Ik heb zelf ook als eens zitten kijken op Mobile.de maar ik zie dat invoeren niet zo zitten.
Doet de RDW niet moeilijk als er geen knippers, tellers etc. op zitten?
Kortom een risico als je daar staat en er moet nog van alles aangepast worden?
Ik heb vorig jaar een E-tje uit D-land geïmporteerd: geen enkel probleem en heeft ongeveer € 1500,- gescheelt. Had ik ook nog nooit gedaan, maar 't viel erg mee...
Mijn brommert had in D-land een 'Straßenzulassung'. Dat wil zeggen dat-ie voor de Duitse wegen een toelating heeft. Dat krijgt een motor alleen als-ie aan alle Duitse eisen voldoet (waaronder knippers en een teller). Omdat de Duitse papieren meer info bevatten dan ze hier in NL nodig hebben en omdat de brommers elk jaar TÜV gekeurd moeten worden voor de weg kun je zonder problemen een Duitse brommert naar NL halen: de RDW neemt gewoon de gegevens over omdat ze het helemaal vertrouwen. Ze kijken nog wel even of alles het doet en of-ie niet teveel herrie maakt.
Een bijkomend voordeel van een brommer uit D-land is dat ze daar bijna geen offroad mogen rijden en dat ze erg zuinig zijn op hun spullen ('schrekhaft geplegt')
Waar je dus even op moet letten is dat de brommert een kenteken heeft (Staßenzullassung) en dat er geen wedstrijden mee zijn gereden, dan zit je wel goed. Als je meer wilt weten, stuur me ff een PB
Doei,
corné