Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ARM Enduro weekend POLEN , najaar 2007  (gelezen 4590 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
ARM Enduro weekend POLEN , najaar 2007
« Gepost op: 15-08-2007, 20:05 »
Ad Ketelaars heeft een aantal mooie ritten in elkaar gezet in Polen rond Jelenia Gora , ik ben van plan een ARM weekend te organiseren mits er voldoende deelnemers zijn .
Interesse , laat het mij weten , of op dit forum of email naar info@usedbefore.nl

We gaan in oktober , welk weekend heeft voorkeur ?????????????????
Hieronder de nieuwsbrief van Ad Ketelaars :


Nieuwsbrief,

d.d. 14-8-2007

Enige maanden geleden berichtten we reeds dat er gewerkt wordt, aan roadbook offroadritten in Polen.
In september is het zover, dat de offroadroutes in Polen en de daarbij behorende roadbooks gereed zullen zijn.
Deze routes hebben als uitvalsbasis een onderkomen in Tjechië, vlakbij de poolse grens. 
Er wordt gereden in het uitgestrekte gebied rond de stad Jélénia Gora. Deze stad is bij enduroliefhebbers wellicht bekend, vanwege de internationale enduro’s die hier werden verreden.
Het betreft een driedaagse rit. Een echte uitdaging. Door de lengte van de routes, maar ook door het feit dat er goed genavigeerd dient te worden . Daarnaast kunnen het weer en terreinomstandigheden nog een fikse tegenstander worden.
De routes voeren langs bergflanken, heuvels maar ook door vlakke dalpaden. Kortom gevarieerde terreinomstandigheden. Degenen die reeds in Noord en Zuid-Frankrijk hebben gereden, moeten rekening houden met een rit die landschappelijk en rijtechnisch het midden houdt tussen voorgenoemde rit. Roadbookervaring is een must. Een goede teller ook. Dus een teller die makkelijk gereset kan worden.

Zoals gemeld is de accommodatie gelegen in Tjechië. Niet al te ver van de duitse grens bij Görlitz. Ludvikov Horses en Holidays is van alle gemakken voorzien en ligt midden in de natuur. Deze accommodatie zal door de organisatie worden gereserveerd. De roadbooks liggen dan bij aankomst klaar. De (nederlandse) eigenaar is belast met uitgave en inname van de roadbooks. Voor vertrek naar Tjechië, dient het bedrag voor de huur van de roadbooks te worden betaald aan de organisatie. Het bedrag voor de accommodatie in Tjechië wordt ter plekke betaald aan de eigenaar. Op het terrein zijn ook kampeermogelijkheden.

Voor informatie over de accommodatie en tarieven, kijk op www.ludvikovcz.com

De inschrijfkosten en huur van de roadbooks bedragen:

Bij deelname met een groep tot 3 personen, 60 euro p.p.
Bij deelname met een groep vanaf 4 personen, 50 euro p.p. (maximaal 5 deelnemers)

Dit gegeven, samen met de overnachtingskosten, de goedkope levensstandaard in Tjechië en Polen en het feit dat je niet te maken hebt met tolwegen, maken deze trip  aantrekkelijk voor degenen die wat minder geld aan hun hobby wensen uit te geven.

In principe kan er het hele jaar rond gereden worden. Je prikt zelf een datum. Dan gaat de organisatie na of er op die data mogelijkheden zijn ivm. het hotel enz.

Met vriendelijke groet,

Ad Ketelaars
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: ARM Enduro weekend POLEN , najaar 2007
« Reactie #1 Gepost op: 15-08-2007, 21:20 »
Onlangs daar gereden met euro offroad trips, het is een prachtig gebied, met enrom veel mogelijkheden. Ik ga zeker terug,maar niet met roadbook. Heerlijk met een voorrijder. :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: ARM Enduro weekend POLEN , najaar 2007
« Reactie #2 Gepost op: 16-08-2007, 09:11 »
Of je zoekt gewoon zelf een goede voorrijder met roadbook uit Klaas  ;)

Ik zou er wel zin in hebben Jacq, maar pas na sept.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: ARM Enduro weekend POLEN , najaar 2007
« Reactie #3 Gepost op: 16-08-2007, 10:45 »
Ik heb hier ook wel oren naar, maar net als Roos, zeker niet in september. De kalender puilt al uit namelijk. Misschien bij aanhoudend zacht weer in eind oktober of november??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: ARM Enduro weekend POLEN , najaar 2007
« Reactie #4 Gepost op: 16-08-2007, 11:42 »
Als er een groepje is waarbij ik kan aansluiten en tevens kan voorrijden voor mij ben ik ook geintereseerd, idem pas na september.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: ARM Enduro weekend POLEN , najaar 2007
« Reactie #5 Gepost op: 16-08-2007, 12:11 »
Zie ik wel zitten, na september ook.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: ARM Enduro weekend POLEN , najaar 2007
« Reactie #6 Gepost op: 16-08-2007, 16:44 »
Een combinatie van DR Big mat lichte enduro's is niet echt jofel daar of je moet alleen lange paden rijden. Ik weet niet hoe Ketelaar dat doet.

