Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tenere 2008  (gelezen 112728 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: Tenere 2008
« Reactie #435 Gepost op: 28-10-2008, 09:40 »
De tourance zijn wat mij betreft ontzettende #$%^% banden in de regen. Van het weekend was het echt glibberen en glijden op normaal wegdek. In de drie had ik nog wielspin in de regen!!!

Ik ga vandaag eens bellen met Van Meel of hij niet contact op kan nemen met yamaha Nederland. Het lijk wel of de Tenere een maandagmorgen partij banden eronder heeft liggen. Een maat van me heeft de motor al plat gelegd in de regen bij uitkomen van een rotonde. Ik heb al aardig wat motoren en banden versleten maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. ???

@ Dallas. De boer heeft meegeholpen met duwen hahahaha

@walrenshi: Heb jij je ruitje al binnen? Ik nog niet iig.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: Tenere 2008
« Reactie #436 Gepost op: 28-10-2008, 13:16 »
Zo, in de pauze even met van Meel gebeld en de situatie (van de banden) uitgelegd. Hij zegt zet je verhaal even in de mail en dan zal ik zorgen dat het bij yamaha terecht komt. Mochten er meer mensen zijn met dezelfde klachten? ==> Even melden bij je dealer.

Hij was wel eerlijk en gaf me weinig kans/hoop maar als je je niet laat horen dan zal er nooit iets gebeuren. Hij zei wel dat het vaker voorkomt dat de fabrikanten zeer goedkope partijen banden opkopen en deze als eerstmontage monteren. Dat was bij de r6 en de xt660x het geval.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Tenere 2008
« Reactie #437 Gepost op: 28-10-2008, 13:24 »
Mijn ervaring met Tourance's op de XT660R (in 2004) is ook uitermate slecht. Ook op een droge weg vond ik de wegligging bijna eng, mn bij hard remmen. De T63 heeft nog meer grip, ondanks het kleinere contact oppervlak. Ik heb ze er ook niet meer om gehad, ze liggen nog bijna nieuw in de garage.
Ik dacht dat het aan mij lag, maar dus niet blijkbaar.
Marcel

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Tenere 2008
« Reactie #438 Gepost op: 28-10-2008, 14:18 »
Hi,

ik heb ze heel vaak onder mijn GS 1100 en 1150 gehad en vind ze uitermate goed.


( heb ik 8 jaar mee gereden en Tourance was mijn meest gekochte, en nog wat Anakee`s) Goed in de regen en op droog wegdek ook nog nooit een uitglijer mee gehad.

Maar het is wel glad buiten in deze maand, misschien is dat de oorzaak?
Pas(vorige week) nog gereden met iemand die ook te enthousiast z`n voorrem pakte, ook een mooie asfalt glijer gemaakt.Zeker 8 punten waard scrotchsssssssssschraap

Per saldo moet je op banden rijden die je lekker liggen, en dat is voor iedereen verschillend.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 93
Re: Tenere 2008
« Reactie #439 Gepost op: 28-10-2008, 14:35 »
Ik heb ook slechte ervaringen met Tourance in de regen. Ik had ze eerst onder de 1150, daarmee de dijk afgestuiterd bij nat wegdek. Daarna alleen maar Anakee's eronder gehad, nooit problemen. Bij de koop van een 1150 GSA zaten er nog Tourance onder. Bij droog wegdek geen probleem, maar in de regen weer onverwacht glijden. Ze zijn er na de eerste misstap meteen afgegaan. Voor mij nooit meer Tourance, de Anakee's hebben me nog nooit in de steek gelaten. Maar goed, er zijn er ook zat die wel vertrouwen in de Tournance hebben. Ik persoonlijk vertrouw ze niet meer bij nat wegdek. Ik meen ook al eerder in bandentests gelezen te hebben dat bij nat weer de Tourance minder grip heeft dan bijvoorbeeld de Anakee. Nu zal eea ook afhankelijk zijn van het gewicht ed van de motor, maar ik weet niet hoeveel lichter een Tenere is tov een 1150?  Buiten dat, als je de Tourance niet vertrouwt, meubel er andere banden onder.

gr Martijn

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: Tenere 2008
« Reactie #440 Gepost op: 28-10-2008, 14:41 »
Ik geloof ook wel dat de tourance op zich een goede band is. In het droge doet ie ut erg goed. Misschien dat er wat met de partij aan de hand is die yamaha heeft ingekocht voor eerstmontage op de tenere (b-kwaliteit of zo).

