Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: iemand goede vering voor dr800 big achteraan?  (gelezen 2571 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
iemand goede vering voor dr800 big achteraan?
« Gepost op: 14-07-2007, 20:29 »
Hallo,
Ik ben op zoek naar een goede ohlins,wp of wilbers of iets dergelijks om in mijn dr800 big te monteren achteraan.De bevestiging aan de onderkant van de vering moet wel een u profiel zijn en geen oog zoals origineel op de big. De achterbrug in de big is afkomstig van een lc4 adventure.
Eventueel kan uw vering geruild worden met een wp afkomstig van een adventure .
grtn
Peter Penson

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: iemand goede vering voor dr800 big achteraan?
« Reactie #1 Gepost op: 16-07-2007, 19:43 »
Ik kan je niet helpen maar ik ben geintereseerd in je project.

Kan je er wat meer over vertellen?

Je zoekt iets zoals deze:
http://www.hessler-motorsport.de/shop/product_info.php?products_id=157 ?
maar dan 2e hand?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: iemand goede vering voor dr800 big achteraan?
« Reactie #2 Gepost op: 16-07-2007, 19:47 »
Teeeering, das een bak geld!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: iemand goede vering voor dr800 big achteraan?
« Reactie #3 Gepost op: 16-07-2007, 20:05 »
Is het geen optie om de bevestigingspunten van de demper / veer-unit die je hebt aan te passen samen met en zwaardere veer?
Een veer kost 100 euro.....
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: iemand goede vering voor dr800 big achteraan?
« Reactie #4 Gepost op: 16-07-2007, 20:12 »
Ik denk ook zoiets. Maar het is origineel niet een schokker met veel ruimte om te knoeien, is nogal beperkt..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4276
Re: iemand goede vering voor dr800 big achteraan?
« Reactie #5 Gepost op: 16-07-2007, 22:17 »
Waarom niet de LC4 adventure demper dan?
Ik denk dat de meeste dempers uit de enduro daar erg veel op lijken qua constructie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: iemand goede vering voor dr800 big achteraan?
« Reactie #6 Gepost op: 17-07-2007, 08:55 »
motorcross Aad heeft voor Peter Laurens van de Big club een motor aangepast .... of hij heeft het zelf gedaan met hulp van aad ..... bijna een echte zeta geworden ..... Aad zal wel en oplossing weten en hier is Peters addy: pjlaurens@zonnet.nl
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: iemand goede vering voor dr800 big achteraan?
« Reactie #7 Gepost op: 17-07-2007, 15:45 »
Martijn weet ook alles, over en van iedereen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: iemand goede vering voor dr800 big achteraan?
« Reactie #8 Gepost op: 17-07-2007, 19:05 »
ja, inderdaad, een mogelijkheid is om de wp veer van de ktm 640 adventure aan te passen met een ander kop en met een leiding naar het reservoir, daar de luchtfilter in de weg zit van de big.
Je weet maar nooit dat iemand zo eentje liggen had die zou passen.
Het volledige linksysteem van de ktm zit er ook al op.Daarvoor moest ik een stuk draaien met naaldlagers erin en dit heb ik in het kader gelast van de big.Dit zal een slok op een borrel schelen kwa gewicht natuurlijk.Daarvoor doen we het.

Na de achterbrug gaat een volledig wp voorvork met wiel en remmen en al in de big met de nodige aanpassingen natuurlijk aan de as die in het balhoofd moet, en dan nog misschien het instrumentarium van de ktm erin.We proberen er iets licht en degelijk van te maken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: iemand goede vering voor dr800 big achteraan?
« Reactie #9 Gepost op: 17-07-2007, 19:21 »
motorcross Aad heeft voor Peter Laurens van de Big club een motor aangepast .... of hij heeft het zelf gedaan met hulp van aad ..... bijna een echte zeta geworden ..... Aad zal wel en oplossing weten en hier is Peters addy: pjlaurens@zonnet.nl

Jan Droog heeft de vering op punt gezet, meen ik vrij zeker te weten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: iemand goede vering voor dr800 big achteraan?
« Reactie #10 Gepost op: 17-07-2007, 23:46 »
Na de achterbrug gaat een volledig wp voorvork met wiel en remmen en al in de big met de nodige aanpassingen natuurlijk aan de as die in het balhoofd moet, en dan nog misschien het instrumentarium van de ktm erin.We proberen er iets licht en degelijk van te maken.