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: ARM Enduro weekend POLEN , najaar 2007
« Reactie #7 Gepost op: 16-08-2007, 17:26 »
Een combinatie van DR Big mat lichte enduro's is niet echt jofel daar of je moet alleen lange paden rijden. Ik weet niet hoe Ketelaar dat doet.
Zal zeker niet zo spectaculair en extreem zijn dan met een gids rijden.
Oktober kan nog net om te gaan rijden in dat gebied maar daarna kan je metershoge sneeuw verwachten en dat is levensgevaarlijk daar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: ARM Enduro weekend POLEN , najaar 2007
« Reactie #8 Gepost op: 16-08-2007, 22:17 »
Zal zeker niet zo spectaculair en extreem zijn dan met een gids rijden.
Oktober kan nog net om te gaan rijden in dat gebied maar daarna kan je metershoge sneeuw verwachten en dat is levensgevaarlijk daar.

Jezus wat is dat toch met die nep enduro mannen, spectaculair en gids, jawel Adje en Klaas nooit je oordeel vellen over dingen waar jezelf niet aan mee wil doen.
Een gids heeft maar een doel, de boel heel en bij elkaar houden ! Een roadbook route is veel spannender daar je op jezelf aangewezen bent.
Oh ja Sneeuw kan, maar in oktober reken er maar niet op! Oktober november zijn vaak nat en dat geeft spektakel Adje !

IK ga wel eens achter jullie bluffers aan in Polen! GRRR ik ben op oorlogs pad  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: ARM Enduro weekend POLEN , najaar 2007
« Reactie #9 Gepost op: 16-08-2007, 22:34 »
Op oorlogspad? Neem een licentie zit je tenminste bij mij in de klasse. In Bergeik kunnen we weer vlammen.

Je moet toch ergens zeuren,op het noppenfurum wordt niet zo veel geleuterd als hier. :D


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: ARM Enduro weekend POLEN , najaar 2007
« Reactie #10 Gepost op: 16-08-2007, 22:36 »
Maar on topic ,mod haal dat gezever maar weg. ARM weekend in Polen here we go, zit je al Nederland trouwens? Kun je as zaterdag ook wel mee naar de cross country KTM Sommer In Weilerswist. Wij gaan wel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: ARM Enduro weekend POLEN , najaar 2007
« Reactie #11 Gepost op: 17-08-2007, 09:44 »
Ik heb belangstelling en denk dat Melanie ook wel te porren is voor dat soort ritjes.
Volgend jaar heb ik de TransAmTrail gepland staan en weet nog niet precies in welke maanden.

Erik...
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: ARM Enduro weekend POLEN , najaar 2007
« Reactie #12 Gepost op: 17-08-2007, 11:35 »
Ik heb belangstelling en denk dat Melanie ook wel te porren is voor dat soort ritjes.
Volgend jaar heb ik de TransAmTrail gepland staan en weet nog niet precies in welke maanden.

Erik...

Cool.
Hoe lang heb je daar voor uitgetrokken? Eigen motor? Open eens een apart draadje waar wij de voorbereidingen en plannen op kunnen volgen  :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: ARM Enduro weekend POLEN , najaar 2007
« Reactie #13 Gepost op: 17-08-2007, 11:44 »
Cool.
Hoe lang heb je daar voor uitgetrokken? Eigen motor? Open eens een apart draadje waar wij de voorbereidingen en plannen op kunnen volgen  :-*

2 maanden en open nog geen draadje. geen tijd voor ingepland. ::) :(
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: ARM Enduro weekend POLEN , najaar 2007
« Reactie #14 Gepost op: 17-08-2007, 19:24 »
Ik voel me duidelijk aangesproken door waldbrowser  :-X

Ik heb echt wel menig maal roadbook ritten gereden maar dat heeft me nooit kunnen bekoren vanwege dat ik weet dat de mooiste paden en single tracks dan worden overgeslagen.
Hoe ik dat weet ??  Pak de ritten bij ons in de buurt maar eens  :-*

Maar ja , ieder zijn ding he'. ;)