Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Te koop gevraagd: betrouwbare off road voor naast de 1100 GS  (gelezen 3159 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
De kogel is door de kerk.

Voor het betere speelwerk zoek ik een tweede, lichtere, off road/all road.
Dus:

Niet te zwaar ingewicht (max 130 a 150 kg)
Betrouwbaar.(niet alleen maar sleutelen)
Ook redelijk op de weg (zodat er niet met een karretje gereden hoeft te worden als er ergens een ritje is.
Dus met koplamp, tellers etc.
Geen tweetakt
Niet aan het einde van zijn levensduur

Zelf dacht ik aan een TTR 600 zonder e start (ivm  het mindere gewicht tov van een electrisch gestarte).
Maar zit hier niet aan vast hoor.

Wie heeft er een staan die in de weg staat of weet er ergens een?

Groeten,

Erik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Te koop gevraagd: betrouwbare off road voor naast de 1100 GS
« Reactie #1 Gepost op: 28-07-2007, 18:19 »
Hoi Erik,

Wat is je budget ?

LEO

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Te koop gevraagd: betrouwbare off road voor naast de 1100 GS
« Reactie #2 Gepost op: 28-07-2007, 18:46 »
Het licht is gezien

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Te koop gevraagd: betrouwbare off road voor naast de 1100 GS
« Reactie #3 Gepost op: 28-07-2007, 19:08 »
Het licht is gezien

Ik had het al gezien maar mijn vrouw nu ook :D

Budget, tja is een beetje afhankelijk van wat er voorbij komt.
Maar zeg een paar duizend euro.

Groeten,

Erik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3432
Re: Te koop gevraagd: betrouwbare off road voor naast de 1100 GS
« Reactie #4 Gepost op: 28-07-2007, 22:22 »
zoiets?? http://www.allroadmaniacs.nl/index.php?topic=3737.0;topicseen

sorry, te laat gelezen dat ie al is verkocht ... bij vd kuinder staat er trouwens ook eentje, al jaaaren
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Te koop gevraagd: betrouwbare off road voor naast de 1100 GS
« Reactie #6 Gepost op: 29-07-2007, 09:54 »
een yamaha XT660R???
nog geen 2 jaar oud
weinig km
veel extra s

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Te koop gevraagd: betrouwbare off road voor naast de 1100 GS
« Reactie #7 Gepost op: 29-07-2007, 11:03 »
een yamaha XT660R???
nog geen 2 jaar oud
weinig km
veel extra s

Mooie motor maar is wat aan de zware kant toch (170 kg of zo)?

Maar mail eens wat foto's, details en de vraagprijs.

Groeten,

Erik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Te koop gevraagd: betrouwbare off road voor naast de 1100 GS
« Reactie #8 Gepost op: 29-07-2007, 13:09 »
mail is onderweg 8)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Te koop gevraagd: betrouwbare off road voor naast de 1100 GS
« Reactie #9 Gepost op: 29-07-2007, 17:59 »
Hoi Erik,

je hebt post.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11359
Re: Te koop gevraagd: betrouwbare off road voor naast de 1100 GS
« Reactie #10 Gepost op: 29-07-2007, 23:32 »
Duitse TTR's

Duitse DRZ's

Indien je echt een speelfiets wilt, kijk dan eens naar de allereerste die vermeld staat: dat is een DRZ400K, weegt 109 kg, heeft goede vering en kost niet de hoofdprijs. Er kan op een paar kleine dingen na niets aan stuk (wel lostrillen) en je kunt er naast off-road ritjes ook zo de MX-baan mee op!

Noppy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Te koop gevraagd: betrouwbare off road voor naast de 1100 GS
« Reactie #11 Gepost op: 30-07-2007, 12:50 »
Hoi Noppy,

Bedankt!

Ik heb zelf ook als eens zitten kijken op Mobile.de maar ik zie dat invoeren niet zo zitten.
Doet de RDW niet moeilijk als er geen knippers, tellers etc. op zitten?
Kortom een risico als je daar staat en er moet nog van alles aangepast worden?