Andere banden komen er ook wel onder. Maar ik vind wel dat ik het even moest melden bij Yamaha. Gewoon maar klakkeloos accepteren dat de banden ruck zijn en dan geld steken in nieuwe kan altijd nog.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Tenere 2008
« Reactie #441 Gepost op: 28-10-2008, 16:27 »
Heb eigenlijk geen problemen met de Tourance banden, had ze ook al op mijn vorige motor, een XT600E. Voor mijn (redelijk rustige) rijstijl voldoen ze, heb geen slechte ervaringen met zowel droog als nat wegdek. Alleen afgelopen zaterdag reed ik binnendoor vanuit Made(Van Meel) naar Den Bosch, langs de dijkjes(Ammerzoden, Hedel e.d.) en daar waren veel landbouwvoertuigen bezig. Daardoor veel modder op de weg, ja en dan moet je natuurlijk wel uitkijken! Maar goed, iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen met zijn banden, ik kan er goed mee leven. Hebben ook een aardig lange levensduur, op mijn 600 deed ik 18000 met een voorband en 16000 met een achterband, niet slecht!
Greetz, Hans.

P.s.: zal bij mijn volgende bandenwissel eens een keer de Anakee's proberen, wie weet!
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Tenere 2008
« Reactie #442 Gepost op: 28-10-2008, 20:28 »
Pas(vorige week) nog gereden met iemand die ook te enthousiast z`n voorrem pakte, ook een mooie asfalt glijer gemaakt.Zeker 8 punten waard scrotchsssssssssschraap

Per saldo moet je op banden rijden die je lekker liggen, en dat is voor iedereen verschillend.



En die reed op ???
Ik zelf heb nog niet in de regen gereden en rijd wel defensief. De band oogt meer offroad dan de Anakee.
Ik vermoed dat die het dan oko weer aflegt tegen de tourance op onverharde wegen, of niet?  Banden keuze is altijd een onderwerp apart
en ik kijk hierbij ook naar de levensduur.
Ik houd deze discussie wel verder in de gaten.
Groetjes
Walter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Tenere 2008
« Reactie #443 Gepost op: 28-10-2008, 21:53 »
Van de off road kwaliteiten van dit soort banden moet je niets verwachten. Als je met deze beide banden onverhard gaat hangt alles af van de kwaliteiten van de rijder. Voor de goede orde, ik zal nooit offroad rijden met Tourances nog met Anakees  ;). Die laatste heb ik nu onder de AT. Perfect.
Marcel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: Tenere 2008
« Reactie #444 Gepost op: 29-10-2008, 21:22 »
Vanmiddag vrij genomen en een stuk door Zuid Limburg gereden. Ik ben ook nog bij Domaine Bilstain geweest.
Op de terugweg nog door de Geul gereden.... Water is altijd leuk hahaha
Al met al een kleine 250 km erbij gezet.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: Tenere 2008
« Reactie #445 Gepost op: 01-11-2008, 16:18 »
Heeft er hier iemand interesse in een setje Metzeler Touance banden? Ik heb nieuwe banden besteld omdat ik de Tourance niets vind in de regen. Aangezien ik de winter doorrijd heb ik nu Heidenau K60 snowtex besteld.
De tourance hebben 3500 km achter de rug maar zien er uit of ze nieuw zijn. Een euro of 90 lijkt me een mooi bedrag.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Tenere 2008
« Reactie #446 Gepost op: 05-11-2008, 20:30 »
Heeft er hier iemand interesse in een setje Metzeler Touance banden? Ik heb nieuwe banden besteld omdat ik de Tourance niets vind in de regen. Aangezien ik de winter doorrijd heb ik nu Heidenau K60 snowtex besteld.
De tourance hebben 3500 km achter de rug maar zien er uit of ze nieuw zijn. Een euro of 90 lijkt me een mooi bedrag.

