vliet
geschreven heeft , heb ik ooit een TTR gekocht , en alles wat hij geschreven heeft klopte perfect , kortom , na twee jaar heb ik hem ingeruild op weer een TTR , ruim 4 jaar gereden op de TTR en Nooit problemen gehad , dus Dhr van Vliet kan echt wel objectief schrijven ,
daarnaast vind ik het beneden alle peil om Dhr van Vliet hier als bolle te omschrijven.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Tenere 2008
« Reactie #290 Gepost op: 05-09-2008, 14:03 »
Ben ik niet met eens , naar aanleiding van een stuk wat Dhr v Vliet
geschreven heeft , heb ik ooit een TTR gekocht , en alles wat hij geschreven heeft klopte perfect , kortom , na twee jaar heb ik hem ingeruild op weer een TTR , ruim 4 jaar gereden op de TTR en Nooit problemen gehad , dus Dhr van Vliet kan echt wel objectief schrijven ,
daarnaast vind ik het beneden alle peil om Dhr van Vliet hier als bolle te omschrijven.


Dus is ie niet... En hij kan heus wel rijden hoor! Hij is tenslotte de "trialprofessor". Ik vindt het echter een blad met (te) veel uitslagen, advertenties, prachtige foto's maar inhoudsloze testen. Er wordt wel erg veel rekening gehouden met wat de importeur er van vindt. Er wordt tenslotte aardig wat besteedt aan advertenties en je broodheer praat je naar de mond... Een beetje een blij blad. Alles is leuk. Het is ook een leuke hobby dus dat maakt mij niet uit. Maar om nou te zeggen dat de testen een weergaloze kwaliteit hebben, nou nee.... Sorry hoor. Wel prachtige plaatjes. Er staan wel leuke artikeltjes in over off-road reisjes en zo maar ik vindt het niet de moeite waard om een abonnement te nemen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: Tenere 2008
« Reactie #291 Gepost op: 07-09-2008, 16:20 »
Ik heb vrijdag m'n nieuwe tenere in het mooie zwart opgehaald. De teller staat nu op 930 en de eerste beurt staat er al weer aan te komen. Vandaag een heel leuke route gereden hier in het midden van Limburg. Ik denk dat we wel elk landbouwweggetje gehad hebben. Alleen het standaard ruitje is voor mijn lengte van 178 echt slecht. Pff wat een wervelingen. Ik hoop dat ze daar iets voor verzinnen. zo'n varioding of zo want dit werkt echt niet. Vanaf 100km schud ik allen kanten op. Maar echt wel een lekkere motor dus.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: Tenere 2008
« Reactie #292 Gepost op: 07-09-2008, 16:24 »
Oh ja Ik wil er graag fatsoenlijke handkappen op die dus ook nog tegen weer weer en wind beschermen. Ik heb nu nog acerbis multiplo e kappen liggen maar dat gaat waarschijnlijk niet passen op het originele stuur of ik moet heel veel gaan aanpassen. De standaard yamaha kappen beschermen in mijn ogen niet goed genoeg. iemand nog een ideetje? 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Tenere 2008
« Reactie #293 Gepost op: 07-09-2008, 17:14 »
Mwoah, noppennieuws heeft een artikel geplaatst dat is geschreven door Peter v.d. Sanden als ik me niet vergis. Of had hij alleen het stukje over de GasGas desert geschreven?

Voor als je meer wil lezen dan alleen een test in noppennieuws staat er ook een leuke test in de Moto73 van September. Leuk vergelijk tussen een Ténéré en nog een motor (merk ff vergeten  8) ).
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Tenere 2008
« Reactie #294 Gepost op: 08-09-2008, 09:09 »
Voor als je meer wil lezen dan alleen een test in noppennieuws staat er ook een leuke test in de Moto73 van September. Leuk vergelijk tussen een Ténéré en nog een motor (merk ff vergeten  8) ).
die heb ik ook gelezen(blad lag "toevallig" bij mijn dealer) 8) 8)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Tenere 2008
« Reactie #295 Gepost op: 08-09-2008, 10:13 »
De duitsers zijn iig erg te spreken over de Tenere (Enduro Abenteuer en Enduro).
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: Tenere 2008
« Reactie #296 Gepost op: 08-09-2008, 16:57 »
Maar bij de tenere club aangemeld................................................

en welke club is dat dan?
de xt6club of de dutch tenere ascociation(dta) of of of....
mvgr rene

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Tenere 2008
« Reactie #297 Gepost op: 08-09-2008, 17:28 »
DTA  www.tenere.nl

Dutch Tenere association

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Tenere 2008
« Reactie #298 Gepost op: 08-09-2008, 17:44 »
DTA  www.tenere.nl

Dutch Tenere association

Klopt, leuke club. Die zullen wel helemaal in alle staten zijn met deze nieuwe, na een heeele lange stilte  ;)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: Tenere 2008
« Reactie #299 Gepost op: 10-09-2008, 10:28 »
Heeft iemand al iets aan het ruitje gedaan? Evt. een spoiler erop van touratech of zo? Ik heb vrijdag m´n motor opgehaald en hij staat nu op 1100 km. Heerlijk!! De voetsteunen zijn ook al aan de grond geweest dus met de wegligging zit het wel snor.