Eigenlijk ben je een KTM aan het maken met een DR-BIG blok er in...???
Zonde eigenlijk want een 640 blokje hoef je niet eens op te boren om er toch zo veel power uit te halen :D ;D :D ;D :D :-X :stupid:

Geintje hoor! Ben benieuwd naar foto's van je project en succes er mee!

Fr@venture
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: iemand goede vering voor dr800 big achteraan?
« Reactie #11 Gepost op: 18-07-2007, 07:50 »
hmmm ..... dat zou ik niet willen zeggen .... naar verluid heeft de Big van Stefan Hessler meer dan 70 pk .... er schijnt een enorme bak vermogen open te gaan als je de vacuum carburateurs vervangt voor een keihin en een andere uitlaat monteert ...... nadeel blijft dat enorme zware blok
Toen ik een Big had heb ik regelmatig spullen besteld en advies gevraagd bij Stefan Hessler en altijd was hij zeer hulpvaardig, ook met tips ..... zelfs 's avonds laat nog toen mijn Big de dag voor een Big meeting niet meer mee deed .....

hier een paar plaatjes van dit monster, ik heb hem in levende lijve gezien en dat was indrukwekkend maar nog indrukwekkender was het geluid .... en het tempo waarmee Stefan een roadbookrit van 190 km in de stromende regen doorboenderde ..... 2 uur en 15 min ..... ons groepje deed er een uur of 6 over.

http://www.hessler-motorsport.de/site/index.php?option=com_zoom&Itemid=64&catid=58#

http://www.hessler-motorsport.de/site/index.php?option=com_zoom&Itemid=64&catid=16#

en een leuke met Gaston Rahier ...... klein ventje met enorme motor:
http://cms.hessler-motorsport.de/index.php?option=com_zoom&Itemid=64&catid=1#

en een filmpje....... zet je geluid maar lekker hard:
http://www.hessler-motorsport.de/video/001.avi
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: iemand goede vering voor dr800 big achteraan?
« Reactie #12 Gepost op: 18-07-2007, 19:49 »
Stefan is (wel eens zitten mailen) erg behulpzaam en erg vriendelijk, topkerel!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: iemand goede vering voor dr800 big achteraan?
« Reactie #13 Gepost op: 18-07-2007, 20:21 »
Wat ik wil is een lichte en betrouwbare moto. De big heeft al bewezen dat hij uit het goede hout gesneden is.Inderdaad de motor is wat zwaar, maar een zware krukas en zuiger heeft toch al zijn nut bewezen. Tot voor kort reed ik met een adventure , en in Marokko is mijn bovenste segment van de zuiger gekomen (!!) , kortom ik ben maar net terug in Spanje teruggeraakt.Bijna iedereen met een ktm is al aan de kant gaan staan met motorpech.Ik kan je zo een handvol getuigenissen geven van mensen die dit kunnen staven. Het is net daar dat de big in uitstraalt , zijn degelijkheid.Er is natuurlijk serieus wat werk aan om hem te updaten en lichter te maken , maar het eindresultaat zal de moeite zijn.

Oh ja, toevallig niemand een tank en snavel en bijhorigheden liggen van een 750. Eventueel te ruilen als je dat zou willen voor dat van een 800 big van '96 ?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: iemand goede vering voor dr800 big achteraan?
« Reactie #14 Gepost op: 26-07-2007, 21:11 »
Hallo ktmboven,

zoals ik lees ben jij net als ik met het zelfde bezig. Een zware Big op dieet zetten.
Er kunnen inderdaad een hele hoop kilo's van af. Qua achterbrug heb ik gekozen voor een Husqvarna.
Zo kan ik mijn Technoflex demper blijven gebruiken.
Ook is de bedoeliing dat er een alu subframe op komt. Ben erg benieuwd naar je foto's.

gr Iwan