Hallo Biking
Hoe bevallen de Heidenaus? Ik heb er al veel over gelezen en wil de gewone k60 als volgende
kiezen. Ik wil toch eerst mijn Tourance oprijden.  Btw hoe bevalt het ruitje jou? Ik ben er erg blij mee, scheelt weer een hoop vliegjes wegpoetsen de komende zomer.
Hij is wel wat dunner dan de originele maar blijkbaar stevig genoeg.
Groetjes
Walter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: Tenere 2008
« Reactie #447 Gepost op: 05-11-2008, 22:20 »
tsja
ik vind die tourance ook niks...
zaterdag tot 3 keer toe een stapje
opzij gemaakt.
mijn vorige (wegmotor) was een a.t (dus logger)
die geschoeid waren met de "gewone"heidenau k60.
prima band, ook in de winter(tuurlijk zal de m+s beter
presteren in deze tijd) maar als deze tourance,s op
zijn komen er gegarandeerd weer heidenaus onder.
Ja ook ik ben een echte nederkander, dus pas
iets anders als het oude versleten is :P
Toch hoop ik stiekum dat  ik ze eerder verslijt als hans.
rene

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Tenere 2008
« Reactie #448 Gepost op: 05-11-2008, 22:53 »
tsja
ik vind die tourance ook niks...
zaterdag tot 3 keer toe een stapje
opzij gemaakt.

Ik vind de banden tot nu toe niet " echt niets vinden" , Die ene keer dat ik een stapje zijwaards maakte lag aan het
feit dat ik op de witte midden streep kwam en daar houdt
geen enkele band van. Daarnaast rijd ik "wilder" dan op mijn vorige motor R1150RT en
tot nu toe heb ik nog geen echte regentour gereden, maar zou dan net zo beheerst rijden
als voorheen (tja een echte schuinhanger ben ik niet). Ik begeef mij nu uiteraard wel vaker op onverharde wegen en
wil een zo goed mogelijke band voor weg en onverhard. Daar schijnen de Heidenautjes gewoon beter te presteren.
Maar ja, er zijn ook weer anderen die zweren op de Anakees en TKC' s. "Toevallig" dat er 2 rijders op de Oekraine rit op
hun Transalpen ook Heidenaus hadden zitten en echt fanatiek reden, dat is voor mij ook een
belangrijke indicator. De lage prijs is voor mij wel een prettige bijkomstigheid maar niet
bepalend. De laatste bandenwissel op mijn vorige motor kostte mij 450,00, dat ben je met
een Tenere bij lange na niet meer kwijt ;)
Groetjes
Walter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Tenere 2008
« Reactie #449 Gepost op: 06-11-2008, 01:19 »
De tourance zijn wat mij betreft ontzettende #$%^% banden in de regen. Van het weekend was het echt glibberen en glijden op normaal wegdek. In de drie had ik nog wielspin in de regen!!!

Ik ga vandaag eens bellen met Van Meel of hij niet contact op kan nemen met yamaha Nederland. Het lijk wel of de Tenere een maandagmorgen partij banden eronder heeft liggen. Een maat van me heeft de motor al plat gelegd in de regen bij uitkomen van een rotonde. Ik heb al aardig wat motoren en banden versleten maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. ???

@ Dallas. De boer heeft meegeholpen met duwen hahahaha

@walrenshi: Heb jij je ruitje al binnen? Ik nog niet iig.

Zijn idd rot banden in de regen.. en ook met droog vind ik ze niet echt best,, slipt al bij terug schakelen ::) ook slijtage is niks  >:(
6000km op de a-band [ normaal voor mij met weg band] maar nog geen 7000km met een v-band? dat gaat me echt te ver..
De Michelin Sirac heeft meer grip droog en nat en off-road ;)

De heidenua k60 is tot nu toe de beste 50/50 band, bij nat iets minder dan de sirac maar meer grip off-road, vooral voor meer rust in 't stuur ;)
wel rare slijtage voor, noppen boven op nog prima maar die aan de zijkant gaan veel harder ???

Maar nu heb ik het goed, 2 BIG's dus 1 set wielen op weg banden en 1 op Kenda K760 8)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl