Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Veel ongebruikte inhoud IMS Tank?  (gelezen 2137 keer)

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Veel ongebruikte inhoud IMS Tank?
« Gepost op: 16-08-2007, 13:03 »
Zijn er meer mensen die het zo vreemd vinden dat het benzine slangetje van je IMS tank zo hoog zit? Ik hou aan elke kant minstens 2 liter over die lager dan het kraantje zit en er dus nooit uit komt.

Klik op de foto voor een grotere versie.


Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Veel ongebruikte inhoud IMS Tank?
« Reactie #1 Gepost op: 16-08-2007, 13:24 »
Zit er een benzine pomp op je motor of zit het benzine kraantje direct op de caberateur?

Op een DR Big zit een benzine pomp op om de benzine die lager zit als het vlotterniveau richting de caberateurs te pompen.

Daarnaast is het zo dat vloeistoffen automatisch zo laag mogelijk willen gaan, ook al moeten ze daarvoor eerst omhoog gaan, zolang er een vacuum in de slang zit zal het het hogere punt leeg zuigen.

Voorbeeld, een aquarium leeg halen met een tuinslang: Eerst water omhoog zuigen met je mond, en als je vervolgens het uiteinde lager houd dan het niveau van het water in het aquarium zal het eruit stromen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Veel ongebruikte inhoud IMS Tank?
« Reactie #2 Gepost op: 16-08-2007, 13:28 »
@Shifty klopt natuurlijk dat verhaal van het aquarium. Alleen staat het kraantje niet op het laagste punt begrijp ik het uit verhaal. Als de slang niet tot onderaan je aquarium hangt, krijg je het ook niet leeg.  ::)



edit: Af en toe een wheelie maken, dan loopt de benzine naar achteren en de carburateur weer vol  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Veel ongebruikte inhoud IMS Tank?
« Reactie #3 Gepost op: 16-08-2007, 13:32 »
Het kraantje hoeft niet de plek te zijn waar de benzine naar buiten wordt geleid, wat namelijk ook kan is dat er onderin de tank buitenaf een benzine slang naar de benzine kraan gaat. Zo is het in ieder geval op een DR big.

Ten tweede hoeft het punt waar de benzine naar buiten komt niet op het laagste punt te zitten op de tank, er kan op dit punt namelijk aan de binnenkant van de tank ook een slang lopen naar het onderste punt van de tank. Ook dit is het geval op een dr Big.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Veel ongebruikte inhoud IMS Tank?
« Reactie #4 Gepost op: 16-08-2007, 13:33 »
Dat is de berg op inhoud :)

Nee, ik denk dat als je in de woestijn die inhoud te kort kom dat je zand moet aanvullen en zo weer verder kan...  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Veel ongebruikte inhoud IMS Tank?
« Reactie #5 Gepost op: 16-08-2007, 19:08 »
Zijn er meer mensen die het zo vreemd vinden dat het benzine slangetje van je IMS tank zo hoog zit? Ik hou aan elke kant minstens 2 liter over die lager dan het kraantje zit en er dus nooit uit komt.

Roos is onze expert in het leegrijden van een IMS 4.0 gallon. Volgens mij om de laatste deciliters er uit te rijden moet je hem een aantal keren op zijn k ::)ant leggen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Veel ongebruikte inhoud IMS Tank?
« Reactie #6 Gepost op: 16-08-2007, 22:42 »
ik heb met mijn ims tank op de drz net 50 km op reserve gereden en er ging al 16 liter in
en idd je rijd hem nooit helemaal leeg
dat is wel weer makkelijk voor je benzinebrander als je onderweg bent ::) ::) :-X :stupid:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Veel ongebruikte inhoud IMS Tank?
« Reactie #7 Gepost op: 16-08-2007, 23:08 »
Om te beginnen zou je aan de rechterkant ook een kraan moeten monteren, zodat de niveau's gelijk blijven. Da's echt lekkerder voor de balans.

Ten tweede zou je een klein pompje kunnen monteren dat werkt op beweging; je legt het deel met het pompje in de rechterwang en het uiteinde van de slang eindigt in de linkerwang.

Iedere keer als hij klotst en het niveau ligt rechts hoger dan links (reservenivo) dan pompt hij door. Bevestiging van deze slang wordt wel een probleem, want dat kan alleen aan de tankdop met iets als ijzerdraad.



Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Veel ongebruikte inhoud IMS Tank?
« Reactie #8 Gepost op: 16-08-2007, 23:16 »
gewoon meer op je achterwiel rijden 8)
dan is dat probleem ook weer opgelost :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Veel ongebruikte inhoud IMS Tank?
« Reactie #9 Gepost op: 16-08-2007, 23:47 »
Ik heb nog problemen om de bocht door te komen op het achterwiel ;D Blijven oefenen ::)