Verder vind ik de DRZ wel heel erg een speelfiets, leuk maar volgens mij heb je dan wel een karretje nodig om naar en van de ritjes te rijden?

Groeten,

Erik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11359
Re: Te koop gevraagd: betrouwbare off road voor naast de 1100 GS
« Reactie #12 Gepost op: 30-07-2007, 14:06 »

Ik heb zelf ook als eens zitten kijken op Mobile.de maar ik zie dat invoeren niet zo zitten.
Doet de RDW niet moeilijk als er geen knippers, tellers etc. op zitten?

Ik geloof dat indien een motor in een Europees land een typegoedkeuring heeft gehad, dat je alleen de brief mee hoeft te brengen naar de RDW. Het fijne weet ik er echter ook niet van. Google eens een beetje op het onderwerp om je te oriënteren.


Verder vind ik de DRZ wel heel erg een speelfiets, leuk maar volgens mij heb je dan wel een karretje nodig om naar en van de ritjes te rijden?

Hangt van je tandwielverhouding plus vermogen af. Ik reed de Midsummer op 15/47 en dan heb ik een top van 140/u zodat ik op de snelweg heel relaxed 100/110 kan rijden zonder 'm in de toeren te hoeven jagen. Ik reed terug uit groningen met een LC4 en een Honda Domi en ze vroegen of ik het wat rustiger aan wilde doen ;D Je zou nog wat kleiner tandwiel kunnen monteren indien je bijv. een big bore hebt.

Verder is je bandenkeuze ook van belang als je geen karretje neemt/wilt; je wilt ook niet dat je achterband na 300 km versleten is. Kortom: neem een Teraf.... of een Des...; dat gaat langer mee.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Te koop gevraagd: betrouwbare off road voor naast de 1100 GS
« Reactie #13 Gepost op: 30-07-2007, 15:22 »
Ik heb zelf ook als eens zitten kijken op Mobile.de maar ik zie dat invoeren niet zo zitten.
Doet de RDW niet moeilijk als er geen knippers, tellers etc. op zitten?
Kortom een risico als je daar staat en er moet nog van alles aangepast worden?

Ik heb vorig jaar een E-tje uit D-land geïmporteerd: geen enkel probleem en heeft ongeveer € 1500,-  gescheelt. Had ik ook nog nooit gedaan, maar 't viel erg mee...

Mijn brommert had in D-land een 'Straßenzulassung'. Dat wil zeggen dat-ie voor de Duitse wegen een toelating heeft. Dat krijgt een motor alleen als-ie aan alle Duitse eisen voldoet (waaronder knippers en een teller). Omdat de Duitse papieren meer info bevatten dan ze hier in NL nodig hebben en omdat de brommers elk jaar TÜV gekeurd moeten worden voor de weg kun je zonder problemen een Duitse brommert naar NL halen: de RDW neemt gewoon de gegevens over omdat ze het helemaal vertrouwen. Ze kijken nog wel even of alles het doet en of-ie niet teveel herrie maakt.

Een bijkomend voordeel van een brommer uit D-land is dat ze daar bijna geen offroad mogen rijden en dat ze erg zuinig zijn op hun spullen ('schrekhaft geplegt')

Waar je dus even op moet letten is dat de brommert een kenteken heeft (Staßenzullassung) en dat er geen wedstrijden mee zijn gereden, dan zit je wel goed. Als je meer wilt weten, stuur me ff een PB

Doei,
corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Te koop gevraagd: betrouwbare off road voor naast de 1100 GS
« Reactie #14 Gepost op: 30-07-2007, 16:39 »
Hoi Corne,

Bedankt!

Ik houd je aanbod in gedachten mocht het zover komen.
Wellicht, want ik kreeg en 640 LC 4 van 2001 aangeboden!

Groeten,

Erik