Hier ook geen mankementen na zo'n 9000km, alleen wat aandachtspuntjes:
-trilling in console tussen 3500-4000tpm, bij volle tank:
-pessimistische benzinemeter, rij nu puur op tripmeter(1:23/24 gemiddeld);
-altijd wat vloeistof in ontluchtingsslang onder luchtfilterkast(meer bij in hogeretoeren rijden), maar verbruikt geen olie;
-lastig meten goede kettingspanning(50-60mm, onbelast op zijstandaard). Al deze puntjes en nog wat andere opmerkingen, via Corné van Meel aan Yamaha NL gemeld.
Verder: dik tevreden met mijn Tenere! Accesoires tot nu toe: middenbok, alu carterplaat, handbeugels&deflectors(alles Yamaha), olietemperatuurmeter(kedo, RR10), Touratech Enduro hecktasche, MDI 30mm stuurverhogers, Leovince SBK uitlaatsysteem, Hepco&Becker kofferrek en alu koffers. Wat volgt: staalomvlochten remleidingen, Touratech handkappen&spoilers(ipv de Yamaha beugels), Touratech bagagerekje, Powercommander&ander luchtfilter(hier ben ik nog niet helemaal uit, loopt nu eigenlijk goed genoeg en hoef niet meer vermogen), na de Metzelers misschien TKC80's(ben ik ook nog niet uit). Wat ik eerder van plan was, het zadel laten aanpassen door Ray, vooralsnog ook nog niet, want eigenlijk is het zadel comfortabeler dan ik in eerste instantie dacht(lange dagen rijden van zo'n 600-700km per dag is geen probleem, wel wielrennersbroek onder mijn pak aan).
In juni/juli '09 in ieder geval mee met Ride-on Motortours, met de Allroadreis naar de Oekraïne, 16 dagen uit en thuis, zo'n 6000km toeren via Polen, Oekraïne, Roememië, Moldavië, Hongarije, Tsjechië en Duitsland(was ik dit jaar al van plan, maar daar kwam o.a. de nieuwe Tenere tussen!). Ik denk dat dat met deze motor een leuke trip wordt!
Greetz, Hans.