Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Harnas / body armour / pressure suit of hoe heet 't ook weer?  (gelezen 3330 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Hoi mannen,

Wie heeft er bijzonder goede ervaringen met welk merk harnas?

Zo ja, waar kan je ze kopen en ongeveer tegen welke prijs? (URL, winkel?)

Verdraagt je huid (gevoelige tepels geven problemen?) de netstructuur zodat je zonder t-shirt erin kunt rijden?

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4277
Re: Harnas / body armour / pressure suit of hoe heet 't ook weer?
« Reactie #1 Gepost op: 14-08-2007, 12:25 »
Zonder shirt wil ik niet eens proberen, gaat toch irriteren. Draag zelf een heel dun thermo shirt met lange mouwen onder het netje.
Weet niet welk merk ik heb, maar was niet echt duur, ik geloof 99 euro.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Harnas / body armour / pressure suit of hoe heet 't ook weer?
« Reactie #2 Gepost op: 14-08-2007, 12:25 »

Verdraagt je huid (gevoelige tepels geven problemen?) de netstructuur zodat je zonder t-shirt erin kunt rijden?


Welke Cup maat heb je noppy ;D ;D ;D
Hoezo gevoelige tepels dan doe je toch gewoon je tepelring uit ::) :P

Zonder gekheid, draag er een ondershirt van Odlo,Craft,R&D of wat dan ook onder is fijner qua zweten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Harnas / body armour / pressure suit of hoe heet 't ook weer?
« Reactie #3 Gepost op: 14-08-2007, 12:31 »
Ik heb de Midsummer met een Kenny bodyprotector gereden. Droeg hem over een AGU t-shirt (fiets underwear).
Hij was 160 euries en heb hem bij Eddy Lemmens in Veldhoven gekocht. http://www.eddylemmensmotorsport.nl/

Veel ervaring heb ik er nog niet mee.

Groeten,
Erik...
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: Harnas / body armour / pressure suit of hoe heet 't ook weer?
« Reactie #4 Gepost op: 14-08-2007, 12:31 »
ik heb tijdens de ms1000 een verhaal van iemand gehoord die zijn tepels een afplakte met  ducktape om dat hij stapelgek werd van die body protector.    vertelde ook dat het verwijderen van die tape wat "gevoelig"was  ;D

Toch maar een shirt er onder?
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Harnas / body armour / pressure suit of hoe heet 't ook weer?
« Reactie #5 Gepost op: 14-08-2007, 12:49 »
Ik reed in Tunesie met een UFO vest met een zweetshirt eronder, geen enkel probleem of irritatie, alleen durfde ik na twee weken het zweetshirt niet meer aan ... In het begin is het wel een beetje wennen, want een losse protector knelt minder. Soms doe ik de niergordel los, dat scheelt. 
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Harnas / body armour / pressure suit of hoe heet 't ook weer?
« Reactie #6 Gepost op: 14-08-2007, 12:50 »
Ik heb een simpel Sinisalo harnas van Erwin D. overgekocht voor een prikkie, de borststukken zijn van plastic met gaatjes erin. Ik kan hem zonder t-shirt dragen zonder irritaties te krijgen.

Wel mis ik nog een rugprotectie ingebouwd. En er zaten geen elleboog protectie ingebouwd, maar dat was simpel op te lossen door even bij de skate winkel langs te gaan.

http://www.allroadmaniacs.nl/index.php?topic=3720.0

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Harnas / body armour / pressure suit of hoe heet 't ook weer?
« Reactie #7 Gepost op: 14-08-2007, 14:03 »
ik heb tijdens de ms1000 een verhaal van iemand gehoord die zijn tepels een afplakte met  ducktape om dat hij stapelgek werd van die body protector.    vertelde ook dat het verwijderen van die tape wat "gevoelig"was  ;D

Toch maar een shirt er onder?

Ik denk dat 'die iemand' de instructies van het ducttape verkeerd begrepen had ;D Je moet de tape op je vest plakken, niet op je tepels!

Noppy

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Harnas / body armour / pressure suit of hoe heet 't ook weer?
« Reactie #8 Gepost op: 14-08-2007, 14:47 »
Stierenpoep, ductape op je bodyprotector heeft geen zin.


Ook Simon Pavey had het er over in Race to Dakar. Dat door het fijne stof in je kleren en de droogte je tepels geirriteerd raken. Dan plak je er een pleister op en is het over. Alleen had Arthur effe geen pleister en nam een stuk ductape. Werkte perfect, alleen wilde het er niet zo makkelijk meer af.

Thats all.


Waar hebben we het eigenlijk over??  ::)

He Noppy, welke bodyprotector heb je zelf, en wat bevalt je er niet aan?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Harnas / body armour / pressure suit of hoe heet 't ook weer?
« Reactie #9 Gepost op: 14-08-2007, 17:15 »
Ik reed in Tunesie met een UFO vest met een zweetshirt eronder, geen enkel probleem of irritatie, alleen durfde ik na twee weken het zweetshirt niet meer aan ... In het begin is het wel een beetje wennen, want een losse protector knelt minder. Soms doe ik de niergordel los, dat scheelt. 

Heb dezelfde, ook met zweetshirt. Voelt het niet tijdens het rijden. Heeft al 2x erger voorkomen (1x alleen ribjes gekneusd, 2x keer ook gebroken, maar dat had dus erger kunnen zijn...)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Harnas / body armour / pressure suit of hoe heet 't ook weer?
« Reactie #10 Gepost op: 14-08-2007, 17:58 »
He Noppy, welke bodyprotector heb je zelf, en wat bevalt je er niet aan?

Ik heb nu een harde mx-protector, zonder rugbeschermer.

Hij hindert me in de bewegingsvrijheid onder mijn HG-jas plus de rugprotector is extreem warm/zweterig.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Harnas / body armour / pressure suit of hoe heet 't ook weer?
« Reactie #11 Gepost op: 14-08-2007, 18:00 »
Dat zweterige heb ik ook met mijn doorwaai-Kenny vest....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 190
Re: Harnas / body armour / pressure suit of hoe heet 't ook weer?
« Reactie #12 Gepost op: 14-08-2007, 18:27 »
Zijn er ook protectoren die je zijkant wat beschermen? Je ribbenkast bijvoorbeeld (niet lachen Max...)
Bij een vrij onschuldig valpartijtje heeft alles wat ik aan had zijn werk gedaan, maar heb ik schade opgelopen waar nét geen protectie zat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Harnas / body armour / pressure suit of hoe heet 't ook weer?
« Reactie #13 Gepost op: 14-08-2007, 18:34 »
Zijn er ook protectoren die je zijkant wat beschermen? Je ribbenkast bijvoorbeeld (niet lachen Max...)
Bij een vrij onschuldig valpartijtje heeft alles wat ik aan had zijn werk gedaan, maar heb ik schade opgelopen waar nét geen protectie zat.

De harde MX-beschermers beschermen beter vanaf de zijkant. De BMW rallyprotector volgens mij ook. Maar dan ben je ook goed aan de beurt...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Harnas / body armour / pressure suit of hoe heet 't ook weer?
« Reactie #14 Gepost op: 14-08-2007, 19:28 »
OP ebay een man die zijstukken in ufo en sicsicone innaaide maar das alweer een tijdje geleden.